56 761 läst ·
276 svar
57k läst
276 svar
Spräcka berg med snigeldynamit
Tekniker skrev:
Har ni borrat upp och återanvänt hål?
Såg efter att jag spräckt, att snigeln blir till pulver. Testade att lirka med en mejsel och försiktigt borra i ett hål som är spräckt men inte löst berget. Är väldigt enkelt att fria hålet och köra igen? Ger det nått?
Alternativt att borra i sprickor som uppstått för att få isär
Jag borra aldrig upp hål, du kan borra bredvid en spricka, borra du i den kommer troligen borret fastna eller gå sönderTekniker skrev:
Har ni borrat upp och återanvänt hål?
Såg efter att jag spräckt, att snigeln blir till pulver. Testade att lirka med en mejsel och försiktigt borra i ett hål som är spräckt men inte löst berget. Är väldigt enkelt att fria hålet och köra igen? Ger det nått?
Alternativt att borra i sprickor som uppstått för att få isär bitarna?
[bild]
Har du någon länk till vart du köper snigeldynamiten? Hur lång är leveranstiden?T Tomasharrysson skrev:Kan säga efter lite erfarenhet av olika spräckmedel. Priserna i Sverige är överpris, då jag själv importera detta. Och passa er för att köpa SCA då den expandera upp mot 6000 ton, HSCA upp till 13000 ton. Borra man riktigt, rätt avstånd, rätt diameter och vinkel, ser till att du har en fri yta, så fungerar det extremt bra.
Topp, tack snälla för svar! Lade en beställning där då de har bra recensioner och snabb leverans. Börjar med 200kg så får vi en känsla av hur mycket mer som kommer behöva beställas allt eftersom. Bra jobbat av dig med 1700kg. Har du bilder på jobbet du gjorde?
Finns nog en hel del på deras hemsida från mitt jobb, här är några bilder.B BellaF skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
B BellaF skrev:
Jag håller för tillfället på att spräcka berg med Dynacem. Försöker dela med mig av mina misstag här https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-ta-bort-berg-for-poolbygge.565700/B BellaF skrev:
Här kan du få lite matnyttigt och tycker hme tools är bra att ha göra med.B BellaF skrev:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...QQFnoECCUQAQ&usg=AOvVaw3T6BGU5_uaZO7Wo8Mlj9Ko
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden