Hej!

Jag har renoverat ett rum som hade tapet från 98.

Jag har tagit ner all tapet och gipset bakom var i bra skick så bredspackla aldrig utan fixade till smågrejer med spackel.

Körde 2 lager grundfärg och 2 lager täckfärg.

Resultatet är bra men på några ställen får jag dessa ränder. Är det gipset som sugit olika mycket av färgen? Hur undviker jag det i nästa rum? Jag har inget minne av att detta var synligt innan färgen gick på…

All hjälp uppskattas 👌🏻

• Närbild av en vägg med nyligen målad yta som visar svaga lodräta ränder i färgen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pressbyron skrev:
Hur undviker jag det i nästa rum?
Behåll tapeterna och om du måste måla, måla över dem.

Bönhas Bönhas skrev:
Behåll tapeterna och om du måste måla, måla över dem.
Dem är från 1998 och sitter inte något vidare.
Därför jag tog ner dem.

Har målats på tapeten i några rum här men ser för jäkligt ut och allt man sätter upp på väggen drar ner färg + tapet efter en dag eller 2

Kan ju bero på mycket men rent konkret så är det bara målaren som ser dylika missar........gör klart allt och möblera igen och ge det nån månad så tänker man inte ens på det sen.

S Stefan1972 skrev:
Kan ju bero på mycket men rent konkret så är det bara målaren som ser dylika missar........gör klart allt och möblera igen och ge det nån månad så tänker man inte ens på det sen.
Nej så är det väl. Tänkte bara att om det går att undvika i nästa rum så är det ju bättre. Tänker absolut inte göra nåt åt nuvarande målning :)

Att rolla färg med jämnt resultat är ju en konst i sig också..........vanligt fel är ju för lite färg och att man liksom står och gnuggar och trycker ut det på sista vändan så att säga. Då blir det ju ofelbart olika struktur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.