21 696 läst ·
233 svar
22k läst
233 svar
Ser golvbrunnen OK ut?
Vidare var det diskussion kring tröskeln. De tyckte även här att det var enligt BKR, med hänvisning till en äldre bild. Det enda jag lägger märke till är en tröskel som inte är i liv med karm/vägg. Samt enligt senare bild ett tätskikt var högsta punkt var under nivån för marmorns ovansida.
Efter viss diskussion gick de med på att lösa en ny högre tröskel med fals och således även rätta sig efter tidigare anmärkning att tätskiktet hade vikts in och lagts platt under själva tröskeln.
Också synd att det hela med tröskeln bygger på ett gammalt köksgolv som ej är i våg och som de visste skulle rivas. Jag hade hellre sett att de rev ut golvet ca 1 dm till när de ändå höll att ta sig ner till bjälklaget för badrummet i övrigt. I stället har de reglat upp allt på en remsa av gammalt spån (som för övrigt låg löst) toppat med gammalt plastgolv.
Efter viss diskussion gick de med på att lösa en ny högre tröskel med fals och således även rätta sig efter tidigare anmärkning att tätskiktet hade vikts in och lagts platt under själva tröskeln.
Också synd att det hela med tröskeln bygger på ett gammalt köksgolv som ej är i våg och som de visste skulle rivas. Jag hade hellre sett att de rev ut golvet ca 1 dm till när de ändå höll att ta sig ner till bjälklaget för badrummet i övrigt. I stället har de reglat upp allt på en remsa av gammalt spån (som för övrigt låg löst) toppat med gammalt plastgolv.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja jag tycker inte det är ett ok målsnöre heller med det resultatet och utförandet men de gör vad de kan för att trötta ut TS...👎F Fjonken skrev:
Ja, jag har behövt lägga otroligt mycket tid på att ”projektleda” detta. Dels problemet med duschgolvet och dels dokumentet med 150 sidor av anmärkningar.Paul-Staffanstorp skrev:
Samt innan dess en hel del diskussion under pågående kakling, feldimensionerade och inåtlutande nischhyllor i duschen, och att den av entreprenören rekommenderade stenleverantören gick under jorden vid vecka 1 av projektet så att vi blev tvungna att välja en annan och mer än dubbelt så dyr leverantör.
Efter allt detta så återstår ”bara” anmärkningarna samt gjutning av slitsbotten vid fördelning och stam precis utanför badrummet.
När jag ser tillbaka på all den tid och energi som gått åt så är jag helt enkelt otroligt ångestfull inför att tvista om saken och potentiellt riva upp avtal tillika badrum. Potentiellt ger man sig bara in i samma situation på nytt fast med en annan aktör.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är sååååå tragiskt läsning och jag har verkligen full förståelse för din jobbiga situation men samtidigt är det värsta av allt att sådana här klåpare kan fortsätta härja på marknaden för folk orkar inte gå i klinch med dem och ta fighten.9 94jerdaw skrev:Ja, jag har behövt lägga otroligt mycket tid på att ”projektleda” detta. Dels problemet med duschgolvet och dels dokumentet med 150 sidor av anmärkningar.
Samt innan dess en hel del diskussion under pågående kakling, feldimensionerade och inåtlutande nischhyllor i duschen, och att den av entreprenören rekommenderade stenleverantören gick under jorden vid vecka 1 av projektet så att vi blev tvungna att välja en annan och mer än dubbelt så dyr leverantör.
Efter allt detta så återstår ”bara” anmärkningarna samt gjutning av slitsbotten vid fördelning och stam precis utanför badrummet.
När jag ser tillbaka på all den tid och energi som gått åt så är jag helt enkelt otroligt ångestfull inför att tvista om saken och potentiellt riva upp avtal tillika badrum. Potentiellt ger man sig bara in i samma situation på nytt fast med en annan aktör.
Ett badrum brukar jag säga tar 4v.
Är det lägenhet så kan det ta 5v.
