Farstatjej90
Om personen som gjort detta är mer än 10 år gammal är det underkänt.

• Gilla
Per Sandberg1 och 5 till
  • Laddar…
P
Fult som stryk... japp för att inte använda nåt värre ord...

men funkar det som isolering... ja mest troligt funkar det lika bra som en snyggt utförd isolering

ventilationsröret under och dess upphängning vinner nog inte heller några skönhetspriser om vi säger så..

Bygg in skiten så man slipper se allt elände

• Gilla
Anders243
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om personen som gjort detta är mer än 10 år gammal är det underkänt.
Mmm, inte ens ok om en 15 åring praktikant utfört det? 🤔😉

Jag insåg i efterhand att det även framgick rätt effektfullt vilket engagemang de lagt ner på att applicera brandskyddstätningen på ett propert och fackmannamässigt sätt.....
Nivån är enbart aningen lägre just här mot resterande tätningar som utförts, med tanke på att rören centrerar så exceptionellt dåligt i hålen och hålen gjorts så hysteriskt stora måste det gå åt flera tuber med "klet" i varje hål.....

Lägger in en bild som ganska tydligt visar vilka kreativa lösningar isoleringsfirman tvingats till pga av att hålen inte är där de bör vara....... Hur lätt är det att få till det snyggt med de förutsättningarna tro?

Det mest frustrerande är ju att skiten kommer ju fungera....

• Två rörgenomföringar i en vägg med isolering runt rören, varav ett rör är i krom och det andra i metall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Dom skickade tillbaka killen som var där första gången.
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
På alla större firmor finns det nog nån som man helst inte skickar på för svåra jobb. Eller inget jobb. För det blir så mycket att ordna upp sen. Det var den personen som skickades hit. 🤔

K Kasken skrev:
Mmm, inte ens ok om en 15 åring praktikant utfört det? 🤔😉

Jag insåg i efterhand att det även framgick rätt effektfullt vilket engagemang de lagt ner på att applicera brandskyddstätningen på ett propert och fackmannamässigt sätt.....
Nivån är enbart aningen lägre just här mot resterande tätningar som utförts, med tanke på att rören centrerar så exceptionellt dåligt i hålen och hålen gjorts så hysteriskt stora måste det gå åt flera tuber med "klet" i varje hål.....

Lägger in en bild som ganska tydligt visar vilka kreativa lösningar isoleringsfirman tvingats till pga av att hålen inte är där de bör vara....... Hur lätt är det att få till det snyggt med de förutsättningarna tro?

Det mest frustrerande är ju att skiten kommer ju fungera....
Det finns rosettband att montera, med lite ytterligare isolering nertill. då blir det snyggt.

J
Jag hade nog tänkt radiatorrören kunnat få gå oisolerade från innan sista böjen mot detta kludd. Det rättfärdigar förstås inte det första slarvet, men att isolera det där snyggt är nog inte så lätt.

Är det ett kallvatten rör kan ju isoleringen vara nödvändig av kondensskäl, men som värmebärare bör 5cm utan isolering inte spela någon roll?

J JohanLun skrev:
Jag hade nog tänkt radiatorrören kunnat få gå oisolerade från innan sista böjen mot detta kludd. Det rättfärdigar förstås inte det första slarvet, men att isolera det där snyggt är nog inte så lätt.

Är det ett kallvatten rör kan ju isoleringen vara nödvändig av kondensskäl, men som värmebärare bör 5cm utan isolering inte spela någon roll?
Det lär garanterat inte vara lätt att få till något som ser vettigt ut, det förstod jag redan för 3månader sen när jag såg "knorren" första gången. Då var rördragningen inte färdigställd och rören tomma. Det hade gått att backa då, kapat bort skiten, sen tagit upp hålet så röret gått att dra rakt utan "knorr". Det hade genererat några timmar extra arbete, men det hade åtgärdat felet/misstaget på ett seriöst sätt.
Jag som kund hade sett på dem med andra ögon och gått ifrån hela affären nöjd o glad..... O de själva hade kunnat gå rakryggade. Väl värda spenderade pengar enligt mig.

Att själva isoleringen har högst marginell verkan på en så kort bit köper jag till fullo. Frågan jag ställer mig i sammanhanget är varför de alls bemödade sig med att isolera detta när de samtidigt lämnat 2-3m rör med värmebärare oisolerat utomhus..... Kanske trodde de att vi skulle titta mer i tvättstugan än ute vid pumpen?

Farstatjej90
K Kasken skrev:
Kanske trodde de att vi skulle titta mer i tvättstugan än ute vid pumpen?
Jag tror i och för sig att man inte kommer hela vägen hit till det här resultatet med bara inkompetens utan det krävs något mått av illvilja/nonchalans också men du ska nog inte överdriva den delen. Dom som gjort detta kan inte bara. Titta på det. Dom kan inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.