27 785 lĂ€st ·
169 svar
28k lÀst
169 svar
Swedbank trogen kund đ
Att en bank skulle vÀgra dig att ha kvar ett lÄn som du skött Ä amorterat prickfritt finns inte pÄA Anndav skrev:Jag hade tidigare Swedbank och jag hade dem sedan jag föddes. Jag hade allt hos dem. NÀr det var dags att sÀtta om bolÄnet sÄ nekade de mig att göra det. BolÄnet hade dÄ haft i över 10 Är hos dem och amorterat av ca 360 000 kr pÄ lÄnet. ( Àr lÄg inkomsttagare). De skyllde pÄ att jag tjÀnade för lite. Trots att kpin var bra, dÄ jag har en lÄg avgift för brf. Jag hade inga andra lÄn alls. SÄ nÀr de nekade mig att sÀtta om bolÄnet bytte jag till SEB. Inget krÄngel alls byta, bolÄnet flyttade jag till Hypoteket. PÄ hypoteket fick jag dessutom 2% lÀgre rÀnta Àn vad Swedbank hade pÄ motsvarande bindningstid. Det som var krÄngel var att Swedbank inte slÀppte bolÄnet till Hypoteket utan en massa tjafs. Men jag behövde bara skriva under dokument som Hypoteket skickade till kig. Tjafset tog Hypoteket med Swedbank.
Kommer aldrig att byta tillbaka. Service vet de inte vad det Àr inte heller vad en bra kundrelation Àr.
pappret. Menade verkligen banken att du skulle sÀlja din BR för att lösa lÄnet?
Ligger nog mer bakom isĂ„fall, annars hade ju alla som blir arbetslösa blivit utsatta för tvĂ„ngsförsĂ€ljningarâŠ
Att det sen skulle skilja 2% pÄ identiska lÄn mellan 2 konkurrenter kan heller inte stÀmma.
Ligger Àven hÀr nÄt mer bakom.
Hela historien Àr motsÀgelsefull.
Swedbank vill inte förnya men heller inte lÄta dig flytta lÄnet till annan bank..?
SĂ€msta ba
SÀmsta bank. haft de i 25 Är. nu nÀr man behövde lÄna till Attefallshuset visade de fingret. Byte till Nordea bolÄnet som Àr under 50% och lÄnat till Attefallet utan nÄgra bekymmer..L Lars3344 skrev:
Prova deras Private Banking eller i alla fall Premium sÄ har du nÄgon som svarar nÀr du ringer deras direktnummer och lÄser upp dörren nÀr du bokat möte som passar dig.C Civilpolisen skrev:
Precis.P Pligg85 skrev:
Jag gör tvÀrtom mot vad mÄnga föreslÄr.
Jag har ALLT i en bank. Personlig bankman och bÀsta villkoren. Har aldrig förstÄtt att sprida pÄ flera.
Sen tror jag heller inte det generellt skiljer nÄgot mellan de 4 stora. DÄ hade de sÀmsta stÀndigt tappat kunder.
Nej, istÀllet kan det sjÀlvklart vara stora lokala skillnader beroende pÄ vilken anstÀlld man rÄkar trÀffa pÄ.
Medlem
· Göteborg o BohuslĂ€n
· 46 inlĂ€gg
Skratt! Jag började spara som 5-Äring pÄ dÄtidens Swedbank. DÄ fick man ett exklusivt mottagande pÄ Ekens sparbank som det hette pÄ den tiden.L Lars3344 skrev:
Idag gör dom allt för att trÄka ut sina kunder och fÄ dem att tappa intresset för att vilja ha ens med dom att göra. Allt dom Àr ute efter idag Àr att lura skiten av dig och helst vill dom skinna dig helt.
Det finns varken ödmjukhet eller annat. Dom Àr inte ens affÀrsmÀn. Bara skojare och banditer.
Jag Àr god för tillrÀckligt med pengar för att vilken bank som helst borde vara intresserade.
Jag hade en skuld under mitt hela liv. Det var efter lumpen nÀr man hade det knapert. Visserligen kunde jag betalat köksbordet i furu kontant med 6 stolar och 1 soffbord men jag köpte det med 3 mÄnaders rÀntefri avbetalning istÀllet. Det var i slutet pÄ 80-talet som jag tröttnade pÄ allvar pÄ dom. DÄ bytte jag istÀllet till en mer familjÀr gren av Swedbank som kunde tillhandahÄlla service. Skurups sparbank hette dom. Sen började det bli brÄk om att ta ut kontanter. Bankerna fÄr ju betala för att vi ska fÄ kontanter och se det vill dom undvika gÀrna helt för att maximera sin vinst. DÄ blev jag sur och bytte onyo bank till Forex bank. Sen började dom med tramsa sig genom att skylla pÄ att det minsann inte skulle tas ut eller sÀtta in kontanter. SÄ dÄ bytte jag tillbaka till sparbanken. Denna gÄng sparbanken Finn. Samma visa dÀr. Till sist blev jag sÄ trött pÄ deras frÄgor om "Var kommer pengarna ifrÄn?" NÀr jag skulle sÀtta in mer Àn 5K vid ett o samma tillfÀlle att jag svarade dom. Det kommer ifrÄn mina olagliga knarkaffÀrer! SjÀlvklart var ju detta inte sant utan det var ett svar dom fick av mig för att jag tyckte att det hade inte dom med att göra. En insÀttning pÄ 5000 Kr sÄ ska jag typ under erinran berÀtta för dom var pengarna kom ifrÄn. Det Àr ju löjligt! Sen ville jag ta ut pengarna för dÄ ville jag inte ha med dom att göra lÀngre. SjÀlvklart tog jag ut pengarna i kontanter bara för att jÀvlas med dom. Men jag fick bara ta ut max 50 K / gÄng. Och dÄ frÄgade dom.... "Vad ska du göra för pengarna?" Göra olagliga knark affÀrer sÄ klart fick dom rakt upp i ansiktet. (Payback time) !!!
