Det är inte kanske å, utan DET ÄR SÅ. Men nätägaren har ju ett regelverk att förhålla sig till, kan sitt nät och tillåter inte solcellsinstallation på ”fel” ställe i ett så svagt nät att dom riskerar överspänning.
Men det blir ju inte överspänning, invertern stänger ju av...