Är det i centrum av någon av våra storstäder så kan vi kanske säga 8v för att verkligen ha tagit en enorm höjd för tidsåtgången...
Men absolut är det i överkant räknat då.
Då håller jag i hela projektet med UE, kund, leverantör etc. och det enda kunden typ behöver göra är att ha ett möte med min leverantör där det ritas upp och planeras samt väljs material och inredningar... sen kan mina kunder släppa allt.
Detta har fungerat i +20år så det är ju bevisligen ingen omöjlighet 😉🙏🏼
Ungefär den upplevelsen som jag förväntade mig och valde att betala dyrt för. Tog avsiktligt den dyraste offerten av åtta möjliga.Paul-Staffanstorp skrev:
Det är sååååå tragiskt läsning och jag har verkligen full förståelse för din jobbiga situation men samtidigt är det värsta av allt att sådana här klåpare kan fortsätta härja på marknaden för folk orkar inte gå i klinch med dem och ta fighten.
Ett badrum brukar jag säga tar 4v.
Är det lägenhet så kan det ta 5v.
Är det i centrum av någon av våra storstäder så kan vi kanske säga 8v för att verkligen ha tagit en enorm höjd för tidsåtgången...
Men absolut är det i överkant räknat då.
Då håller jag i hela projektet med UE, kund, leverantör etc. och det enda kunden typ behöver göra är att ha ett möte med min leverantör där det ritas upp och planeras samt väljs material och inredningar... sen kan mina kunder släppa allt.
Detta har fungerat i +20år så det är ju bevisligen ingen omöjlighet 😉🙏🏼
Det är ett lotteri!
Från flyt och en puts/skiva av väggar till sista silikon vid tröskel så tror jag att man gör det där på 5 dagar.Paul-Staffanstorp skrev:
Det är sååååå tragiskt läsning och jag har verkligen full förståelse för din jobbiga situation men samtidigt är det värsta av allt att sådana här klåpare kan fortsätta härja på marknaden för folk orkar inte gå i klinch med dem och ta fighten.
Ett badrum brukar jag säga tar 4v.
Är det lägenhet så kan det ta 5v.
Är det i centrum av någon av våra storstäder så kan vi kanske säga 8v för att verkligen ha tagit en enorm höjd för tidsåtgången...
Men absolut är det i överkant räknat då.
Då håller jag i hela projektet med UE, kund, leverantör etc. och det enda kunden typ behöver göra är att ha ett möte med min leverantör där det ritas upp och planeras samt väljs material och inredningar... sen kan mina kunder släppa allt.
Detta har fungerat i +20år så det är ju bevisligen ingen omöjlighet 😉🙏🏼
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Med dessa inlägg får du mig och framstå som väääääldigt långsam så ska du nu diskutera så kan du ju hålla dig till verkligheten och inte din värld för jag antar att du är renodlad plattsättare och bara räknar DIN tidsåtgång medan jag pratar tid för ett komplett badrum vilket är fallet här. 🙈😴F Fjonken skrev:
Det är inte min intention, menar bara med jämförelsen på ts hantverkare och tidsplan mot vad jag själv hade räknat på,Paul-Staffanstorp skrev:
Jag är anställd som plattsättare/konstruktör så tiden är ju bara för plattdelen
Rör och el kan man inte lita på när det kommer till tid. Det är alltid nåt som behöver kompletteras eller borras fel 😂
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo men med tanke på att hans tidplan och den tidsåtgång jag nämnde avser en komplett badrumsrenovering så blir det ju missvisande om du säger 5 dagar så därför är det ju då viktigt att det framkommer vad du räknar i dina 5 dagar. 😉F Fjonken skrev:Det är inte min intention, menar bara med jämförelsen på ts hantverkare och tidsplan mot vad jag själv hade räknat på,
Jag är anställd som plattsättare/konstruktör så tiden är ju bara för plattdelen
Rör och el kan man inte lita på när det kommer till tid. Det är alltid nåt som behöver kompletteras eller borras fel 😂





