K
C Christer Forsbo skrev:
Önskar att jag läst detta innan vi valde Gustavsberg graphic till nya badrummet. Installerade enligt knapphändig monteringsanvisning, extremt trångt bakom skåpet för installation av medföljande vattenlås bidrog till en svagt läckande skarv, knappt märkbart förrän efter en vecka, då en rejäl fuktskada visade sig i skåpets bottenskiva. Vatten hade trängt in i skivans obehandlade ändträ. Har aldrig upplevt en möbel som är så vattenkänslig. Med facit i hand skulle jag platsbyggt detta istället för att få rätt kvalitet. Känner mig faktiskt grundlurad. Inget mer Gustavsberg för min del. Kalle Anka-kvalitet.
Om du har en läcka i skåpet spelar det nog inte så stor roll vilket skåp du har. Skador uppstår.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
C Christer Forsbo skrev:
Tänker kontakta Bygghemma/Gustavsberg och göra ett försök, har dock inga större förhoppningar.
Lycka till, skriv gärna om du får positiv respons. Det är som föregående citerare skriver spånskiva i alla skåp, men folien på Gustavsberg är inte tålig för slag. Mina kökskåp från Ikea har en helt annan segare folie och där har jag aldrig haft problem likt detta.

C Christer Forsbo skrev:
Önskar att jag läst detta innan vi valde Gustavsberg graphic till nya badrummet. Installerade enligt knapphändig monteringsanvisning, extremt trångt bakom skåpet för installation av medföljande vattenlås bidrog till en svagt läckande skarv, knappt märkbart förrän efter en vecka, då en rejäl fuktskada visade sig i skåpets bottenskiva. Vatten hade trängt in i skivans obehandlade ändträ. Har aldrig upplevt en möbel som är så vattenkänslig. Med facit i hand skulle jag platsbyggt detta istället för att få rätt kvalitet. Känner mig faktiskt grundlurad. Inget mer Gustavsberg för min del. Kalle Anka-kvalitet.
Problemet är läckaget och inget annat, att det är trångt vid installationen kan man inte anklaga tillverkaren för. Att tillverkaren bara för att någon kan tänkas att inte göra installationen rätt och att då gå på annat material för att minimera skader vid en felaktig intallation är att dra det för långt.

Tomture61
Byggde ett eget tvättställsskåp av bänkskiva i ek + lådfronter i lackad MDF .
MDF ser ut som skit men ekträt är det ett bra skick på .
Vet att foliering av MDF - spån är vanligt , men det måste vara tätt i skarvar .

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Byggde ett eget tvättställsskåp av bänkskiva i ek + lådfronter i lackad MDF .
MDF ser ut som skit men ekträt är det ett bra skick på .
Vet att foliering av MDF - spån är vanligt , men det måste vara tätt i skarvar .
Massivt trä ska det vara, tåligt och kan lättare repareras om det behövs. Skulle gärna byggt själv men tiden går till annat just nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.