21 693 läst ·
233 svar
22k läst
233 svar
Ser golvbrunnen OK ut?
Så, nu har det lagts sten i duschen för tredje gången!
Se bilder och video för resultat. Duschgolvet verkar ligga ett par millimeter över resterande.
Se bilder och video för resultat. Duschgolvet verkar ligga ett par millimeter över resterande.
Mjukfog undrar klämringen?9 94jerdaw skrev:
Har inte läst monteringsanvisningar på många brunnar, men har aldrig sett att det ska vara så, kan dock ha fel.
Är det inte dags att kalla in en besiktningsman omgående, dom har ju bevisat flera gånger nu att dom inte kan.
Och vad du än gör betala inte en krona innan det är besiktigat och godkänt.
Tolkar det som att det ska läggas mira 3690 oneseal, vilket fogen i bilden nog kan vara. Men den ska väl vara under folien, och inte under klämringen?Gimp skrev:
Mjukfog undrar klämringen?
Har inte läst monteringsanvisningar på många brunnar, men har aldrig sett att det ska vara så, kan dock ha fel.
Är det inte dags att kalla in en besiktningsman omgående, dom har ju bevisat flera gånger nu att dom inte kan.
Och vad du än gör betala inte en krona innan det är besiktigat och godkänt.
Ja, där ser man, jag har bara lagt rollade tätskikt med brunnsmanchett, där skulle det inte vara någon mjukfog.9 94jerdaw skrev:
Men, besiktning, det är nästa steg.
Och gör det innan dom hinner lägga mer tid och pengar och kostnaderna blir ännu högre och mer värda för firman att strida för med näbbar och klor.
Jag har jobbat med den här ”skiten” sen 2006 och har aldrig lagt mjukfog eller skarvlim i klämringen. Under alla besiktningar jag har varit på så har det blivit anmärkning på om det bara är lite fix eller fog på klämringen, den ska vara helt fri från allt.Gimp skrev:
Så brunnen i bilderna ovan är felaktigt utförd iom fogen (eller vad det nu är) som syns under klämringen?F Fjonken skrev:
Förklara lugnt och sansat för firman att efter allt strul så kommer jag boka en oberoende besiktningsman för att reda ut alla tveksamheter. Att du läser i lite anvisningar här och där och visar för firman kommer inte göra att den skärper sig. Kanske (men bara kanske) så finns det en liten chans att entreprenören gör något vettigt om den får en oberoende besiktningsrapport att titta på. När firman anser sig ha åtgärdat felen bokar ni ny besiktning. Vid behov så får detta upprepas till alla anmärkningar är åtgärdade.
Eller börja om från början (men besiktiga även då).
Eller börja om från början (men besiktiga även då).









