19 026 läst ·
221 svar
19k läst
221 svar
Varför ingen ström genom brytare?
den slår till jag hör dettaGK100 skrev:
Vet du hur dioderna 1-2-3 funkar? Den gula 3 borde vara till rläet du måter på och gröna 1 att enheten är ok men det ser du också om du har värden i displayen. Vet du hur man kollar inställningarna är inte diod 2 till är det som det ska med reläet då får du försöka få den att slå till. Du får börja där det är inte samhörande problem du har med tryckvakterna och detta med termostaten så börja få till den först.
Reläets kontakter där dina två röda är kopplade på högra termostaten. Som sagt jämför dioderna på de två jag förstorade en bild och ser att det är märkt 1-2-E på dem och ser ut att vara grön-gul-röd färg. Har du ställt om någon gång eller vet hur man gör?kristofer12345 skrev:
Men som sagt vilka dioder är till på högra?
jag vet hur man ställer in ja, men alla på höger är släckta även med strömmen på ...men du säger reläs kontakter är sönder bara den som går ner till nu då (1) den höger om den fungerar och den högra sidan om den..GK100 skrev:
Är alla släckta på höger kan det vara rätt du har två utgångar och grön kan vara för första där du har inkopplat och gul för nästa där du inte har något anslutet.kristofer12345 skrev:
För att komma vidare så du kan prova det andra kan du slå av säkringen och flytta tråden som går till A1 till vänstra sidan om den andra röda. Sen kan du köra via vredet på motorskyddet när du lagt till säkringen igen.
ska den röda sitta kvar i 1 nertill? men byta till vänster om upptill?GK100 skrev:
Är alla släckta på höger kan det vara rätt du har två utgångar och grön kan vara för första där du har inkopplat och gul för nästa där du inte har något anslutet.
För att komma vidare så du kan prova det andra kan du slå av säkringen och flytta tråden som går till A1 till vänstra sidan om den andra röda. Sen kan du köra via vredet på motorskyddet när du lagt till säkringen igen.