W Weimik skrev:
Exakt min poäng, Bathlife tillhandahöll inte den efterfrågade reservdelen utan valde att skicka en komplett takdusch och ur ett miljöperspektiv är det ju horribelt på en helt annan nivå än Gustavsberg. Men som kund blir du så klart nöjd. Vi är nog överens om att Gustavsbergs kundomsorg inte förefaller vara den bästa.
Där har du faktiskt en poäng. Jag har förvisso en massa reservdelar som förhoppningsvis aldrig behöver användas av mig men kanske kan komma andra till del på sikt. På så sätt kan. Jag bidra till att fånga upp miljöperspektivet. Glädjen låg inte i att jag fick en helt ny takdusch, utan att jag fick min nya blandare. Att jag fick hela takduschen bjöd mest på förvåning.

BirgitS
T TobiasGren skrev:
Efter drygt två år började reglaget för varm- och kallvatten kärva, till den grad att polygripen fick ligga permanent i duschen.
Här är ju skillnaden mot Gustavsbergsfallet. Blandaren är fortfarande yngre än 3 år och du har därmed rätt att reklamera för ursprungliga fel. Din toalett är däremot mer än 3 år och har därmed passerat perioden för reklamation.
T TobiasGren skrev:
När paketet väl kom innehöll det en helt ny komplett takdusch.
Ett exempel på hur företag vägrar att ha små prylar som reservdelar. Gustavsberg har en hel spolknapp som reservdel, vilket du tycker är fel eftersom det är för mycket. Bathlife har inte ens blandaren som reservdel utan bara hela takduschpaket, men det gillar du.

BirgitS BirgitS skrev:
Här är ju skillnaden mot Gustavsbergsfallet. Blandaren är fortfarande yngre än 3 år och du har därmed rätt att reklamera för ursprungliga fel. Din toalett är däremot mer än 3 år och har därmed passerat perioden för reklamation.

Ett exempel på hur företag vägrar att ha små prylar som reservdelar. Gustavsberg har en hel spolknapp som reservdel, vilket du tycker är fel eftersom det är för mycket. Bathlife har inte ens blandaren som reservdel utan bara hela takduschpaket, men det gillar du.
Uttryckte mer förvåning än gillande! Däremot uttryckte jag gillande i hur snabbt och smidigt allt gick i det specifika ärendet…

BirgitS
T TobiasGren skrev:
Uttryckte mer förvåning än gillande! Däremot uttryckte jag gillande i hur snabbt och smidigt allt gick i det specifika ärendet…
Okej, men hur snabbt och smidigt reklamationer och liknande hanteras har att göra med om ärendet är inom eller efter reklamationstidens utgång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.