Vägghängd toalett eller golvstående toalett?

• Antal röster
    297
Vår vägghängda började läcka mellan cistern och toa när man spolade. Syns inte utan började märkas när golvet i hallen började bukta... för att laga var jag tvungen knacka kakel och såga våtrumskivan framför.

Men klart enklare att städa och man slipper hål i golvet.

• Gilla
Sommartorparn
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fäster man inte en sån här i väggen?

[bild]
Nej, den monteras också i en fixtur som sitter i väggen. Tror att det annars verkligen skulle bli svårt med vikten.
IMG_5462.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G g.kraft skrev:
Vår vägghängda började läcka mellan cistern och toa när man spolade. Syns inte utan började märkas när golvet i hallen började bukta... för att laga var jag tvungen knacka kakel och såga våtrumskivan framför.

Men klart enklare att städa och man slipper hål i golvet.
Men då måste den ha varit felmonterad eller vad var orsaken? Kunde du inte reklamera hos installatören?

D DanielSt81 skrev:
Men då måste den ha varit felmonterad eller vad var orsaken? Kunde du inte reklamera hos installatören?
tidigare ägare som satt in för 9 år sen. Troligen läckt länge. Lite oklart om den var felmonterad, röret hade spruckigt så mest troligt pga att det satt i spänn pga monteringen.

Gick på försäkring med 25% avdrag för att de inte satt tätskickt i inbyggnad

Unikt namn
Har man gäster som väger >400kg får man nog gjuta armerat betonggolv och installera en travers i badrummet.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Har man gäster som väger >400kg får man nog gjuta armerat betonggolv och installera en travers i badrummet.
OT: Det får man väl oavsett?

Vägghängd toa är praktiskt, jag har iofs varken gjutet betonggolv eller travers men tycker att det är att föredra med vägghängd framför golvstående.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Du får nog också göra en större dörröppning och så blir frågan vart personen för övrigt kan sitta. Behövs troligtvis några tunga stålkonstruktioner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.