Byggahus.se

Tacka nej till fiber

1. R
    Medlem Nivå 1
    Och när utvecklingen via antenner är klar kan man slänga den där fibern .Med vänlig hälsning,

2. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Visst men då ska ju samliga 800 grannfamiljer surfa/spela/se på Tv, inte kommer antenntekniken att ge tillräckligt utrymme i etern för allt det.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · Nivå 6
    Och vilken magisk utveckling av antenner tänker du dig skulle kunna ersätta fiber?

4. GK100
    Medlem · Nivå 21
    Du får lämna din mossiga EM-domän så är fibern totalt och i grunden obsolet.

5. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    1. Så länge vi har de naturlagar vi har är det bara konstatera att utvecklingen av ”antenner” i princip är klar, vi når inte mycket längre än det som finns i forskningslabbet idag.

2. ”Antennerna” måste förses med fiber.

6. GK100
    Medlem · Nivå 21
    Fibern är inget annat än antenner. Vänligen lämna det mossiga obsoleta.

7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Vad menar du med att fibern är antenner?

Fiberns spektrum är ofantligt mycket bredare än radiospektrumet.

8. F
    Medlem Nivå 3
    Varför ska man ha fiber om man inte behöver det?Fiberjippot är så överdrivet.Med tanke på hur mycket det har fuskats med fiberförläggningen kommer det bli ENORMA driftstörningar i framtiden.(Har god insyn i branschen)
    I framtiden kommer ALLT att vara trådlöst.Värdeökning på huset säger dom?Nej,inte om jag inte ska sälja.Agda 90 år måste ha fiber,varför?Man behöver heller inte fiber för att kolla epost och nyheter.

9. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
  10. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
    Jag skulle väl kalla fibern för en waveguide (vågledare?), men det kan man iofs påstå om en antenn också...

• Laddar…
  11. GK100
    Medlem · Nivå 21
    #intealltidgravallvarligintarcognacibiblioteket

12. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Haha, jag hade det på känn :D

13. O
    Bannad · Nivå 15
    Tja...
    För ha insyn i branschen så verkar du ha dålig insyn i resten. Fiber är överlägset på alla punkter. Kolla de länkar som Tommib delade med sig av så kommer du förstå att det är trådlöst som är mossigt

14. O
    Bannad · Nivå 15
    Det som kom upp gällande säkerhet och fiber. Mitt larm går via mobilnätet. Vilket är det smartaste. Att inte ha det via mobil låter nästan lite -80 tal

15. L
    Bannad · Nivå 20
    Kan jag ta fibern med mig till fjällstugan ??? Är den så lång att den räcker dit ??