Jag missade nog vad sjÀlva payback-elementet var?P Peter__1 skrev:Skratt! Jag började spara som 5-Äring pÄ dÄtidens Swedbank. DÄ fick man ett exklusivt mottagande pÄ Ekens sparbank som det hette pÄ den tiden.
Idag gör dom allt för att trÄka ut sina kunder och fÄ dem att tappa intresset för att vilja ha ens med dom att göra. Allt dom Àr ute efter idag Àr att lura skiten av dig och helst vill dom skinna dig helt.
Det finns varken ödmjukhet eller annat. Dom Àr inte ens affÀrsmÀn. Bara skojare och banditer.
Jag Àr god för tillrÀckligt med pengar för att vilken bank som helst borde vara intresserade.
Jag hade en skuld under mitt hela liv. Det var efter lumpen nÀr man hade det knapert. Visserligen kunde jag betalat köksbordet i furu kontant med 6 stolar och 1 soffbord men jag köpte det med 3 mÄnaders rÀntefri avbetalning istÀllet. Det var i slutet pÄ 80-talet som jag tröttnade pÄ allvar pÄ dom. DÄ bytte jag istÀllet till en mer familjÀr gren av Swedbank som kunde tillhandahÄlla service. Skurups sparbank hette dom. Sen började det bli brÄk om att ta ut kontanter. Bankerna fÄr ju betala för att vi ska fÄ kontanter och se det vill dom undvika gÀrna helt för att maximera sin vinst. DÄ blev jag sur och bytte onyo bank till Forex bank. Sen började dom med tramsa sig genom att skylla pÄ att det minsann inte skulle tas ut eller sÀtta in kontanter. SÄ dÄ bytte jag tillbaka till sparbanken. Denna gÄng sparbanken Finn. Samma visa dÀr. Till sist blev jag sÄ trött pÄ deras frÄgor om "Var kommer pengarna ifrÄn?" NÀr jag skulle sÀtta in mer Àn 5K vid ett o samma tillfÀlle att jag svarade dom. Det kommer ifrÄn mina olagliga knarkaffÀrer! SjÀlvklart var ju detta inte sant utan det var ett svar dom fick av mig för att jag tyckte att det hade inte dom med att göra. En insÀttning pÄ 5000 Kr sÄ ska jag typ under erinran berÀtta för dom var pengarna kom ifrÄn. Det Àr ju löjligt! Sen ville jag ta ut pengarna för dÄ ville jag inte ha med dom att göra lÀngre. SjÀlvklart tog jag ut pengarna i kontanter bara för att jÀvlas med dom. Men jag fick bara ta ut max 50 K / gÄng. Och dÄ frÄgade dom.... "Vad ska du göra för pengarna?" Göra olagliga knark affÀrer sÄ klart fick dom rakt upp i ansiktet. (Payback time) !!!Det fick dom till svar varje gÄng dom 9 gÄngerna det tog att tömma mitt konto. Givetvis visste dom ju att detta bara var just payback time jag gav dom. Idag har jag ICA banken för mina dag till dag konto och dom stora slantarna finns pÄ investerings konton. Aldrig mer kommer jag att lita pÄ en bank.
Trist, men du ha vÀldigt gamla vÀrderingar dÀr man skulle vara reko gentemellan företag och kund. Nuförtiden Àr allt iskalla vÀrderingar om vad som ger maximal vinst per investerad krona. Att jaga nya kunder med introduktionsrabatter ger bÀttre intÀkter Àn att premiera trogna kunder som ÀndÄ till stor del inte orkar med omaket att byta bank.L Lars3344 skrev:
NÀr jag bad Swedbank om amorteringsunderlag, vilket man behöver nÀr man vill byta bank, blev det fart pÄ dem. Jag blev uppringd av en personlig bankman som gav mig rejÀla rÀnterabatter.
Nuförtiden gör jag samma sak med alla abonnemang. FrÄn mobil-, internet-, elabonnemang med flera.
NÀr bindningstiden har gÄtt ut ringer jag till uppsÀgningsavdelningen och ber om att fÄ sÀga upp mitt abonnemang (priset brukar stiga rejÀlt nÀr bindningstiden har gÄtt ut). DÄ blir jag oftast erbjuden ett nytt bundet abonnemang till ett betydligt lÀgre pris Àn det obundna. Jag har Àven kollat vad konkurrenterna erbjuder innan jag accepterar ett erbjudande.
Att vara otrogen kund och vara beredd pÄ att byta tjÀnsteleverantör Àr det bÀsta sÀttet att spara pengar nuförtiden.
SÄ klaga inte, utan ring och frÄga hur man byter bank. Och var beredd pÄ att byta bank om det skulle gÄ sÄ lÄngt.