77 232 läst · 177 svar
77k läst
177 svar
Står ensam mot en hel bransch
Ta bara upp 3 väsentliga saker.
- sotaren ogillar den undermåliga installationen
- de har gått emot ARNs rekommendation
- du har gett dem chans att åtgärda men de har nekat
All annan skit runt omkring (finns säkert massor) får du försöka strunta i, det rör bara till målet och försämrar din argumentation.
(Typ: du hade kunnat leva med dåliga fogar men när sotaren underkände installationen så blev du väldigt orolig)
Lycka till!
All annan skit runt omkring (finns säkert massor) får du försöka strunta i, det rör bara till målet och försämrar din argumentation.
(Typ: du hade kunnat leva med dåliga fogar men när sotaren underkände installationen så blev du väldigt orolig)
Lycka till!
Borde inte ett fjärde:T tanker skrev:Ta bara upp 3 väsentliga saker.
Lycka till!
- har trots ovanstående erbjudit att erlägga full betalning för beställd tjänst, för att slippa en dyr och utdragen rättsprocess
Kunna vara honom till gagn? För att kunna visa att han är realist och inte idealist. Måla upp företaget som ogint
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Det verkar snarare vara en franchisingkedja. Men jag vet inte.M maria01 skrev:
https://eldabutiken.se/om-oss/vill-du-ocksa-starta-en-eldabutik/
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Rättssystemet är det inga större fel på. Lagarna kanske. Men att man med hjälp av en bra jurist kan köra på kan du inte komma och klaga på rättssystemet. Båda sidor har samma möjligheter. Att den ena parten inte har råd har inte med att systemet är fel.B byggarätt skrev:Som sagt rättssystemet är helt uppåt väggarna om man kan använda det att påtvinga enskild felaktig spis och skorstensprodukts installation!
Är du medlem i villaägarna eller intresseorganisation så försök att väcka opinion den vägen!!!
Samla på dig sakkunnig sotare de ser nog inte att dåliga installatörer får hålla på
Avtalslagen paragraf 36 är visst tillämplig om någon försöker pracka på någon felaktigt installerad produkt och hänvisar till kontrakt med tillägg!
”Experterna” som hoppar in i denna tråd är ofta anhängare av företag kedjor och myndigheter och trampar på de små människorna vilket är märkligt!
Vad säger ditt försäkringsbolag om installationen?
De om några borde vara upprörda!
De experter som finns här på forumet brukar vara opartiska. Annars blir de snabbt utslängda
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Som jag förståt kan ha fel så brukar tr försöka med enkel förhandling.
Att då säga att jag är beredd på att betala hela fakturan ligger du bra till.
Att då säga att jag är beredd på att betala hela fakturan ligger du bra till.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Att en finansiellt starkare part har lättare att utnyttja rättssystemet tycker i alla fall jag är ett systematiskt problem. Naturligt vis beror det på lagarna, men det är fortfarande en del av rättssystemet.B Byggdjuret skrev:
Det är förstås inte helt lätt att lösa, men en pristrappa i tvistemål vore kanske något. Nu har vi förenklat tvistemål där man inte behöver betala för mer än en timmes juristtid för motparten och en trappa skulle då kunna innebära att det finns takbelopp upp till kanske en kvarts eller en halv miljon i omtvistad summa. Kanske då ett tak på motpartskostnader på 10–25 % av tvistebeloppet, vad vet jag.
Nu vet jag inte om det i praktiken behövs en sådan ordning, eller om tvistemålens ombudskostnader faktiskt hålls rimliga i förhållande till saken, och domstolen gör förvisso en skälighetsbedömning av begärda belopp, men förutsägbarhet är inte så dumt. Många räds nog att gå till domstol för att kostnaderna vid förlust är oöverblickbara, vilket iofs också är en medveten del av systemet – det ska finnas ett värde i att göra upp i godo.