kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Vet du hur dioderna 1-2-3 funkar? Den gula 3 borde vara till rläet du måter på och gröna 1 att enheten är ok men det ser du också om du har värden i displayen. Vet du hur man kollar inställningarna är inte diod 2 till är det som det ska med reläet då får du försöka få den att slå till. Du får börja där det är inte samhörande problem du har med tryckvakterna och detta med termostaten så börja få till den först.
den slår till jag hör detta
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
den slår till jag hör detta
Lyser dioderna då? Bör vara nummer 2 som går till där du har inkopplat. Lyser det och du hör reläet är det i så fall sönder. Du kan jämföra indikeringen på vänstra där kommer du ju igenom på samma funktion.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Lyser dioderna då? Bör vara nummer 2 som går till där du har inkopplat. Lyser det och du hör reläet är det i så fall sönder. Du kan jämföra indikeringen på vänstra där kommer du ju igenom på samma funktion.
vad skulle va sönder?
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
vad skulle va sönder?
Reläets kontakter där dina två röda är kopplade på högra termostaten. Som sagt jämför dioderna på de två jag förstorade en bild och ser att det är märkt 1-2-E på dem och ser ut att vara grön-gul-röd färg. Har du ställt om någon gång eller vet hur man gör?

Men som sagt vilka dioder är till på högra?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Reläets kontakter där dina två röda är kopplade på högra termostaten. Som sagt jämför dioderna på de två jag förstorade en bild och ser att det är märkt 1-2-E på dem och ser ut att vara grön-gul-röd färg. Har du ställt om någon gång eller vet hur man gör?

Men som sagt vilka dioder är till på högra?
jag vet hur man ställer in ja, men alla på höger är släckta även med strömmen på ...men du säger reläs kontakter är sönder bara den som går ner till nu då (1) den höger om den fungerar och den högra sidan om den..
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
jag vet hur man ställer in ja, men alla på höger är släckta även med strömmen på ...men du säger reläs kontakter är sönder bara den som går ner till nu då (1) den höger om den fungerar och den högra sidan om den..
Är alla släckta på höger kan det vara rätt du har två utgångar och grön kan vara för första där du har inkopplat och gul för nästa där du inte har något anslutet.

För att komma vidare så du kan prova det andra kan du slå av säkringen och flytta tråden som går till A1 till vänstra sidan om den andra röda. Sen kan du köra via vredet på motorskyddet när du lagt till säkringen igen.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
fyi, vad sägs som att köpa en ny pump se nedan
180 inlägg och då klämmer du fram ett schema ??
Vill du ens ha igång den?
 
  • Haha
pjgb och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
B Bjober skrev:
180 inlägg och då klämmer du fram ett schema ??
Vill du ens ha igång den?
mycket gärna tack!
 
kristofer12345
B Bjober skrev:
180 inlägg och då klämmer du fram ett schema ??
Vill du ens ha igång den?
vad säger du bjober ..idéer?
 
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Är alla släckta på höger kan det vara rätt du har två utgångar och grön kan vara för första där du har inkopplat och gul för nästa där du inte har något anslutet.

För att komma vidare så du kan prova det andra kan du slå av säkringen och flytta tråden som går till A1 till vänstra sidan om den andra röda. Sen kan du köra via vredet på motorskyddet när du lagt till säkringen igen.
ska den röda sitta kvar i 1 nertill? men byta till vänster om upptill?
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
ska den röda sitta kvar i 1 nertill? men byta till vänster om upptill?
Den ska du inte röra det är de som sitter under högra termostaten och den som går till kontaktorns A1 du ska flytta två steg vänster.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Den ska du inte röra det är de som sitter under högra termostaten och den som går till kontaktorns A1 du ska flytta två steg vänster.
nu funka det men kompressorn började skralla som fan i slutet..som ni hör så stängde av..lät som lös skruv fast inne i?? vad nudå?
 
kristofer12345
se filmer nedan
 
kristofer12345

 
kristofer12345
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.