Vi ska renovera en toalett och funderar nu på vilken toalett vi ska välja.
Vad tycker ni? Vilken är bäst och varför (för ett badrum på 6 m² i en lägenhet i BRF)?
Vägghängd verkar spontant lättare för städning, men jag är lite orolig att om den går sönder eller om man vill byta, så känns vägghängd mer komplicerad.
Vad tycker ni? Vilken är bäst och varför (för ett badrum på 6 m² i en lägenhet i BRF)?
Vägghängd verkar spontant lättare för städning, men jag är lite orolig att om den går sönder eller om man vill byta, så känns vägghängd mer komplicerad.
- Vägghängd toalett
- Golvstående toalett
- Mellanting (vägghängd men med cisternen utanför)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 455 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 455 inlägg
Lägger min röst på en golvstående. Enklast, billigast, säkrast och är varken svåra eller tidskrävande att städa med undantag om dom står trångt till. Dom behöver inte(ska inte) stå kloss mot vägg.
För mig är det bara en skithusstol och vägghängda är också "bara en skithusstol" och enligt mig inte snyggare.
För mig är det bara en skithusstol och vägghängda är också "bara en skithusstol" och enligt mig inte snyggare.
Redigerat:
Finns väl inget bra argument för en golvstående toalett? Möjligen att de är enklare för en hemmafixare att laga, men om man ändå inte hade tänkt att göra det själv är väl alla rörmokare numera vana vid vägghängda toaletter och inbyggda fixturer.
Bara idioter väljer 1 eller alternativ 3. Jubelidioten väljer 1 och idioten 3.
Ja man kan inte städa under alternativ 2 men det behövs ju inte.
Toaletter tenderar att efter 10, 15 år att bli lite sunkiga. Har man då valt alternativ 2 kan man för en billig penning köpa en ny. Väldigt många klarar dessutom av att byta själv så kostnaden blir ofta bara inköpspriset och på Hornbach, Bauhaus har de ständigt bra erbjudanden på märkes toaletter.
Ja man kan inte städa under alternativ 2 men det behövs ju inte.
Toaletter tenderar att efter 10, 15 år att bli lite sunkiga. Har man då valt alternativ 2 kan man för en billig penning köpa en ny. Väldigt många klarar dessutom av att byta själv så kostnaden blir ofta bara inköpspriset och på Hornbach, Bauhaus har de ständigt bra erbjudanden på märkes toaletter.