Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jo men med tanke på att hans tidplan och den tidsåtgång jag nämnde avser en komplett badrumsrenovering så blir det ju missvisande om du säger 5 dagar så därför är det ju då viktigt att det framkommer vad du räknar i dina 5 dagar. 😉
True that!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Så, nu har det lagts sten i duschen för tredje gången!

Se bilder och video för resultat. Duschgolvet verkar ligga ett par millimeter över resterande.
 
  • En hand håller ett kort ovanför skarven mellan två stenar på duschgolvet för att mäta höjdskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en ljuslampa mot nyinstallerade stenplattor i duschen, visar nivåskillnad på millimeter mellan plattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Ledsen
@ndreas och 2 till
  • Laddar…
Men brunnen blev väl fin iallafall?
 
  • En nyinstallerad brunn med vit plast och metallram på golv, omgiven av fyrkantigt metallgaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp
Aaaaaah.... skjut mig 😱😮😢
 
  • Haha
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
9 94jerdaw skrev:
Men brunnen blev väl fin iallafall?
Det är väl inte manshetten man ser under klämringen?
En närbild av en rörkoppling med en klämring, där manschetten är synlig under klämringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det är väl inte manshetten man ser under klämringen?
[bild]
Tror bara fog?
 
  • En närbild av en fog och en del av ett vägg hörn, med slitage och damm synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka eller fog i betongvägg med närbild på tätning och avslitet material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallklämma och skruv på en vit yta med fogmassa och damm i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
9 94jerdaw skrev:
Tror bara fog?
Mjukfog undrar klämringen?
Har inte läst monteringsanvisningar på många brunnar, men har aldrig sett att det ska vara så, kan dock ha fel.

Är det inte dags att kalla in en besiktningsman omgående, dom har ju bevisat flera gånger nu att dom inte kan.

Och vad du än gör betala inte en krona innan det är besiktigat och godkänt.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Mjukfog undrar klämringen?
Har inte läst monteringsanvisningar på många brunnar, men har aldrig sett att det ska vara så, kan dock ha fel.

Är det inte dags att kalla in en besiktningsman omgående, dom har ju bevisat flera gånger nu att dom inte kan.

Och vad du än gör betala inte en krona innan det är besiktigat och godkänt.
Tolkar det som att det ska läggas mira 3690 oneseal, vilket fogen i bilden nog kan vara. Men den ska väl vara under folien, och inte under klämringen?
 
  • Instruktionsmanual för golvbrunnsanslutningar, visar steg för applicering av mira 3690 one-seal och klämsystem, med illustrationer och textuella instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktioner för applicering av 3690 one-seal på golvbrunnar från olika varumärken, inklusive Purus och Aco, med visuella steg-för-steg bilder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Boka badrumsbesiktningar.
Vi gör så när kunder kräver besiktning, hittar dom fel så står vi för kostnaden, hittar dom inga fel så står kunden för kostnaden.
 
  • Gilla
Laurentiusson och 1 till
  • Laddar…
9 94jerdaw skrev:
Tolkar det som att det ska läggas mira 3690 oneseal, vilket fogen i bilden nog kan vara. Men den ska väl vara under folien, och inte under klämringen?
Ja, där ser man, jag har bara lagt rollade tätskikt med brunnsmanchett, där skulle det inte vara någon mjukfog.

Men, besiktning, det är nästa steg.
Och gör det innan dom hinner lägga mer tid och pengar och kostnaderna blir ännu högre och mer värda för firman att strida för med näbbar och klor.
 
Gimp Gimp skrev:
Ja, där ser man, jag har bara lagt rollade tätskikt med brunnsmanchett, där skulle det inte vara någon mjukfog.

Men, besiktning, det är nästa steg.
Och gör det innan dom hinner lägga mer tid och pengar och kostnaderna blir ännu högre och mer värda för firman att strida för med näbbar och klor.
Jag har jobbat med den här ”skiten” sen 2006 och har aldrig lagt mjukfog eller skarvlim i klämringen. Under alla besiktningar jag har varit på så har det blivit anmärkning på om det bara är lite fix eller fog på klämringen, den ska vara helt fri från allt.
 
F Fjonken skrev:
Jag har jobbat med den här ”skiten” sen 2006 och har aldrig lagt mjukfog eller skarvlim i klämringen. Under alla besiktningar jag har varit på så har det blivit anmärkning på om det bara är lite fix eller fog på klämringen, den ska vara helt fri från allt.
Så brunnen i bilderna ovan är felaktigt utförd iom fogen (eller vad det nu är) som syns under klämringen?
 
9 94jerdaw skrev:
Så brunnen i bilderna ovan är felaktigt utförd iom fogen (eller vad det nu är) som syns under klämringen?
Om det står så i Miras monteringsanvisning så är det väl rätt. Jag har aldrig stött på det
 
Förklara lugnt och sansat för firman att efter allt strul så kommer jag boka en oberoende besiktningsman för att reda ut alla tveksamheter. Att du läser i lite anvisningar här och där och visar för firman kommer inte göra att den skärper sig. Kanske (men bara kanske) så finns det en liten chans att entreprenören gör något vettigt om den får en oberoende besiktningsrapport att titta på. När firman anser sig ha åtgärdat felen bokar ni ny besiktning. Vid behov så får detta upprepas till alla anmärkningar är åtgärdade.

Eller börja om från början (men besiktiga även då).
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Om det står så i Miras monteringsanvisning så är det väl rätt. Jag har aldrig stött på det
Men från vad jag förstår så ska det läggas under folien, inte under själva klämringen. Av bilden att tyda så antar jag att det är under klämringen vilket i så fall vore fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.