kashieda kashieda skrev:
Du antar felaktiga saker som är lätt att kolla upp, anför att det är fel på systemet, trots att det inte funkar som du gissar och det är med oss det är svårt att ha en dialog?

Alltså.
Det var som vanligt extremt svepande kritik. Vad var det nu som var relevant fel i det sista jag skrivit?

K karlmb skrev:
Det var som vanligt extremt svepande kritik. Vad var det nu som var relevant fel i det sista jag skrivit?
Att det inte finns tjänstemän i ÖFN.

kashieda kashieda skrev:
Att det inte finns tjänstemän i ÖFN.
Har du belägg för det?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Har du belägg för det?
Vad, att du sagt att det sitter ickepolitiker i ÖFN? Jo, det har jag faktiskt:
K karlmb skrev:
men det sitter vad jag vet också ickepolitiker i ÖFN

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vad, att du sagt att det sitter ickepolitiker i ÖFN? Jo, det har jag faktiskt:
Läs igen... frågan var om du har belägg för att jag har fel, inte för vad jag sagt.

K karlmb skrev:
Läs igen... frågan var om du har belägg för att jag har fel, inte för vad jag sagt.
Har du tittat på sammansättningen av ÖNF i södra Lappland?

Har du några belägg för att det skulle finnas tjänstemän som beslutar i nämnden?

Jag kan inte bevisa att det inte finns, eftersom det är omöjligt att bevisa avsaknaden (avsaknad av bevis för är inte bevis för avsaknad, som du såklart vet). Jag kan dock konstatera att alla beslutande har en partitillhörighet markerad i protokollen.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Alltså, @karlmb
Du måste ju lägga av nu, det här håller inte.

Har du satt badrumsspegeln för lågt?
Ibland har du riktigt bra råd och synpunkter men I denna tråd borde du sluta. Det leder ingenstans längre.

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Har du tittat på sammansättningen av ÖNF i södra Lappland?

Har du några belägg för att det skulle finnas tjänstemän som beslutar i nämnden?

Jag kan inte bevisa att det inte finns, eftersom det är omöjligt att bevisa avsaknaden (avsaknad av bevis för är inte bevis för avsaknad, som du såklart vet). Jag kan dock konstatera att alla beslutande har en partitillhörighet markerad i protokollen.
Man kan ju fråga ngn som vet då.
Det visar sig att formellt så är ingen i ÖFN annat än förtroendevald politiker.
Men det finns handläggande tjänsetemän, eller hur? Dessa granskar och bereder ärendena.
I nämnden eller inte, men de är tjänstemän.
Så ni kan vi sluta gissa om det.
Minst en tjänsteman har haft hand om detta ärende, och minst en tjänsteman är därför ansvarig för att nämnden får rätt information så den kan fatta rätt beslut.

K karlmb skrev:
Minst en tjänsteman har haft hand om detta ärende, och minst en tjänsteman är därför ansvarig för att nämnden får rätt information så den kan fatta rätt beslut.
Nja, det är nämnden som är ansvarig för att den får tillräcklig information för att kunna fatta beslut. Om det inte är så att någon handläggare har ljugit så får nog nämnden lov att stå för sina beslut.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
K karlmb skrev:
Man kan ju fråga ngn som vet då.
Det visar sig att formellt så är ingen i ÖFN annat än förtroendevald politiker.
Om man inte kommer ihåg vad som har skrivits i denna och den andra tråden om detta fall så är det ju lämpligt att ta reda på fakta innan man skriver:
K karlmb skrev:
men det sitter vad jag vet också ickepolitiker i ÖFN
Fakta om det är ju bara en googling bort. Alltså lätt att ta reda på innan man gör ett sånt klavertramp.

Eftersom du skriver så mycket om hur det fungerar i kommuner och regioner, borde du dessutom veta att det är det normala för nämnder.
K karlmb skrev:
Och hur vet du att en handläggare har gjort fel?
Vilket fel har handläggaren gjort enligt dig?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Nja, det är nämnden som är ansvarig för att den får tillräcklig information för att kunna fatta beslut. Om det inte är så att någon handläggare har ljugit så får nog nämnden lov att stå för sina beslut.
Man skulle ju kunna tro att det var vettigare att lita på verkligheten än att hitta på egna "sanningar", men så funkar tydligen inte alla.

Tragiskt.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Man skulle ju kunna tro att det var vettigare att lita på verkligheten än att hitta på egna "sanningar", men så funkar tydligen inte alla.

Tragiskt.
Vad menar du med det?

• Haha
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Och hur vet vi att nämnden tex fått informationen om att reket kommit i retur oöppnat?
Om jag skulle suttit i nämnden och fått veta att det kommit i retur så skulle jag aldrig gått med på en försäljning. (Men det är förstås inte alla här inne som tycker det är så noga.)
Skulle det senare uppdagas att så var fallet men att den infon inte förts fram till nämnden av ansvarig tjänsteman, ja då skulle jag hålla den tjänstemannen ansvarig för missen och utkräva ansvar.

K karlmb skrev:
Vad menar du med det?
Vad har du för indikation på att jag menar något med det?

kashieda kashieda skrev:
Vad har du för indikation på att jag menar något med det?
Nej. Det menar ju aldrig nåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.