10 852 läst ·
87 svar
11k läst
87 svar
Var köpa transformator i fysisk butik?
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Då är det ju inte så mycket att fundera över, grattis!
Nästa gång jag tittar på köksfläkt/kåpa, så ligger Franke bra till. Låter ju överhuvudtaget som du har fått väldigt bra support av dem.
Nästa gång jag tittar på köksfläkt/kåpa, så ligger Franke bra till. Låter ju överhuvudtaget som du har fått väldigt bra support av dem.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Japp, svensk kvalitet är det. Men lite bitter på att jag inte fick beskrivning hur det skulle kopplas in så som hon väldigt pedagogiskt skrev hur man kopplar loss allt.
Men men, det är inte över än, från och med nu vill jag inte göra nån koppling i detta projekt och slå på elen utan att ni här tittat på det. Jag återkommer senare idag!
Men men, det är inte över än, från och med nu vill jag inte göra nån koppling i detta projekt och slå på elen utan att ni här tittat på det. Jag återkommer senare idag!
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Fasen, kommer inte ha möjlighet att åka dit idag. Det är ingen här på forumet som ska köra från Haninge till Täby idag? 
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Tyvärr är både Täby och Haninge fel håll för mig.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Kanske kan åka idag ändå. Öppnade sig en möjlighet. Fortsättning följer...
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Kunde inte vänta. Har nu kopplat in allt, färdigt att sätta i strömsladden och testa. Först vill jag ha ett godkännande om allt ser rätt inkopplat ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Jag ser inga tokigheter. ha bara koll på att inget kommer åt att kortsluta något på kortet, om du startar utan att skruva ihop allt först. Lätt hänt att ett kort som bara hänger i sina trådar kan råka "svinga" mot någon plåtkant.
När du skruvar ihop allt slutligt. Så sätt dit dragavlastningarna på transformatorn/drivern, jag antar att det följt med?
Och när du skruvar ihop det slutligt så kolla några extra gånger att inte kortet ligger mot någon plåt, eller annan metall. Det kan vara lätt att missa det korrekta läget för kortet. Typ att dte finns ett spår det skall sitta i, men man råkar få in det ovanför skenan.
Kolla också att alla kablar går på rät plats, så att inget blir sträckt eller kommer i kläm när du skruvar ihop det. Lätt hänt.
När du skruvar ihop allt slutligt. Så sätt dit dragavlastningarna på transformatorn/drivern, jag antar att det följt med?
Och när du skruvar ihop det slutligt så kolla några extra gånger att inte kortet ligger mot någon plåt, eller annan metall. Det kan vara lätt att missa det korrekta läget för kortet. Typ att dte finns ett spår det skall sitta i, men man råkar få in det ovanför skenan.
Kolla också att alla kablar går på rät plats, så att inget blir sträckt eller kommer i kläm när du skruvar ihop det. Lätt hänt.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
De där "dragavlastningarna" vet jag inte vad du menar. Det följde inte med något alls med drivdonet. Men ja, jag har funderat på hur jag ska sätta fast den eftersom det inte är måttet som är anpassat för fästet i fläkten. Hade ju varit bra om man kunde använda samma hölje.
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
fattar jag rätt att allt fungerar nu?
man ser på närbilden av drivdonet att där siter två skruvhål på av var sin sida av trådarna. Det brukar sitta en liten platbygel som man skruvar fast där, den klämmer fast trådarna så att de inte bara sitter fast i skruvplinten. Brukar även vara ett par små lock som sitter över, som ibland även är dragavlastningen.
Om inget följde med så är det konstigt, men inget att oroa sig över.
vet inte vilka fastsättningsmöjligheter det finns där. Men försök fixera den någorlunda, ex. med ett buntband eller liknande. Tejp är inte så bra, limmet kommer att bli dåligt med tiden.
man ser på närbilden av drivdonet att där siter två skruvhål på av var sin sida av trådarna. Det brukar sitta en liten platbygel som man skruvar fast där, den klämmer fast trådarna så att de inte bara sitter fast i skruvplinten. Brukar även vara ett par små lock som sitter över, som ibland även är dragavlastningen.
Om inget följde med så är det konstigt, men inget att oroa sig över.
vet inte vilka fastsättningsmöjligheter det finns där. Men försök fixera den någorlunda, ex. med ett buntband eller liknande. Tejp är inte så bra, limmet kommer att bli dåligt med tiden.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Så här satt förra:
Och så här passar (inte) nya:
Finns två skruvhål:
Men inget att fästa dom i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så här passar (inte) nya:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns två skruvhål:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men inget att fästa dom i.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden





