P pmd skrev:
FĂ„r du nĂ„gra personalförmĂ„ner? T.ex. 25 % pĂ„ hela sortimentet 
?
😉
PersonalrÀnta Àr vanligt fast dÀr blir du ju förmÄnsbeskattad.
Resevaluta fÄr du köpt till köpkurs.
Du slipper alla typer av avgifter som vanliga kunder blir förbannad pÄ.

Z Zodde skrev:
SÄ de dÀr 25 procenten Àr frÄn en annan bank?
Z Zodde skrev:
Kan man fÄ en personlig handelsman i en matbutik som kan ge dig 25% pÄ hela sortimentet hade jag definitivt övervÀgt det.
Men du har vĂ€l bara en bank? Nu blir jag lite förvirrad... đŸ€”đŸ˜‰đŸ˜‚

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
SÄ de dÀr 25 procenten Àr frÄn en annan bank?
Slipper man avgifter fÄr man 100% rabatt pÄ dessa i min bok.
Eftersom du inte slipper ALLA avgifter var 25% ett höftat snitt

FörstĂ„r det blev lite överkurs dĂ€r

Chockerande mĂ„nga som tvĂ€ttar pengar i den hĂ€r trĂ„den. Det eller inte har öppnat ett nytt konto sen 2015. 😂

Jag fick tummen ur igÄr och öppnade ett sparkonto hos Moank, gick vÀldigt fort, det var sÀkert 10 frÄgor.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag fick tummen ur igÄr och öppnade ett sparkonto hos Moank, gick vÀldigt fort, det var sÀkert 10 frÄgor.
Tack, det fick mig att öppna sparkonto hos
IMG_20260625_155244.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu nÀr multitude bank inte lÀngre Àr konkurrenskraftig.
Processen tog typ 4 minuter, samma standardfrÄgor (14 st) som alla har.

D Dilato skrev:
Tack, det fick mig att öppna sparkonto hos
[bild]
Nu nÀr multitude bank inte lÀngre Àr konkurrenskraftig.
Processen tog typ 4 minuter, samma standardfrÄgor (14 st) som alla har.
Gick det bra att skicka in hela din transaktionshistorik frÄn de 18 senaste mÄnaderna?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Gick det bra att skicka in hela din transaktionshistorik frÄn de 18 senaste mÄnaderna?
Haha, vem stÀller sÄdana krav?

H HenrikHuslöse skrev:
Haha, vem stÀller sÄdana krav?
@Saelen hÀvdar att det Àr omöjligt att bara svara pÄ KYC-frÄgorna pÄ under 5 minuter och att man behöver redovisa lönebesked och transaktionshistorik 18 mÄnader bakÄt för att kunna öppna konto i en ny bank.

S Saelen skrev:
Liten nyfiken frÄga.. Ni som sÀger stt det tar fem minuter att byta bank, hur kommer ni runt tjafset med KYC?
S Saelen skrev:
JodÄ, det Àr allt frÄn senaste lönebesked, transaktionshistorik 18 mÄnader bakÄt mm mm. Det ska de fullstÀndigt skita i...

För att öppna ett jÀvla bankkonto.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S
NÄ, kanske lite otydligt... En av bankerna höll pÄ sÄ (Ziklo).
Till saken hör att jag hjÀlpte min mor att avsluta hennes engagemang (som inte fanns) men de krÀvde lik förbannat KYC. De fick banne mig ingen KYC i slutÀnden.

Övriga har varit mer normala.

Fortfarande Àr det hÀr vansinne som drabbar vanliga personer men de som man vill komma Ät lyckas man sÀllan med.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
PersonalrÀnta Àr vanligt fast dÀr blir du ju förmÄnsbeskattad.
Resevaluta fÄr du köpt till köpkurs.
Typ som Northmill kort dÄ?

S Saelen skrev:
NÄ, kanske lite otydligt... En av bankerna höll pÄ sÄ (Ziklo).
Till saken hör att jag hjÀlpte min mor att avsluta hennes engagemang (som inte fanns) men de krÀvde lik förbannat KYC. De fick banne mig ingen KYC i slutÀnden.

Övriga har varit mer normala.

Fortfarande Àr det hÀr vansinne som drabbar vanliga personer men de som man vill komma Ät lyckas man sÀllan med.
Volvo finans aka ziklo.. Jovisst.

Avsluta ett engagemang som inte finns..varför ens bry sig??

• Gilla
Saelen
  • Laddar…
@Zodde
Du som Àr i branschen, kan banker, kreditinstitut etc ta upplysning pÄ mig/dig som inte syns (renderar ett brev i brevlÄdan om tagen upplysning)?

Eftersom jag kan ta en creditscore pÄ mig sjÀlv som enligt uppgift inte syns sÄ "borde" det vara samma, kanske, eventuellt??

Jag tÀnker sÄnt som Collector (UC) och uscore (creditsafe).

Screenshot_2026-06-25-17-54-50-628_com.android.chrome.jpg
Skapa konto

IMG_20260625_180503.jpg
Skapa konto

S
D Dilato skrev:
Volvo finans aka ziklo.. Jovisst.

Avsluta ett engagemang som inte finns..varför ens bry sig??
DÀrför att de hotade att stÀnga av min mors övriga banktjÀnster osv. NÀr man pratade med dem sÄ hÀnvisade de till 'banksekretess', trots att min mor skrev ett brev till dem och bland annat gav mig fullmakt att företrÀda henne.

Volvia som vi ocksÄ hade kontakt med var jÀkligt bra och handlÀggaren dÀr sa att de var nerringda pga Ziklos fasoner.

Jag tyckte ocksÄ att det var mÀrkligt att Ziklo skickade flera 'hotbrev' om KYC nÀr engagemang saknades. Pajasföretag.

S Saelen skrev:
DÀrför att de hotade att stÀnga av min mors övriga banktjÀnster osv. NÀr man pratade med dem sÄ hÀnvisade de till 'banksekretess', trots att min mor skrev ett brev till dem och bland annat gav mig fullmakt att företrÀda henne.

Volvia som vi ocksÄ hade kontakt med var jÀkligt bra och handlÀggaren dÀr sa att de var nerringda pga Ziklos fasoner.

Jag tyckte ocksÄ att det var mÀrkligt att Ziklo skickade flera 'hotbrev' om KYC nÀr engagemang saknades. Pajasföretag.
Blir man automatiskt kund dÀr om man köper en Volvo eller Renault pÄ avbetalning? I sÄ fall lÄter som nÄgot man ska akta sig för...

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.