G Grindstolpe skrev:
Jag läser ofta folk skriva att LLVP skall monteras med JFB.
Nu har jag inte manualen för IVT 12KHR-N, så har inte koll på vad som gäller för den.
Det jag kommer ihåg är att tillverkarna brukar förbjuda en JFB. Men för just din modell så rekommenderar man en sådan. Så det är valbart, gör som du vill. Den skulle jag i så fall lägga under JFB1.
G Grindstolpe skrev:
Jag ser inte VVB listad, hade du lagt den under JFB?
Ah, den får hamna under JFB2.
G Grindstolpe skrev:
Det jag kallar källarplan är egentligen suterräng, enklare skriva KV 😊
Där har vi sovrummen, endast i ett av dem som vi faktiskt har ett element igång.
Då kanske värmen på entréplan har högre prio.
G Grindstolpe skrev:
Vore det inte smidigare att sätta en 30mA per rad och lägga Värme och LLVP på en, sedan fördela övriga laster på vardera rad två och tre med varsin JFB?
Du kan absolut göra så om du vill. Jag skulle rekommendera att du lägger någon strategisk belysning under den också om det går, för att fortare upptäcka ifall den löser.
G Grindstolpe skrev:
Men oavsett antal JFB och om man lägger något utanför, hur sjutton gör man med faserna?
Det finns ju inga fördelningsblock för dem?
Du kan vidarekoppla fasledare från den sista JFB till dessa dvärgar. Då blir det max två anslutningar på varje.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Menar du lite?
Ja, jag menar egentligen lite nytta. Men som sagt, den gör inte direkt stor nytta, så det blir inte direkt fel att säga att den gör liten nytta heller. ;)

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.