Kul att se lite verkliga installationsbilder. 👍 Har 40kvm balkong att lĂ€gga, och har varit inne pĂ„ samma system.

StĂ„r "KG per mÂČ:39.58" under Förpackning, men det mĂ„ste vĂ€l vara den faktiska vikten lagd de syftar pĂ„? I sĂ„ fall ungefĂ€r samma som betongpannor vilket funkar för mig.

Hur kÀnns det att gÄ pÄ? Borde vara lite mer stegdÀmpning Àn ett konventionellt stengolv pÄ bÀdd.

N
D David_Berglund skrev:
Kul att se lite verkliga installationsbilder. 👍 Har 40kvm balkong att lĂ€gga, och har varit inne pĂ„ samma system.

StĂ„r "KG per mÂČ:39.58" under Förpackning, men det mĂ„ste vĂ€l vara den faktiska vikten lagd de syftar pĂ„? I sĂ„ fall ungefĂ€r samma som betongpannor vilket funkar för mig.
Varje platta (60x60 cm) vÀger ca 14 kg. NÀr jag berÀknade hÄllfastheten/bjÀlklaget sÄ anvÀnde jag tegelpannor i modellen.

N
D David_Berglund skrev:
Hur kÀnns det att gÄ pÄ? Borde vara lite mer stegdÀmpning Àn ett konventionellt stengolv pÄ bÀdd.
Det kÀnns minst lika stabilt om inte mer Àn vÄrt trÀdÀck. Jag köpte till en dÀmpning/packning som man lade pÄ varje fot ocksÄ.

Men satan vad snabbt det gick att lÀgga allt. Har man bara gjort ett bra underarbete och Àr noggrann med första raden sÄ lÀgger man en platta i minuten sjÀlv ungefÀr.

N ninjaharry skrev:
Det kÀnns minst lika stabilt om inte mer Àn vÄrt trÀdÀck. Jag köpte till en dÀmpning/packning som man lade pÄ varje fot ocksÄ.

Men satan vad snabbt det gick att lÀgga allt. Har man bara gjort ett bra underarbete och Àr noggrann med första raden sÄ lÀgger man en platta i minuten sjÀlv ungefÀr.
Kul att du verkar nöjd.

Det fÄr nog bli samma koncept pÄ vÄr balkong. Blir kanske dubbla pengen emot trall i vÄrt fall (som inte behöver bygga bÀrverk pÄ samma sÀtt om vi vÀljer plattor) men jag tÀnker mig att livslÀngden och underhÄllsfriheten Àr oslagbar och det blir ju vÀldigt mycket mer exklusivt.

Jag har tidigare varit orolig för att det skulle bli för tungt, men det verkar ju inte vara nÄgon fara.

N ninjaharry skrev:

Det dĂ€r Ă€r ju risken att jag mĂ„ste kopiera. 👌 Var köpte du fötter och dĂ€mpning?

N
R Robin Wahlman skrev:
Det dĂ€r Ă€r ju risken att jag mĂ„ste kopiera. 👌 Var köpte du fötter och dĂ€mpning?
Allt frÄn HILL Ceramic

N
DÄ var liner pÄ plats. Dags att börja fylla och montera packningar för inlopp mm.

• Pool med grĂ„ liner monterad, trĂ€konstruktion ovan och trappa inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggprojekt med grĂ„ liner installerad i poolens botten och sidor, med trĂ€konstruktion och presenning över.
    Skapa konto
  • Liner installerad i trĂ€ram för ett byggprojekt, redo för fyllning och montering av packningar.
    Skapa konto
  • Gilla
Gringo79 och 5 till
  • Laddar…
Vilken kÀnsla! Snygg fÀrg pÄ linern oxÄ!

Ser fram emot att lĂ€sa erfarenheterna frĂ„n nivĂ„ och tank-systemet. 👍😀

• Gilla
ninjaharry
  • Laddar…
Gött..... Vilken milstolpe i bygget.

Är troligen jag som Ă€r trög men varför slutar trappan mitt pĂ„ vĂ€ggen ?

• Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
N
R Robin Wahlman skrev:
Gött..... Vilken milstolpe i bygget.

Är troligen jag som Ă€r trög men varför slutar trappan mitt pĂ„ vĂ€ggen ?
Det undrade svetsarna ocksÄ  😉

Det ska ner en rulle med lameller bakom trappan. En lounge-bĂ€nk ovanpĂ„ den och en ”vĂ€gg” som avskiljer den frĂ„n resten av poolen.

N
Rullen pÄ plats

• Pool under konstruktion med rullgardin installerad, synlig stege och omgivande plattor under montering.
    Skapa konto
  • Utomhuspool under konstruktion med en stege, en rulle för tĂ€ckning och en stol pĂ„ trĂ€dĂ€ck. GrĂ€vmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
K
Imponerande! Kanske redan sagts men vad Àr budgeten? Ser onekligen lyxigt ut! Bra strategi att spara in pÄ arbetskostnaden och lÀgga det extra pÄ materialet istÀllet

N
Sista raden sten pÄ plats

• En nĂ€stan fĂ€rdig pool med sista raden stenplattor pĂ„ plats, omgiven av trĂ€d och byggmaterial, med en stege i poolen.
    Skapa konto
  • En nybyggd pool med omgivande stenlĂ€ggning vid en skogstomt. Sista raden av plattor Ă€r nylagd.
    Skapa konto
  • Gilla
Ursviken och 2 till
  • Laddar…
N

och skiljevĂ€ggen för lamellrullen.

• Lamellrullens skiljevĂ€gg i halvfylld pool, med grĂ„ kakelplattor runtom och en trĂ€dbevuxen bakgrund.
    Skapa konto
  • GrĂ„ pool med vatten, skiljevĂ€gg för lamellrulle och trappa. TĂ€ckta ytor och skog i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
David_Berglund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.