7 514 läst ·
83 svar
8k läst
83 svar
Strandskyddet efter regeringskrisen
Stränder som man tillåter att privatisera är för alltid borta från möjliga framtida allmänna ändamål. Samhällsvinsten med att en privatperson ska få en egen brygga på tomten är tämligen liten. Så det finns absolut fördelar med strandskyddet. Men det finns ingen anledning att totalförbjuda allt inom strandskyddet som det är nu. Men bildandet av tomter ska man vara försiktig med.
Samhällsvinsten att jag bygger nytt och bidrar med mina skattepengar och en tillkommande bostad i bostadsbristens Sverige kan inte vara försumbar, tänk om det fick byggas strandnära då skulle jag och många med mig uppföra nya energieffektiva och välplanerade hus på våra skogs och lantbruksfastigheter och sälja eller hyra ut våra nuvarande boenden.
Det kan ni göra ändå.
I Sverige är det i princip omöjligt att bygga mindre än 100m eller 300m från strandkanten även i glesbygd.
I storstäder är strand en bristvara där har det byggs i alla tider för att gynna stadsborna..
På landsbygden och I Norrland är skogen tät och klipporna höga som begränsar tillgängligheten till stränder, många av dessa besöks aldrig av allmänheten.
Obebyggda stränder är ingen bristvara på landsbygden.
Stränderna på landsbygden skulle bli mer tillgängliga om vi markägare får bygga på vår egen privata mark .
Att vi markägare inte ska få bygga ett hus vid vattnet i vår egen skog är en socialistisk avundsjuka som medvetet undanröjer landsbygdens främsta fördelar att få bygga vid våra vackra stränder .
Sjöutsikt är en naturresurs och social förmån som vi måste få ta till vara på, vi måste kunna låta våra dugliga markägare bruka och njuta av sin ärligt ägda fastighet.
Utan avundsjuka kommunisters åsikter.

I storstäder är strand en bristvara där har det byggs i alla tider för att gynna stadsborna..
På landsbygden och I Norrland är skogen tät och klipporna höga som begränsar tillgängligheten till stränder, många av dessa besöks aldrig av allmänheten.
Obebyggda stränder är ingen bristvara på landsbygden.
Stränderna på landsbygden skulle bli mer tillgängliga om vi markägare får bygga på vår egen privata mark .
Att vi markägare inte ska få bygga ett hus vid vattnet i vår egen skog är en socialistisk avundsjuka som medvetet undanröjer landsbygdens främsta fördelar att få bygga vid våra vackra stränder .
Sjöutsikt är en naturresurs och social förmån som vi måste få ta till vara på, vi måste kunna låta våra dugliga markägare bruka och njuta av sin ärligt ägda fastighet.
Utan avundsjuka kommunisters åsikter.
Bryggor borde man vara mer tillåtande med. Men vara tydlig med att det fortfarande råder allemansrätt. Det skulle öka tillgängligheten till våra sjöar.
Klicka här för att svara