K karlmb skrev:
Vi som tycker hela historien i Åsele stinker. Vi är några fler än ni offantliga.
Och vilka är ni? Och varför har du för dig att vi är "offantliga"?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vi som tycker hela historien i Åsele stinker. Vi är några fler än ni offantliga.
Jag tror det är ganska få som är obscent obesa i tråden, men du kanske är lite högerskt "rolig"?

Eller har du faktiskt glömt hur man stavar? Hur gammal är du?

Det är svårt att veta vad man ska gissa på.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vad får dig att tro att alla som argumenterar emot dig är offentliganställda?
Jag har inte sett att någon hävdar att "alla gjort rätt". Däremot finns det en viss person i tråden som inte vet vilka som är tjänstepersoner respektive politiker, kommer med icke faktabaserade gissningar kring hur det svenska styrelseskicket fungerar - men ändå är fullständigt bombsäker på att alla är korrupta och att hela det system han själv fabulerat ihop är undermåligt.
Oj, det är många som inte argumenterar emot, utan håller med mig. De finns kanske inte bara i denna tråd. Vi får väl se...
Om vi nu lyckats etablera att det finns tjänstemän (iaf en) som varit ansvarig för något öht, så är det just vad denne gjort och inte som är intressant, vilket i princip är vad tråden handlar om.
Om Länstyrelsen ska göra någon granskning värd namnet, vill jag och många med mig veta precis vad denna tjänsteman hållit på med. Det är inte OK att gömma sig under politkernas kjolar.
OK det är inte OK att tycka att det är skatteslösande pappersvändande när Länsstyrelsen för en gångs skulle utövar sitt tillsynsansvar, de som tycker det borde banne mig skämmas, de kan flytta 100 mil österut så kanske de träffar några likasinnade.

kashieda kashieda skrev:
Jag tror det är ganska få som är obscent obesa i tråden, men du kanske är lite högerskt "rolig"?

Eller har du faktiskt glömt hur man stavar? Hur gammal är du?

Det är svårt att veta vad man ska gissa på.
Vad ska man kalla er offentliga pappersvändare då? Byråkrater?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och vilka är ni? Och varför har du för dig att vi är "offantliga"?
Alla som läst om vad som hänt och som knyter näven i fickan.

K karlmb skrev:
Vad ska man kalla er offentliga pappersvändare då? Byråkrater?
Aha, du var bara "rolig".

Man kan kalla tjänstemän för tjänstemän, till exempel.

Sen vet jag inte varför du inkluderar mig i gruppen, om du nu gör det. Precisionen i dina texter lämnar åtskilligt att önska, eller så är det igen att du antar något utan att ha rätt.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Alla som läst om vad som hänt och som knyter näven i fickan.
Har du en namnlista och finns de i rummet med dig?

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Då kan ju alla ni som tycker att historien i Åsele stinker förklara vilken eller vilka inblandade personer* som ni hade velat ställa till svars om tjänstemannaansvaret återinfördes. Förklara också vilka fel dessa personer har begått.
Det kan anses rimligt att hålla sig till trådens ämne.

*det räcker med tjänstetitel

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Då kan ju alla ni som tycker att historien i Åsele stinker förklara vilken eller vilka inblandade personer* som ni hade velat ställa till svars om tjänstemannaansvaret återinfördes. Förklara också vilka fel dessa personer har begått.
Det kan anses rimligt att hålla sig till trådens ämne.

*det räcker med tjänstetitel
Låt mig gissa: "vänsterblivna politiker", "valboskapen", "elefantligt anstötliga (höhöhö)".

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Oj, det är många som inte argumenterar emot, utan håller med mig. De finns kanske inte bara i denna tråd. Vi får väl se...
De hade åtminstone kunnat gilla dina inlägg för att visa sin sympati...
K karlmb skrev:
Om vi nu lyckats etablera att det finns tjänstemän (iaf en) som varit ansvarig för något öht, så är det just vad denne gjort och inte som är intressant, vilket i princip är vad tråden handlar om.
Förtydliga vilken tjänsteperson, tack!

Fast näe, det här är inte ens kul att diskutera med dig, ärligt talat. Det blir den politiska motsvarigheten till "jag förstår det inte, alltså måste det vara farligt" som används av folk som vill argumentera för att mat från mikrovågsugnen ger ifrån sig hälsoskadlig strålning, och liknande.

Jag vill ge dig ett tips: Anmälan till höstens högskole- och universitetskurser är öppen till den 15 april. En sökning på "statsvetenskap" ger över 300 träffar. Dags för dig att skaffa dig verklig kunskap, och kanske fylla på din vokabulär en aning. Om du inte bor nära ett universitet, finns kurser på distans:
https://www.antagning.se/se/search?freeText=Statsvetenskap&period=27&sortBy=relevance

• Gilla
  • Haha
Klacken och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Aha, du var bara "rolig".

Man kan kalla tjänstemän för tjänstemän, till exempel.

Sen vet jag inte varför du inkluderar mig i gruppen, om du nu gör det. Precisionen i dina texter lämnar åtskilligt att önska, eller så är det igen att du antar något utan att ha rätt.
Om du inte sitter i det själv så kan man verkligen undra. Du är kanske politiker då.

De hade åtminstone kunnat gilla dina inlägg för att visa sin sympati...

Förtydliga vilken tjänsteperson, tack!

Fast näe, det här är inte ens kul att diskutera med dig, ärligt talat. Det blir den politiska motsvarigheten till "jag förstår det inte, alltså måste det vara farligt" som används av folk som vill argumentera för att mat från mikrovågsugnen ger ifrån sig hälsoskadlig strålning, och liknande.

Jag vill ge dig ett tips: Anmälan till höstens högskole- och universitetskurser är öppen till den 15 april. En sökning på "statsvetenskap" ger över 300 träffar. Dags för dig att skaffa dig verklig kunskap, och kanske fylla på din vokabulär en aning. Om du inte bor nära ett universitet, finns kurser på distans:
[länk]
Inte lite auktoritetsargument där...
Vi går inte på sånt.

K karlmb skrev:
Inte lite auktoritetsargument där...
Vi går inte på sånt.
Ni som inte kan lära er, nej, vi har märkt det...

K karlmb skrev:
Om du inte sitter i det själv så kan man verkligen undra. Du är kanske politiker då.
Du kanske är lite obildad? Det verkar ju onekligen så. Lite mysigt kunskapsförakt är ju alltid uppiggande.

kashieda kashieda skrev:
Du kanske är lite obildad? Det verkar ju onekligen så. Lite mysigt kunskapsförakt är ju alltid uppiggande.
Haha. Eller så är du ihop med en tjänsteman som matar dig med skräp.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.