jag ger mig på kontaktorn för denna tillhör en serie utan manuell funktion.
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
låter som @returen kanske anser stt något går sönder vid detta moment?
tja om den röda skall vara nolla så lär ju något hända....
någonting kanske får 400V
men va fan ingen minns en fegis

Jag lägger ingen mer tid nu på detta
utan min åsikt är att den högra "termostaten" måste igång om man vill mer än bara höra kompressorn
vill man kan man kortsluta de två som sitter på utgången så vet man om den vänstra är dragen dvs fungerar
kan inte tolka kontrollamporna.
 
kristofer12345
returen returen skrev:
tja om den röda skall vara nolla så lär ju något hända....
någonting kanske får 400V
men va fan ingen minns en fegis

Jag lägger ingen mer tid nu på detta
utan min åsikt är att den högra "termostaten" måste igång om man vill mer än bara höra kompressorn
vill man kan man kortsluta de två som sitter på utgången så vet man om den vänstra är dragen dvs fungerar
kan inte tolka kontrollamporna.
vad i hela! var skulle den kunna få 400 v nånstnas?
 
kristofer12345
it worked mu ör junibte det svarta vredet på on så sf startar inte kompressorn tror jag..den gula lampan på höger octo är start för kompressorn under hela tiden som den ska nå börvärdet man ställer in.. vågar jag vrida på kompressorn nu?
 
  • Elektrisk panel med kretsbrytare och mätare från märket Octopus, visar digitala skärmar och olika kablar uppkopplade ovanför en stenvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345
btw då vet ni nu det är 6,6 grader i min källare ;)
 
kristofer12345
såhär ser låg o hög ut framifrån o från sidan
 
  • En närbild av en kompressor med rör och kablar, inklusive en varningsetikett för korrekt installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörsystem med isolerade och oisolerade kopparrör, grenrör och ventiler i byggnadsmiljö, sedda framifrån och från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
btw då vet ni nu det är 6,6 grader i min källare ;)
Varför står då displayen på 6,8 ? 🤔
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
nisse123 nisse123 skrev:
Varför står då displayen på 6,8 ? 🤔
för jag skrev fel :)
 
kristofer12345
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
it worked mu ör junibte det svarta vredet på on så sf startar inte kompressorn tror jag..den gula lampan på höger octo är start för kompressorn under hela tiden som den ska nå börvärdet man ställer in.. vågar jag vrida på kompressorn nu?
@GK100 @returen
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
@GK100 @returen
Ja nu kan du köra kompressorn med motorskyddets svarta vred det är ju bra för dina tester. Inga problem med det och ett plus till dig att du äntligen kom så här långt.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Ja nu kan du köra kompressorn med motorskyddets svarta vred det är ju bra för dina tester. Inga problem med det och ett plus till dig att du äntligen kom så här långt.
och vad är syftet nudå att köra kompressorn såhär?
 
kristofer12345
kan jag köra systemet så? eller vad kan det innebära, nu tänker jag hela tiden, under en längre preriod, eller måste jag byta pressostater
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
och vad är syftet nudå att köra kompressorn såhär?
Du verkar ju kommit så långt att allt är i drift utan större omkopplingar. Är utgångarna till och kontaktorn dragen får du prova dra igång kompressorn och sen se hur det går med temperaturer på kylsidan. Du hade ju manometer så passar den kan du ansluta till mätuttagen och se om du har vettig driftpunkt. Kommer du framåt försök lista ut vilken av vakterna som felar att köra utan HP är inte bra.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
GK100 GK100 skrev:
Du verkar ju kommit så långt att allt är i drift utan större omkopplingar. Är utgångarna till och kontaktorn dragen får du prova dra igång kompressorn och sen se hur det går med temperaturer på kylsidan. Du hade ju manometer så passar den kan du ansluta till mätuttagen och se om du har vettig driftpunkt. Kommer du framåt försök lista ut vilken av vakterna som felar att köra utan HP är inte bra.
hur lönge ska jag köra kompressor med manometern på innan jag ser nått vettigt värde?
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
hur lönge ska jag köra kompressor med manometern på innan jag ser nått vettigt värde?
Tar du övre uttaget och det nu är högtryckssidan ser du direkt en rejäl höjning mot vad du har före start. Då kan du köra lite och övervaka så du ligger under 25-30 bar om den nu var på 33 bar som skrevs tidigare, Har du värmesystemet ok och cirkulation ser du snart på högra termostaten hur det utvecklar sig.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.