BirgitS
K karlmb skrev:
What did you learn today...?
Tyvärr inte lika mycket som jag hade hoppats, eftersom du vägrade svara på mina frågor.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tyvärr inte lika mycket som jag hade hoppats, eftersom du vägrade svara på mina frågor.
Du tänkte jag skulle leverera en utredning om tjänstemannaansvar i andra länder?
Är det det du undrar över nu?

BirgitS
K karlmb skrev:
Du tänkte jag skulle leverera en utredning om tjänstemannaansvar i andra länder?
Är det det du undrar över nu?
Nej, det behövs inte för att svara på mina 3 frågor och det går utmärkt att länka till sidor med svaren. Vet du inte varför du anser att det är bättre i andra länder? Håller du på och bara gissar?

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det behövs inte för att svara på mina 3 frågor och det går utmärkt att länka till sidor med svaren. Vet du inte varför du anser att det är bättre i andra länder? Håller du på och bara gissar?
Varför tror du det?
Och tror du vårt system är det bästa?
Länka till sidor som visar det.

• Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
K karlmb skrev:
Varför tror du det?
Och tror du vårt system är det bästa?
Länka till sidor som visar det.
Jag har inte påstått att vårt system är det bästa. Varför påstår du det?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte påstått att vårt system är det bästa. Varför påstår du det?
Vad tror du då?

BirgitS
K karlmb skrev:
Vad tror du då?
Jag tror inget om det. Jag ställer frågor för att få reda på fakta och när jag har fått en komplett bild så vet jag i stället för att tro något.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror inget om det. Jag ställer frågor för att få reda på fakta och när jag har fått en komplett bild så vet jag i stället för att tro något.
Som vanligt. Jag har mer givande diskussioner med katten här hemma.
Du kan väl sluta förpesta denna tråd.

BirgitS
K karlmb skrev:
Som vanligt. Jag har mer givande diskussioner med katten här hemma.
Du kan väl sluta förpesta denna tråd.
Det är ömsesidigt, det är inte givande att diskutera med någon, som likt dig, inte har några fakta eller någon kunskap utan bara gissar och tror.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jag har mer givande diskussioner med katten här hemma.
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ömsesidigt
Får man då föreslå att ni båda tar dessa diskussioner med katten för jag tror ingen utomstående ser något värde i att läsa om hur ni förolämpar varandra i denna tråd...

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Får man då föreslå att ni båda tar dessa diskussioner med katten för jag tror ingen utomstående ser något värde i att läsa om hur ni förolämpar varandra i denna tråd...
Det var därför jag bad hen lämna min tråd.
Idag har vi sett ytterligare ett exempel på vad SKR (inte) gör ordentligt. Man har naivt nog undvikit att stadga vad som ska räknas som vård för digitala vårdbolag, och nu efter flera år så "täpper man till" möjligheten för dessa att debitera för enklare krämpor som lika gärna hade kunnat besvaras av 1177.
Vad har dessa tjänstemän på SKR för ansvar för alla miljoner regionerna lagt på detta?
Så mkt för den "arbetsgivarorganisationen".

• Gilla
jawen
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Idag har vi sett ytterligare ett exempel på vad SKR (inte) gör ordentligt. Man har naivt nog undvikit att stadga vad som ska räknas som vård för digitala vårdbolag, och nu efter flera år så "täpper man till" möjligheten för dessa att debitera för enklare krämpor som lika gärna hade kunnat besvaras av 1177.
Vad betyder det? Är SKR tilsynsmyndighet för "digitala vårdbolag"?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vad betyder det? Är SKR tilsynsmyndighet för "digitala vårdbolag"?
Ja, de skriver tydligen regelverket.

K karlmb skrev:
Ja, de skriver tydligen regelverket.
Bara för att kolla, när skrev du senast ett regelverk som inte går att fultolka?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det var därför jag bad hen lämna min tråd.
Ledsen, det är inte din tråd. Skriver man på ett öppet forum får alla skriva

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.