T TheGame skrev:
Ett dumt beslut kan jag tycka men ingen har rätt att göra nått hos er om ni inte beställt nått.
Meddela iponoy att här kommer ni onte in.
Men som jag sa tidigare, dumt beslut att.inte sätta in fiber.
Men det kanske finns nån annan leverantör som verkar på området som kan använda erat förberedda?
Och när utvecklingen via antenner är klar kan man slänga den där fibern .Med vänlig hälsning,

hsd
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag var på Tekniskt samråd med min kommun i Torsdags inför ett bygge.
De påstod att Boverket i princip kräver att man installerar Fiber i nya hus! Att man inte har nåt val om man vill uppfylla Boverkets regler.
Det var dock inte helt tydligt skrivet men i princip så var det så.

Undrar dock hur smart det är att dra in fiber... Hur lägre dröjer det innan trådlös internet är i kapp? Eller åtminstonde ligger på en jäkligt bra överföringshastighet?
Det är 2017 nu, ska det behövas sladdar kan man ju undra.....
R rescuefive skrev:
Och när utvecklingen via antenner är klar kan man slänga den där fibern .Med vänlig hälsning,
Visst men då ska ju samliga 800 grannfamiljer surfa/spela/se på Tv, inte kommer antenntekniken att ge tillräckligt utrymme i etern för allt det.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
R rescuefive skrev:
Och vilken magisk utveckling av antenner tänker du dig skulle kunna ersätta fiber?

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Du får lämna din mossiga EM-domän så är fibern totalt och i grunden obsolet.

R rescuefive skrev:
1. Så länge vi har de naturlagar vi har är det bara konstatera att utvecklingen av ”antenner” i princip är klar, vi når inte mycket längre än det som finns i forskningslabbet idag.

2. ”Antennerna” måste förses med fiber.

• Gilla
gråsten och 1 till
  • Laddar…
Fibern är inget annat än antenner. Vänligen lämna det mossiga obsoleta.

Vad menar du med att fibern är antenner?

Fiberns spektrum är ofantligt mycket bredare än radiospektrumet.

Varför ska man ha fiber om man inte behöver det?Fiberjippot är så överdrivet.Med tanke på hur mycket det har fuskats med fiberförläggningen kommer det bli ENORMA driftstörningar i framtiden.(Har god insyn i branschen)
I framtiden kommer ALLT att vara trådlöst.Värdeökning på huset säger dom?Nej,inte om jag inte ska sälja.Agda 90 år måste ha fiber,varför?Man behöver heller inte fiber för att kolla epost och nyheter.

tommib
  • Gilla
karlmb och 9 till
  • Laddar…
tommib
GK100 GK100 skrev:
Fibern är inget annat än antenner. Vänligen lämna det mossiga obsoleta.
Jag skulle väl kalla fibern för en waveguide (vågledare?), men det kan man iofs påstå om en antenn också...

• Gilla
GK100
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vad menar du med att fibern är antenner?

Fiberns spektrum är ofantligt mycket bredare än radiospektrumet.
#intealltidgravallvarligintarcognacibiblioteket

• Gilla
AndersS och 4 till
  • Laddar…
Haha, jag hade det på känn :D

O
F Fishermansfriend skrev:
Varför ska man ha fiber om man inte behöver det?Fiberjippot är så överdrivet.Med tanke på hur mycket det har fuskats med fiberförläggningen kommer det bli ENORMA driftstörningar i framtiden.(Har god insyn i branschen)
I framtiden kommer ALLT att vara trådlöst.Värdeökning på huset säger dom?Nej,inte om jag inte ska sälja.Agda 90 år måste ha fiber,varför?Man behöver heller inte fiber för att kolla epost och nyheter.
Tja...
För ha insyn i branschen så verkar du ha dålig insyn i resten. Fiber är överlägset på alla punkter. Kolla de länkar som Tommib delade med sig av så kommer du förstå att det är trådlöst som är mossigt

O
Det som kom upp gällande säkerhet och fiber. Mitt larm går via mobilnätet. Vilket är det smartaste. Att inte ha det via mobil låter nästan lite -80 tal

L
Kan jag ta fibern med mig till fjällstugan ??? Är den så lång att den räcker dit ??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.