46 124 läst ·
138 svar
46k läst
138 svar
Thermopool med infinity (overflow)
De kan dessutom klättra rakt upp på en vägg så länge sugkropps..., ja vad kallar man en grodas "händer och fötter".. I vilket fall som helst så den lilla kanten är inget problem för en groda eller padda att ta sig upp för. Ser mest ut som den väntar på vatten.
Vi hade en padda boendes i en av brunnarna i badrummet förra året. Hur många gånger jag än lyfte ut den så var den lika snabbt tillbaka trots stängd ytterdörr. Visade sig att han tog sig in via kattluckan. Kattluckan sitter relativt högt upp så vertikalklättring är inget problem för dem.
Vi hade en padda boendes i en av brunnarna i badrummet förra året. Hur många gånger jag än lyfte ut den så var den lika snabbt tillbaka trots stängd ytterdörr. Visade sig att han tog sig in via kattluckan. Kattluckan sitter relativt högt upp så vertikalklättring är inget problem för dem.
Gillade inte näten till avloppen från rännan så jag hittade rostfria silar med rätt diameter. Bara att plocka bort handtaget så satt den som en smäck.
Har nu också baxat in en till balanstank samt större rör (110mm) emellan tankarna för snabbare utjämning.
Klicka här för att svara