33 489 lĂ€st ·
249 svar
33k lÀst
249 svar
Swedbank trogen kund đ
Jag testade Ziklo. Det tog ca en minut...S Saelen skrev:
Enda frÄgorna om varifrÄn pengarna kommer var de hÀr som tog nÄgra sekunder att svara pÄ:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har svarat pÄ otaliga KYC'ar genom Ären och det Àr alltid samma batteri av 12-15 enklare ja/nej/flervalsfrÄgor. Ni som mÄste redovisa varenda banktransaktion 18 mÄnader bakÄt mÄste ha nÄgot i er kredithistorik som fÄr alla varningsklockor att ringa.
Samma hĂ€r, blev nekad ett lĂ„n pĂ„ 40.000 för ett gĂ€ng Ă„r sedan trots tvĂ„ vuxna pĂ„ lĂ„net med fasta jobb sedan lĂ€nge. Skulle betala tillbaka pĂ„ 6 mĂ„nader var planen. HĂ€nvisning till att tjejen âinte var kund hos lokala bankenâ sĂ„ dom kunde ej ge besked trots att hon hade en annan sparbank.P Peter787 skrev:Knappast, men Swedbank Ă€r en konstig bank, jag sökte ett lĂ„n pĂ„ 50000 nĂ€r jag var fĂ€rdig civilingenjör, (hade av dĂ„lig vana haft Swedbank under studietiden) och hade startat en konsultfirma, nix frĂ„n dem, Handelsbanken, bokstavligen vĂ€gg-i-vĂ€gg, frĂ„gade om 50000 rĂ€ckte, har fortfarande dem som bank bĂ„de privat och för firman.
Bytte efter det och har aldrig sett mig om.
Northmill erbjuder kredit, det kallas "betala senare" och kostar inget om man betalar i tid.Alfredo skrev:
Logga in
Skapa konto
Det Àr helt avgiftsfritt, inga uttagsavgifter, inga valutapÄslag...
Logga in
Skapa konto
Man fÄr dessutom 1% rÀnta pÄ insatt kapital.
Och eftersom det Àr ett debitkort tas ingen kreditupplysning om man inte vÀljer betala senare.
Redigerat:
Medlem
· Uppland
· 2 585 inlĂ€gg
Betalningarna brukar matchas mot olika former av bankgarantier. Ăven om det inte Ă€r finansiering som sĂ„dan finns det begrĂ€nsningar. Det Ă€r vĂ€l mest en frĂ„ga om du köpt ett nytt Karolinska eller ett nytt Forsmark och ska betala förskottet.Z Zodde skrev:
Betalningar körs genom clearing system Ä har ALDRIG hört om att en enskild betalning skulle vara för stor för en bank Ä hantera, vet inte var du hört det nÄnstans?H HenrikHuslöse skrev:
Har sjÀlv deltagit i hanterandet av flöden i mÄngmiljardklassen i en chunk utan att nÄn höjde pÄ ögonbrynen.
Men för en bankanstÀlld som mig, berÀtta vilka begrÀnsningar DU MENAR det finns pÄ vanliga interbank-betalningar..?
GÀller dessa begrÀnsningar speciellt svenska banker..?
Vem bestÀmmer dessa begrÀnsningar menar du..?
Riksbanken eller datasystemen..?
Tror fortfarande du blandar ihop med finansiering.
Har aldrig hört om bankkonsortium för att företa en betalning, hur stor den Àn mÄ vara. ?
Finansiering dÀremot, dÄ Àr det vanligt att en Ä samma bank inte vill sitta med hela risken Ä att man ingÄr i ett konsortium.
Medlem
· Uppland
· 2 585 inlĂ€gg
Om du sÀger att det inte finns nÄgon begrÀnsning ska jag inte sÀga emot. Man ska veta nÀr man inte Àr inom sitt expertomrÄde och det hÀr Àr inte mitt.Z Zodde skrev:
Jag har fÄtt detta itutat av finansfolk pÄ en större koncern. Jag utgÄr ifrÄn att du har rÀtt, sÄ det har förmodligen varit annat kopplat till betalningarna som varit begrÀnsningen, inte betalningarna i sig.
Edit: Betalningar gjordes med remburser. Kanske det pÄverkade pÄ nÄgot sÀtt.
Redigerat:
Fine.H HenrikHuslöse skrev:Om du sÀger att det inte finns nÄgon begrÀnsning ska jag inte sÀga emot. Man ska veta nÀr man inte Àr inom sitt expertomrÄde och det hÀr Àr inte mitt.
Jag har fÄtt detta itutat av finansfolk pÄ en större koncern. Jag utgÄr ifrÄn att du har rÀtt, sÄ det har förmodligen varit annat kopplat till betalningarna som varit begrÀnsningen, inte betalningarna i sig.
Edit: Betalningar gjordes med remburser. Kanske det pÄverkade pÄ nÄgot sÀtt.
E det remburser sÄ e det företagets kreditvÀrdighet som begrÀnsar beloppet.
Och ett företag som ska göra en stor betalning kan av den orsaken (egen kreditvĂ€rdighet alltsĂ„) dĂ„ tvingas anvĂ€nda mer Ă€n en bank om huvudbankens kreditlinje maxasâŠ