L Lennart.G skrev:
Låter som du borde ringt polisen och anmält ett inbrottsförsök troligen någon form av kriminalitet?
Har du läst sista inlägget som skrevs innan du skrev ditt...?
Vad är meningen med att kommentera i en tråd man uppenbarligen inte har läst? :rolleyes:

• Gilla
Enolf och 11 till
  • Laddar…
Väntar på svar från trådskaparen:sweat:

• Gilla
Donn
  • Laddar…
G gusu skrev:
Väntar på svar från trådskaparen:sweat:
Du menar de svar TS gav i inlägg #68 och #93?

• Gilla
Polyester
  • Laddar…
S Shunon skrev:
Det som gjorde mig förbannad var att dom hotade med att komma med polisen för att få tillträde till min bostad, jag svarade att polisen inte heller har rätt att gå in i mitt hus utan misstanke om brott och då krävs beslut från åklagare. Fick inte intrycket att dom skulle reka inför inbrott men störande att dom vägrade legitimera sig trots att jag frågade dom minst 10 gånger.
Helt rätt

@Shunon om det är möjligt kanske det vore bra att uppdatera första inlägget med att du nu vet att det var kommunen som var där och att de kom i en kommunbil? Blir väldigt mycket upprepningar om att det var tjuvar eller att de väntar svar...
Det är tydligen inte alla som läser det som har skrivits efter första inlägget. Vitsen med att kommentera i så fall förstår jag inte... :rolleyes:

• Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
magge_
En tanke. får myndighets personer verkligen filma på annans mark?

Myndigheter får inte ens spela in ett samtal utan att först upplysa dig om detta tex genom ("detta samtal spelas in i kvalitets syfte")
Kan det vara så att någon granne filmade för att vända på stenar och hitta ett faktiskt bevis på att det fuskas ?

TS. Mobil kameran är din bästa vän!

magge_ magge_ skrev:
Kan det vara så att någon granne filmade för att vända på stenar och hitta ett faktiskt bevis på att det fuskas ?
Men för bövelen. TS har ju skrivit att det var kommunens tjänstemän som var där.

• Gilla
  • Haha
kest och 3 till
  • Laddar…
magge_
useless useless skrev:
Men för bövelen. TS har ju skrivit att det var kommunens tjänstemän som var där.
Han skulle ringa under dagen och fråga vad dom ville?
Frågan kvarstår dock :) får en myndighet filma?

• Gilla
gusu
  • Laddar…
magge_ magge_ skrev:
Frågan kvarstår dock :) får en myndighet filma?
Kort svar; ja.

• Gilla
magge_
  • Laddar…
Kasper i Malmö Kasper i Malmö skrev:
Nu har 100 pers gissat vad som gäller. Fler inlägg är knappast nödvändiga, förutom av TS som gärna får återkomma och skriva hur det här ärendet har fortskridit
Innan han satte sig i bilen sa han att jag kommer få ett brev med posten. Gissar på att dom vill anmäla ett besök.

• Gilla
Kasper i Malmö och 1 till
  • Laddar…
S hjulia skrev:
Du menar de svar TS gav i inlägg #68 och #93?
  • Ja, han skulle ringa idag

• Gilla
danarl518
  • Laddar…
S Shunon skrev:
Hej!
Har en fråga som jag hoppas någon här kan svara på.
Håller på och renoverar huset invändigt och hade idag besök från tillsynsmyndigheten som trampade in på tomten och började filma han ville även ta sig in i huset men där var det låst, jag var ej på plats vid tillfället men min vän var det (snickaren) tillsynsmannen ber min vän att låsa upp dörren, denna ringer då upp mig och lämnar över luren till mannen varpå denna säger att han ska in i huset annars ringer han polisen. Jag ber honom stanna kvar på plats och hoppar in i bilen påväg mot huset.
Framme ser jag 2 män vanligt klädda och jag ber dom att legitimera sig vilken ingen av dom vill göra, ber om att få deras visitkort och får som svar att båda har slut på dom. Efter en stunds pratande fick jag deras namn men endast muntligt, skrev ner deras namn men nekade dom inträde till mitt hus varpå dom hoppade in i sin bil och åkte. Har dom rätt att trampa in på min tomt och gå runt huset samt filma in i mitt hus utan mitt medgivande?
Ringde en vän på kommunen som ordnade numret till chefen på tillsynsmyndigheten som jag tänkt ringa på måndag men vill gärna ha lite mer info innan.

hoppas på svar.

Mvh Daniel
Förlåt, men jag förstår absolut ingenting. Att någon som inte vill legitimera sig och hotar med polis för att få tillträde till min fastighet är fullkomligt uteslutet. Skulle jag råka ut för motsvarande skulle jag efter besked om att de inte vill legitimera sig, ta ett steg tillbaka, ta en bild på personerna och bilens registreringsskylt samt Rina 112 alternativt 11414 och meddela vad som händer. Är övertygad om personerna ifråga försvinner illa kvickt.

• Gilla
Kagis66
  • Laddar…
K knipo skrev:
Kort svar; ja.
Men då måste dom väl legitimera sig? Annars får dom väl inte springa runt på min tomt och filma?
Ringde idag chefen på deras avdelning men hon var inte kontaktbar.

S hjulia skrev:
@Shunon om det är möjligt kanske det vore bra att uppdatera första inlägget med att du nu vet att det var kommunen som var där och att de kom i en kommunbil? Blir väldigt mycket upprepningar om att det var tjuvar eller att de väntar svar...
Det är tydligen inte alla som läser det som har skrivits efter första inlägget. Vitsen med att kommentera i så fall förstår jag inte... :rolleyes:
Bra ide!
Försöker lista ut vart edit knappen är

• Gilla
Svampe
  • Laddar…
S Shunon skrev:
Bra ide!
Försöker lista ut vart edit knappen är
tre små punker i högra nedre hörnet
Men det går inte att ändra editera ed, efter en viss tid, typ inom en kvart eller kanske lite längre?

• Gilla
Shunon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.