Fallskydd va fel ordval av mig.

Det jag menade va att trappan nu bara har en handledare och sen ingenting under den.
Där skulle små barn kunna ramla ned om dom är oförsiktiga.
Jag har inte löst det än och inget barn har ramlat ned än som tur är 😊

• Gilla
stugfar
  • Laddar…
S
jaha, då förstår jag. Det gör kanske inte något om ytterligare ribbor sitter fästa något annorlunda mot ändstolparna längst upp jämfört med stolparna i trappan. Diffar stolparna endast lite tvivlar jag på att någon skulle tänka på det.

• Gilla
maah
  • Laddar…
AXS
Sätt en till handledare fast stående på mitten ungefär, perfekt för barn att hålla sig i. Några cm distans från stolparna är inte fel för att slippa byta grepp.

• Gilla
maah
  • Laddar…
Ja det är det jag skulle vilja göra.
Problemet är att dom tre stolparna i trappan inte linjerar med den översta stolpen som är uppe på avsatsen. Den är 45mm indragen i förhållande till dom andra tre.

Det jag har haft tankarna är att sätta en 28x120 som jag fäller in i stolparna i trappan. Så får jag sätta en distans på stolpen längst upp.

Trätrappa upplyst med små lampor, leder till altan vid övervåningen på ett hus, omgärdad av räcken och med trädgårdsbelysning på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AXS
Belysning på trätrappa upp till altan vid hus, med räcken markerade i olika färger.
Skapa konto

Det går även att skarva mellan de två stolparna med en distans mellan. Tror det kan se helt okej ut.

• Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Lekstugan kom på plats lagom till 5-års kalaset.
Det fattas lite färg här och där men annars är den ganska klar.

Allt utom råspont och takpapp är återvunnet.
Grå lekstuga med vitt foder, träveranda och liten rosa cykel bredvid, omgiven av träd och gräsmatta.
Skapa konto

Invändigt har vi hjälpts åt att måla och byggt ett hemligt loft som bara lagom akrobatiska 5-åringar kommer upp på.
Invändigt i lekstugan med hemligt loft för barn, dekorationer och färgstänk synliga på väggarna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
andersgrebin och 8 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.