F fsn skrev:
Det är inte kanske å, utan DET ÄR SÅ. Men nätägaren har ju ett regelverk att förhålla sig till, kan sitt nät och tillåter inte solcellsinstallation på ”fel” ställe i ett så svagt nät att dom riskerar överspänning.
Men det blir ju inte överspänning, invertern stänger ju av...
 
F
pacman42 pacman42 skrev:
Men det blir ju inte överspänning, invertern stänger ju av...
Elaborate….. exakt vad är skillnaden menar du? Det är ett faktum att man inte får nåt istallationstillstånd av nätägaren.
 
F fsn skrev:
Elaborate….. exakt vad är skillnaden menar du? Det är ett faktum att man inte får nåt istallationstillstånd av nätägaren.
Jag ville bara betona att det inte blir för hög spänning.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.