49 572 läst ·
107 svar
50k läst
107 svar
Vår studsmatta flög i väg under stormen och skrapade bort färg på grannens vägg
1. Ta reda på aktuell färgkod.
2. Be om ett färgprov silikatfärg från weber, finja eller sto. Ofta är det gratis om de tror att du ska köpa färg sedan. Alltså inte en såndär bricka med färg på utan en liten burk målningsbar dito.
3. Måla på fläcken med detta. Blir det jättefult kanske det räcker till hela pelaren om du spär ut lite.
4. Be grannen att komma med ut och fråga då också varför h*n vill att du ska måla om gaveln.
5. Posta grannens svar här, häll upp en kopp honungsté och glöm hela skiten.
2. Be om ett färgprov silikatfärg från weber, finja eller sto. Ofta är det gratis om de tror att du ska köpa färg sedan. Alltså inte en såndär bricka med färg på utan en liten burk målningsbar dito.
3. Måla på fläcken med detta. Blir det jättefult kanske det räcker till hela pelaren om du spär ut lite.
4. Be grannen att komma med ut och fråga då också varför h*n vill att du ska måla om gaveln.
5. Posta grannens svar här, häll upp en kopp honungsté och glöm hela skiten.
TS det finns nog ett namn på det som grannen lider av.
Hade det varit mitt hus, hade jag nog nöjt mig med att påtala att eftersom huset snart måste målas så vill jag slippa kringflygande saker nästa gång det blir storm, Därefter bjudit in dig på kaffe..
Hade det varit mitt hus, hade jag nog nöjt mig med att påtala att eftersom huset snart måste målas så vill jag slippa kringflygande saker nästa gång det blir storm, Därefter bjudit in dig på kaffe..
Min tanke när jag såg bilden är samma som Bricco's, är det verkligen studsmattan som orsakat den skadan? Hur säkra är ni på att det är studsmattan som orsakat skadan? Hittade ni studsmattan liggandes mot väggen där skadan är, eller antas den ha slagit i på vägen förbi? Finns det märken på studsmattan med rester av puts? Det borde det göra.
Hur kommer det sig att det är målat i en annan färg precis där skadan är? När gjordes det och av vem?
Nej, det finns VERKLIGEN ingen anledning att måla om hela väggen pga detta. Men att grannen vill ha hela väggen ommålad kan man ju förstå, som den ser ut
Men det får han ju bekosta själv, snåljåpen 
Hur kommer det sig att det är målat i en annan färg precis där skadan är? När gjordes det och av vem?
Nej, det finns VERKLIGEN ingen anledning att måla om hela väggen pga detta. Men att grannen vill ha hela väggen ommålad kan man ju förstå, som den ser ut
Jag hittade studsmattan i en häck och och en del av ramen låg an mot hans vägg, så ja skadan stämmer väl överens med den uppgivna, tveklöst så.
Jag tycker bra om min granne, men blev tagen på sängen när de yrkade på ommålning av hela väggen. I mina ögon är det en obetydlig skada, men jag vet att han är en pedant. De lägger ner mycket tid på sitt hus. Problemet är ju att väggen i övrigt är i dåligt skick och de vill väl passa på att få den målad på försäkringsbolagets bekostnad och min självrisk, vilket känns orimligt.
Jag tycker bra om min granne, men blev tagen på sängen när de yrkade på ommålning av hela väggen. I mina ögon är det en obetydlig skada, men jag vet att han är en pedant. De lägger ner mycket tid på sitt hus. Problemet är ju att väggen i övrigt är i dåligt skick och de vill väl passa på att få den målad på försäkringsbolagets bekostnad och min självrisk, vilket känns orimligt.
Jo,jo, gratis är gott. Jag tog mig friheten att fixa till det, det kan du också göra i verkligheten, och mycket mer än så lär din granne nog inte få. Däremot kan han möjligen se till att du blir lite fattigare som straff för att du var slarvig, tycker han verkligen att det är värt det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men på sätt och vi förstår jag honom, tänk om väggen var fin innan och så får man en ruta på 10x10 med nyansskillnad som kanske blir helt uppenbart eftersom lampan sitter över och det blir då tydligt.
Då kan jag tycka att det är självklart att man ska måla hela det vita om det blir bättre.
bara för att den avskavda fläcken är stor som en kakelbit så kanske det inte alltid räcker för att det ska bli bra.
Det är ju det som är meningen med försäkringar att återställa åtminstone som det var innan, men att hävda att hela väggen måste målas gör det bara löljligt.
Man kan ju alltid börja med fläcken för att se om det blir bra.
Då kan jag tycka att det är självklart att man ska måla hela det vita om det blir bättre.
bara för att den avskavda fläcken är stor som en kakelbit så kanske det inte alltid räcker för att det ska bli bra.
Det är ju det som är meningen med försäkringar att återställa åtminstone som det var innan, men att hävda att hela väggen måste målas gör det bara löljligt.
Man kan ju alltid börja med fläcken för att se om det blir bra.