19 024 läst ·
221 svar
19k läst
221 svar
Varför ingen ström genom brytare?
Ja. Lugnt och metodiskt. Läs tråden och råden från början för nu går det bara i cirklar. De här 2 omkopplingarna du gjort hade tagit 5 minuter och 5 inlägg att göra om du jobbat metodiskt.kristofer12345 skrev:
Jag vill verkligen inte klanka ner på dig för att du inte behärskar ämnet , det är bara egen frustration som ....gaaaahhhh.
Alla goda råd du fått står just i det schemat. Vi ser tydligt att det är 2 pressostater i serie, inga analoga givare.
Några få snabba bygligar med en trådstump hade tagit felsökningen från trådstart till hit på ingen tid alls.
Sen sa vi att du kunde köra pumpen i några sekunder eftersom ingen av oss vet om den innehåller gas. Pressostaterna sitter där av en anledning. Att bygla dem är bara en del i felsökningen.
det är scroll ja, men körde den knappt i 30 sec, kanske räcker vad vet jag men, man kan väl fylla på den med gas o testa igen? sen e frågan går gasen ut om den inte används på ett tag?M MangeRR skrev:
okejj, men ska väl ha det som funkar för pumpen? men stårM MangeRR skrev:
ju ca 2 kg till min modell, vilken manometer kan kag följa det böst under fyllning, sedan som du sa mange den är tom som jag antar du ser på lp blå , behöver jag vakumsuga skitet en 30 min innan påfyllning?
kan du lönka mig r290 var jag kan köpa..tacksamt
Nåväl vi gav inte upp och finns ingen anledning att klanka för mycket på TS. Det var ju tidigt klart att han inte är van vid detta och även lika tidigt klart hur det låg till med tryckvakterna och vad som skulle göras tex kolla med manometer vid provstart osv. Nu har ju även problem med inställning av högra termostaten kommit fram genom att det tagits i långbänk och inte bara om det gått "tryckt in kontaktorn".B Bjober skrev:Ja. Lugnt och metodiskt. Läs tråden och råden från början för nu går det bara i cirklar. De här 2 omkopplingarna du gjort hade tagit 5 minuter och 5 inlägg att göra om du jobbat metodiskt.
Jag vill verkligen inte klanka ner på dig för att du inte behärskar ämnet , det är bara egen frustration som ....gaaaahhhh.
Alla goda råd du fått står just i det schemat. Vi ser tydligt att det är 2 pressostater i serie, inga analoga givare.
Några få snabba bygligar med en trådstump hade tagit felsökningen från trådstart till hit på ingen tid alls.
Sen sa vi att du kunde köra pumpen i några sekunder eftersom ingen av oss vet om den innehåller gas. Pressostaterna sitter där av en anledning. Att bygla dem är bara en del i felsökningen.
Så vi får hoppas det åtminstone i efterhand kan vara lite till nytta för TS hur man kan ta sig fram även med klena kunskaper eller vana.
Med tanke på ispinnarnas konstruktion av förångaren och ledningar ut dit är det inte så vågat att anta läckor där. En provtryckning läcksökning som första enkla steg vore nog bra. Men jag har skrivit så många små ping-pong inlägg här så jag lämnar det till andra att fortsätta.