30 475 läst ·
143 svar
30k läst
143 svar
Telia gräver på min tomt
Det du skriver motsäger sig självt, gräver Telia på din tomt eller säger din granne att Telia ska gräva på din tomt?F finn petersen skrev:
Jag bekostat indragning av fiber både hemma och i ett fritidshus, men det stämmer att fiberabonnemangen är dyrare. Kanske inte dubbla om man ska ha obegränsat med mobildata, och mobilen tar jag ju med till fritidshuset så det kostar inget extra.Baba_yaga skrev:
Du vet inte vad du snackar om, det ser man.
Fiber för en hundralapp. 😂 Retande
Jag har 600/600 fiber o betalar hälften av vad du gör så snacka inte dynga.
Har oxå öppet stadsnät
Så jävla trött på folk som är födda i en kraftig uppförsbacke
Vill ha allt o helst inte betala ett skit för det
Bara för att du inte är nöjd och betalar alldeles för mycket, det är inte mitt problem
IP Only som nu heter Glocalnet är ett av de mest klagade på företagen i fiberdjungeln.Andrehandymagi skrev:
Kolla vilket mobila internet ni kan få - valde själv detta och har nu 5G med obegränsad datamängd hos telia och kan titta på apple tv, disney, HBOMax, Netflix mm utan problem både hemma i bostaden och i fritidshuset. Grannarna köpte fiber till fritidshus och betalade 28 500 kr och får nu betala månadsavgifter som är obetydligt billigare än mitt telia avtal för 2 mobiltelefoner, en surfplatta med eget mobilkort, filmkanalerna ovan samt internet och telia cloud för molnlagring. Mobila internet blir bara bättre, på Ericsson jobbar man idag med att utveckla 7G...
Du menar att då kommer ingen att gräva om det är fiber för stamledning... 😇S Sinuhe skrev:IP Only som nu heter Glocalnet är ett av de mest klagade på företagen i fiberdjungeln.
Kolla vilket mobila internet ni kan få - valde själv detta och har nu 5G med obegränsad datamängd hos telia och kan titta på apple tv, disney, HBOMax, Netflix mm utan problem både hemma i bostaden och i fritidshuset. Grannarna köpte fiber till fritidshus och betalade 28 500 kr och får nu betala månadsavgifter som är obetydligt billigare än mitt telia avtal för 2 mobiltelefoner, en surfplatta med eget mobilkort, filmkanalerna ovan samt internet och telia cloud för molnlagring. Mobila internet blir bara bättre, på Ericsson jobbar man idag med att utveckla 7G...
Jag bor mitt i skogen när Traryd och har ingen als problem med mobilnät...ser Netflix och streamer utan problem. 140 kr pr månad....skulle jag ha fiber koster det start 25-30.000 och därefter 6-700 kr pr månad....så nej tack til fiber härifrån.S skogaliten skrev:Fast ute på landet, som vi bor t.ex., så finns inte alltid ett mobilnät med vettig kapacitet.
Vi kan inte ens ringa talsamtal via mobilnätet inomhus, än mindre använda några internet baserade tjänster. Wifi krävs för samtal.
Vi levde i många år med mobilt internet, antenn monterad på taket, diverse förstärkare utan att ändå kunna få tillräcklig "sprutt" för att t.ex. streama TV eller för den delen kunna skicka/ta emot större filer via internet.
Teams kunde vi köra UTAN kamera, och naturligtvis inte dela filer.
På sommaren var det mycket värre, när sommargästerna belastade nätet.
För oss var det en befrielse att kunna använda en fiberanslutning med vettig hastighet.
Nu visar det sig at det inte är Telia, men Globalnet, men ja, dom har pratat med min granne och meddelat honom att dom kommer att gräva om et par weckor, på hans tomt och på min...jag har inget hört.Andrehandymagi skrev:

