V varpan1 skrev:
Handlar inte om att kunna skruva i en glödlampa tyvärr. Det handlar om generell exekutiv förmåg
V varpan1 skrev:
Handlar inte om att kunna skruva i en glödlampa tyvärr. Det handlar om generell exekutiv förmåga.
Du blir inte bjuden på fest så ofta va

• Haha
orutti och 4 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Du blir inte bjuden på fest så ofta va
Det händer inte så ofta att du öppnar en bok va?

V varpan1 skrev:
Det händer inte så ofta att du öppnar en bok va?
i denna digitala värld har jag allt i min telefon.

F Fjonken skrev:
i denna digitala värld har jag allt i min telefon.
Vad synd bara att scrolla i dina facebookgrupper och titta på lustiga bilder alltid vinner över den svaga viljan att läsa något med substans.

V varpan1 skrev:
Vad synd bara att scrolla i dina facebookgrupper och titta på lustiga bilder alltid vinner över den svaga viljan att läsa något med substans.
Jag läser ju din skit,

• Haha
orutti och 3 till
  • Laddar…
S
V varpan1 skrev:
Jag har sagt det förr och säger det igen, hantverkare är kepskillarna längst bak i klassrummet som varken har haft eller har läshuvud eller förmåga att ta bra eller genomtänkta beslut i livet i stort. Hantverksarbete som utförs inom vvs, grovsnickeri, smälla upp klinkers, skivor och ytskikt i folks hem är inte svårt eller komplicerat men ställer vissa grundläggande krav på högre kognitiva funktioner. I skolan klarade inte dessa personer av det, men då satte lärare Underkänd som betyg och där tog det stopp. Marknaden har inte förmåga att ersätta den rollen.

Skolbetygen och bristen på att kunna följa instruktioner och arbeta med struktur ledde till ofullständiga betyg och/eller en hantverksutbildning. Att då tro att man ska lyckas få dessa lågpresterande killar att bli högpresterande och utföra snygga arbeten genom att ge dem mycket pengar är helt ologiskt. Många hantverkare saknar kapaciteten att överhuvudtaget utföra ett arbete noggrant och höga arvoden kommer inte förändra det. Det kan fungera om högre arvoden skulle betala för en noggrann arbetsledare med teknologbakgrund eller andra högre studier inom matematik, konstruktion, teknik. Men så fungerar ju inte marknaden.
Det var hårt, känner både intelligenta hantverkare och stolpskott till akademiker som inte kan tänka själva. Men att alla skulle vara det ena eller det andra har jag svårt att tro.

• Gilla
orutti
  • Laddar…
S Screew skrev:
Det var hårt, känner både intelligenta hantverkare och stolpskott till akademiker som inte kan tänka själva. Men att alla skulle vara det ena eller det andra har jag svårt att tro.
Det blir ju så när man generaliserar. Finns alltid undantag.

S
Lite nyfiken hur det går? Håller tummarna att det flyter på… @94jerdaw

Vilken drömkund ändå! Säg till om du behöver något spacklat i framtiden så fixar vi det ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.