Tekniker Tekniker skrev:
Har ni borrat upp och återanvänt hål?

Såg efter att jag spräckt, att snigeln blir till pulver. Testade att lirka med en mejsel och försiktigt borra i ett hål som är spräckt men inte löst berget. Är väldigt enkelt att fria hålet och köra igen? Ger det nått?

Alternativt att borra i sprickor som uppstått för att få isär
Tekniker Tekniker skrev:
Har ni borrat upp och återanvänt hål?

Såg efter att jag spräckt, att snigeln blir till pulver. Testade att lirka med en mejsel och försiktigt borra i ett hål som är spräckt men inte löst berget. Är väldigt enkelt att fria hålet och köra igen? Ger det nått?

Alternativt att borra i sprickor som uppstått för att få isär bitarna?
[bild]
Jag borra aldrig upp hål, du kan borra bredvid en spricka, borra du i den kommer troligen borret fastna eller gå sönder
 
T Tomasharrysson skrev:
Kan säga efter lite erfarenhet av olika spräckmedel. Priserna i Sverige är överpris, då jag själv importera detta. Och passa er för att köpa SCA då den expandera upp mot 6000 ton, HSCA upp till 13000 ton. Borra man riktigt, rätt avstånd, rätt diameter och vinkel, ser till att du har en fri yta, så fungerar det extremt bra.
Har du någon länk till vart du köper snigeldynamiten? Hur lång är leveranstiden?
 
B BellaF skrev:
Har du någon länk till vart du köper snigeldynamiten? Hur lång är leveranstiden?
Från Dynacem i Polen handlade jag. 1400 kg + 300 kg, totalt 1700 kg hemlevererat
 
  • Gilla
BellaF
  • Laddar…
Topp, tack snälla för svar! Lade en beställning där då de har bra recensioner och snabb leverans. Börjar med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder på jobbet du gjorde?
 
B BellaF skrev:
Topp, tack snälla för svar! Lade en beställning där då de har bra recensioner och snabb leverans. Börjar med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder på jobbet du gjorde?
Finns nog en hel del på deras hemsida från mitt jobb, här är några bilder. IMG_20200716_151149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20200531_121518.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20200529_134236.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20200524_094854.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20200522_111714.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20200414_190315.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
B BellaF skrev:
med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder p
B BellaF skrev:
Topp, tack snälla för svar! Lade en beställning där då de har bra recensioner och snabb leverans. Börjar med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder på jobbet du gjorde?
Jag håller för tillfället på att spräcka berg med Dynacem. Försöker dela med mig av mina misstag här https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-ta-bort-berg-for-poolbygge.565700/
 
B BellaF skrev:
Topp, tack snälla för svar! Lade en beställning där då de har bra recensioner och snabb leverans. Börjar med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder på jobbet du gjorde?
Här kan du få lite matnyttigt och tycker hme tools är bra att ha göra med.

https://www.google.com/url?sa=t&sou...QQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw3T6BGU5_uaZO7Wo8Mlj9Ko
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.