P
Alfredo Alfredo skrev:
Och de banker jag nyttjar mest Àr vÀl medvetna om att de inte Àr min enda leverantör av banktjÀnster.
Vilka indikationer har du pÄ att de Àr medvetna om det?

P
useless useless skrev:
Jag öppnade konto i en ny bank för ett halvÄr sedan senast. Det enda jag behövde göra var att identifiera mig med bankid och svara pÄ de vanliga KYC-frÄgorna.
Vilka KYC-frÄgor behövde du svara pÄ?

P pmd skrev:
Vilka indikationer har du pÄ att de Àr medvetna om det?
Vi diskuterar det nÄgra gÄnger om Äret...

P
P Patrik Zedendahl skrev:
Man ska nÀstan aldrig binda sina lÄn. Det blir dyrare över tid
NĂ€stan var ordet sa Bill. Aldrig sa Bull.

För snart 7 Är sen fick jag ett erbjudande av en bank jag har affÀrer med om att binda mitt huslÄn till 1.29 % rÀnta pÄ 5, 7 eller 10 Är.
Skumt tyckte jag, men antog till slut 7-Ärs-erbjudandet. Jag borde förstÄs ha valt 10-Ärserbjudandet, men efterklokhet Àr den bÀsta av klokheter.

• Gilla
Hemtorparen och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Vi diskuterar det nÄgra gÄnger om Äret...
Försöker bankerna övertala dig att vara exklusiv? 🙂

P pmd skrev:
Försöker bankerna övertala dig att vara exklusiv? 🙂
Ja det Àr vÀl rÀtt naturligt?

P pmd skrev:
Vilka KYC-frÄgor behövde du svara pÄ?
De vanliga... VarifrÄn pengarna kommer, om jag Àr medborgare i nÄgot annat land och om jag Àr en politiskt utsatt person.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
De vanliga... VarifrÄn pengarna kommer, om jag Àr medborgare i nÄgot annat land och om jag Àr en politiskt utsatt person.
Hur detaljerat? Ville banken vet vad varje transaktion i de andra banker du har affÀrer i gÀllde?

P pmd skrev:
Hur detaljerat? Ville banken vet vad varje transaktion i de andra banker du har affÀrer i gÀllde?
Jag har aldrig fÄtt nÄgra frÄgor av den arten. Det brukar vara en handfull frÄgor av översiktlig art som tar nÄgra minuter att besvara.

P
useless useless skrev:
Man kan vÀl helt enkelt svara generellt? DÄ svarar man helt enkelt att man inte har en ledande befattning i Swedbank (men bara om man inte har det, förstÄs). Det utesluter ju stora risker för penningtvÀtt.

• Haha
fribygg
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har aldrig fÄtt nÄgra frÄgor av den arten. Det brukar vara en handfull frÄgor av översiktlig art som tar nÄgra minuter att besvara.
Det tycks likna frÄgeformulÀret man fick (fÄr?) fylla i vid inresa till USA: Àr du kommunist?

P pmd skrev:
Nej, varför skulle dom vilja veta det?

S
Det undrade jag ocksÄ.

Jag bad dem dra Ät helvete

P
useless useless skrev:
Nej, varför skulle dom vilja veta det?
Annars vore det knappast meningsfullt att frÄga varifrÄn pengarna kommer.

P
S Saelen skrev:
Jag bad dem dra Ät helvete
Följde de din uppmaning?

• Haha
Saelen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.