K karlmb skrev:
Och hur vet vi att nämnden tex fått informationen om att reket kommit i retur oöppnat?
Om jag skulle suttit i nämnden och fått veta att det kommit i retur så skulle jag aldrig gått med på en försäljning. (Men det är förstås inte alla här inne som tycker det är så noga.)
Skulle det senare uppdagas att så var fallet men att den infon inte förts fram till nämnden av ansvarig tjänsteman, ja då skulle jag hålla den tjänstemannen ansvarig för missen och utkräva ansvar.
Det vet vi inte och om någon handläggare medvetet har undanhållit information är det så klart lika illa som att ljuga.

Men, det är nämndens ansvar att försäkra sig om att anhöriga har hörts och på vilket sätt, samt vilka synpunkter som har inkommit och inte. De kan inte gömma sig bakom ”vi visste inte”. Det blir intressant att se, om vi får se, vad länsstyrelsen kommer fram till. De kommer högst troligt inte komma fram till att någon handläggare begått något fel.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
W Weimik skrev:
De kommer högst troligt inte komma fram till att någon handläggare begått något fel.
Varför är du så säker på det?

K karlmb skrev:
Nej. Det menar ju aldrig nåt.
Vad har du för bevis för det?

K karlmb skrev:
Varför är du så säker på det?
Säker är jag inte men att en enskild handläggare ljuger eller medvetet undanhåller information låter mer som föremål för polisutredning alternativt en intern angelägenhet för kommunen. Jag kan inte se att det är länsstyrelsens uppgift att utreda.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Säker är jag inte men att en enskild handläggare ljuger eller medvetet undanhåller information låter mer som föremål för polisutredning alternativt en intern angelägenhet för kommunen. Jag kan inte se att det är länsstyrelsens uppgift att utreda.
Så Länsstyrelsen ska bara anta att alla gjort rätt? Ni offantliga är makalösa...

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Så Länsstyrelsen ska bara anta att alla gjort rätt? Ni offantliga är makalösa...
Det tycker jag inte. Jag tycker att länsstyrelserna ska ägna sig åt det som ingår i dess verksamhet, varken mer eller mindre. Hur skulle det se ut om tjänstemännen på länsstyrelserna skulle börja hitta på egna arbetsuppgifter och ansvarsområden? Skulle inte folk börja ifrågasätta det och utkräva tjänstemannaansvar?

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Det tycker jag inte. Jag tycker att länsstyrelserna ska ägna sig åt det som ingår i dess verksamhet, varken mer eller mindre. Hur skulle det se ut om tjänstemännen på länsstyrelserna skulle börja hitta på egna arbetsuppgifter och ansvarsområden? Skulle inte folk börja ifrågasätta det och utkräva tjänstemannaansvar?
Nej, du har inte förstått alls.

Alla ska utreda och utredas i minst fyra led. Vem utreder annars utredarnas utredare?

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Nej, du har inte förstått alls.

Alla ska utreda och utredas i minst fyra led. Vem utreder annars utredarnas utredare?
Det borde räcka med tre led i cirkel så blir det bra. Då kan det utredas i all evighet.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Det borde räcka med tre led i cirkel så blir det bra. Då kan det utredas i all evighet.
Intressant, ni tycker alltså Länsstyrelsen gör fel som tittar närmare på detta.
Då vet vi.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vad får dig att tro att alla som argumenterar emot dig är offentliganställda?
Jag har inte sett att någon hävdar att "alla gjort rätt". Däremot finns det en viss person i tråden som inte vet vilka som är tjänstepersoner respektive politiker, kommer med icke faktabaserade gissningar kring hur det svenska styrelseskicket fungerar - men ändå är fullständigt bombsäker på att alla är korrupta och att hela det system han själv fabulerat ihop är undermåligt.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Då vet vi.
Jag talar bara för mig själv (så klart) men jag tycker att det är bra att Länsstyrelsen granskar fallet.

• Gilla
karlmb och 5 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vad får dig att tro att alla som argumenterar emot dig är offentliganställda?
Jag har inte sett att någon hävdar att "alla gjort rätt". Däremot finns det en viss person i tråden som inte vet vilka som är tjänstepersoner respektive politiker, kommer med icke faktabaserade gissningar kring hur det svenska styrelseskicket fungerar - men ändå är fullständigt bombsäker på att alla är korrupta och att hela det system han själv fabulerat ihop är undermåligt.
Det är ju inte utan att jag undrar om någon själv fuskar rätt mycket, och därför känner att alla andra måste göra det om de får chansen...

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Däremot finns det en viss person i tråden som inte vet vilka som är tjänstepersoner respektive politiker,
Jodå. Avslöjade direkt. Ingen annan än de skulle skriva tjänste"person".

• Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Då vet vi.
Vilka är "vi"?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vilka är "vi"?
Vi som tycker hela historien i Åsele stinker. Vi är några fler än ni offantliga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.