snaggletooth snaggletooth skrev:
Ja, det ska gå göra via en scene.
(Förutsätter att båda enheterna är synliga i appen)
Fick inte det att lira senast jag provade, men appen tar hänsyn till att ena enheten befinner sig på annat nätverk?

J J-banan skrev:
Fick inte det att lira senast jag provade, men appen tar hänsyn till att ena enheten befinner sig på annat nätverk?
Det ska fungera, jag har själv testat på enheter som befinner sig på olika nät.

P
tveksamt tveksamt skrev:
Att shelly finns i fler länder gör väl inte att den inte konkurrerar i Sverige? Eller hur menar duv
Ett företag som tillverkar överlägsna produkter och säljer dem i 100+ länder direkt till brukarna, borde inte bry sig så mycket om en konkurrent, verksam i 2 av de 100 länderna som säljer produkter med begränsade funktioner, i praktiken enbart genom professionella kanaler (elinstallatörer), eller vad tror du ?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl Plejd som konkurrerar med Shelly på den svenska marknaden skulle jag säga. Stackars svenskar
De konkurrerar alltså med varandra i Sverige. En konkurrenssituation kan ju knappast vara ensidig.
P Peter787 skrev:
Ett företag som tillverkar överlägsna produkter och säljer dem i 100+ länder direkt till brukarna, borde inte bry sig så mycket om en konkurrent, verksam i 2 av de 100 länderna som säljer produkter med begränsade funktioner, i praktiken enbart genom professionella kanaler (elinstallatörer), eller vad tror du ?
Jag tror inte att Shelly funderar så mycket på Plejd, men det har ju inte riktigt med saken att göra. Antingen konkurrerar de (verkar på samma marknad/vill åt samma kunder) eller så gör de inte.

Den lilla kvarterskiosken konkurrerar med det stora ica maxi också. Inte heller där tror jag att maxi är så brydd över den konkurrensen.

Men skit samma, vi behöver inte grotta ner oss i den semantiken. 🙃

13th Marine 13th Marine skrev:
Du tänker ifall de skulle välja att lägga ner?
Ja, typ, stort bolag köper konkurrent som sakta men säkert avvecklas.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Ja, typ, stort bolag köper konkurrent som sakta men säkert avvecklas.
Vi får hoppas att det inte blir så 😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.