Jag har raderat inlägg här som inte varken hjälpte TS med sin fråga eller drev diskussionen framåt.

Skärpning!

Jag hade målat om pelaren/hörnet åt honom, upp till i höjd med underkant lampa., där blir ändå en naturlig linje både i dagsljus och i mörker när lampan är tänd, så ingen som inte vet om skadan kommer tänka på den lilla nyansskillnad som blir mellan de olika fälten.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi var i din grannes sits för något år sedan, och det är rätt trist. Grannens studsmatta flög in på vår tomt och skadade putsfasaden (enstegstätad putsfasad - jättekul med hål i den...), mosade vår hammock och förstörde ett staket. Vi fick ta det på vår försäkring och kunde, om vi ville, driva ett ärende mot grannen om att få ersättning för självrisken.

Hade det varit min studsmatta som förstörde grannens egendom så skulle jag erbjuda mig att betala deras självrisk på ett ögonblick, förutom att jag dessutom skulle tycka att hela historien var pinsam (och skrämmande - tänk om någon varit ute och fått den på sig). Vår granne såg det dock inte alls så, och vi valde att inte driva det vidare. Grannsämjan var värd mer än de 1200 kronorna eller vad det handlade om. I ditt fall skulle jag inte tveka att måla om eller vad som nu krävs för att åtgärda detta. Det var ju trots allt mer ditt ansvar att se till att detta inte hände, än din grannes - även om det inte var avsiktligt, eller att det var svårt att förutse.

Vi ställde dock krav på grannen att säkra sin studsmatta i mark/träd efter detta, och det gjorde han.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.