kashieda kashieda skrev:
Så ingen har brutit mot några regler?
Har du förstått vad tråden handlar om?
Att det saknas en regel.
 
K karlmb skrev:
Har du förstått vad tråden handlar om?
Att det saknas en regel.
Och regeln som saknas är "man får inte bryta mot lagen"? Ok.
 
kashieda kashieda skrev:
Och regeln som saknas är "man får inte bryta mot lagen"? Ok.
Nej. Utan: man får inte stöd av faktumet att man gjort något på order från politiken, utan måste själv vara beredd på att bli granskad.
 
K karlmb skrev:
Nej. Utan: man får inte stöd av faktumet att man gjort något på order från politiken, utan måste själv vara beredd på att bli granskad.
Men det går ju redan att granska om tjänstepersoner gjort fel. Folk fälls då och då.

Visa att folk inte fälls bara på grund av att politikerna håller dem bak ryggen, annars är det ju ingen större skillnad mot idag.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Men det går ju redan att granska om tjänstepersoner gjort fel. Folk fälls då och då.

Visa att folk inte fälls bara på grund av att politikerna håller dem bak ryggen, annars är det ju ingen större skillnad mot idag.
Bortsett från ren stöld är det mkt få som fälls, eller har du annan statistik?
Jag visade just ett jätteprojekt där en massa felaktigheter begåtts under många år nu. Ingen är dömd där. Ingen är ens åtalad.
Så självklart skulle ett hårdare regelverk göra skillnad.
 
K karlmb skrev:
Bortsett från ren stöld är det mkt få som fälls, eller har du annan statistik?
Jag visade just ett jätteprojekt där en massa felaktigheter begåtts under många år nu. Ingen är dömd där. Ingen är ens åtalad.
Så självklart skulle ett hårdare regelverk göra skillnad.
Vilken tjänsteman har begått de enskilda felen?
 
P
kashieda kashieda skrev:
Och regeln som saknas är "man får inte bryta mot lagen"? Ok.
I Sverige är det faktiskt förbjudet att vara kriminell.
 
  • Älska
  • Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vilken tjänsteman har begått de enskilda felen?
Vill du ha ett tungt namn så blir det väl Bo Larsson som varit projektledare sedan start.
 
P pmd skrev:
I Sverige är det faktiskt förbjudet att vara kriminell.
Inte om man följt politiska order.
 
K karlmb skrev:
Vill du ha ett tungt namn så blir det väl Bo Larsson som varit projektledare sedan start.
Var är utredningen mot honom?

Har han begått något brott och i så fall vilket?
 
kashieda kashieda skrev:
Var är utredningen mot honom?

Har han begått något brott och i så fall vilket?
Prova att läsa länken om projektet.
Ngn utredning pågår inte vad jag vet, vem skulle starta den?
 
BirgitS
K karlmb skrev:
Inte om man följt politiska order.
Jo, det är förbjudet för en tjänsteman i kommunen att mörda någon även om det sker på uppdrag av en politiker.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Inte om man följt politiska order.
Det är väl inte omöjligt, men har du något exempel på det?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Så självklart skulle ett hårdare regelverk göra skillnad.
Hur skulle ett "hårdare regelverk" vara utformat?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Prova att läsa länken om projektet.
Ngn utredning pågår inte vad jag vet, vem skulle starta den?
En sida av en grupp som ogillar västlänken känns knappast som en opartisk granskning. Om de nu har hittat bevis för brottslighet, har de anmält detta?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.