21 693 läst ·
233 svar
22k läst
233 svar
Ser golvbrunnen OK ut?
Nej lite så känns det ju. Men nu försöker vi nog gå i mål i stället.F Fjonken skrev:
Har varit ett och annat hinder på vägen dock. Limmet hade mycket riktigt stoppat vatten så att det blev stående under golvet.
Så nu står vi med nytt lappat tätskikt, skarv som legat blöt under härdning, tröskel som slagit sig och avfuktare som jobbar för fullt.
Vad tycker ni förresten om avslutet under tröskeln?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Dom rev upp golvet igen alltså? Och det uppdagas ännu mer problem? Isf tycker jag du ska be dom riva allt och även riva avtalet. Tre gånger bör vara mer än nog juridiskt att kunna häva erat kontrakt.9 94jerdaw skrev:Nej lite så känns det ju. Men nu försöker vi nog gå i mål i stället.
Har varit ett och annat hinder på vägen dock. Limmet hade mycket riktigt stoppat vatten så att det blev stående under golvet.
Så nu står vi med nytt lappat tätskikt, skarv som legat blöt under härdning, tröskel som slagit sig och avfuktare som jobbar för fullt.
Vad tycker ni förresten om avslutet under tröskeln?
Och behöver du ngn som slutför utrymmet felfritt så skriv ett pm så ska du få några uppgifter till personer att kontakta som löser det där.
Ja, de rev upp det som var limmat med bostik paneltack.F Fjonken skrev:Dom rev upp golvet igen alltså? Och det uppdagas ännu mer problem? Isf tycker jag du ska be dom riva allt och även riva avtalet. Tre gånger bör vara mer än nog juridiskt att kunna häva erat kontrakt.
Och behöver du ngn som slutför utrymmet felfritt så skriv ett pm så ska du få några uppgifter till personer att kontakta som löser det där.
Är inte beredd att riva upp allting iom de ytterligare förseningar som det skulle innebära. Huvudentreprenören har också varit lyhörd och tillmötesgående samt kritiserat och beklagat sig över underentreprenörens utförande.
Det är ett mindre uppvik framför tröskeln, dvs mellan marmorskivan och det gamla golvet utanför. Det ligger dock strax under nivån för marmorgolvet, utan det är trätröskeln som står för resten av stoppet.Krilleman skrev:
Känns som att tätskiktet borde gå lite högre upp samt vara uppvikt (inte skuret) intill karmen?
Hur mycket längre tid kommer det inte att ta att fixa efter framtida vattenskada?9 94jerdaw skrev:
Ett nygjort badrum ska inte ha ett lappat och lagat tätskikt (massvis av gånger dessutom). Se till att det blir bra gjort från grunden.
Finns det några särskilda regler som jag kan hänvisa till? Dels att lagningar inte är tillåtna och dels att det finns en gräns till hur många gånger entreprenören ska få göra om delmoment.L Laurentiusson skrev:
Om du har något som jag kan ta stöd i för att driva en sådan fråga, dvs upphävande av avtal, så dela gärna.F Fjonken skrev:Dom rev upp golvet igen alltså? Och det uppdagas ännu mer problem? Isf tycker jag du ska be dom riva allt och även riva avtalet. Tre gånger bör vara mer än nog juridiskt att kunna häva erat kontrakt.
Och behöver du ngn som slutför utrymmet felfritt så skriv ett pm så ska du få några uppgifter till personer att kontakta som löser det där.
Eventuella lagningar av tätskiktet ska väl utföras enligt tillverkarens anvisningar. Om företaget är anslutet till BKR eller liknande så ska deras riktlinjer också följas. Enligt vad jag har skummat i tråden så verkar det inte som att firman följt tillverkarens anvisningar.9 94jerdaw skrev:
Antal försök har jag ej koll på.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nej... som sagt är det mesta där felaktigt utfört och jag skulle aldrig betalat pengar för den usla insatsen för de vet inte vad de sysslar med det har vi ju tydligt märkt. 😪9 94jerdaw skrev:
Tätskikt ska inte ligga under tröskel utan vikas upp mot denna i liv med väggens insida i en rak linje förbi dörröppningen.
Passar det inte får man bygga på tröskeln likt bilden nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för snabb återkoppling.Paul-Staffanstorp skrev:
Nej... som sagt är det mesta där felaktigt utfört och jag skulle aldrig betalat pengar för den usla insatsen för de vet inte vad de sysslar med det har vi ju tydligt märkt. 😪
Tätskikt ska inte ligga under tröskel utan vikas upp mot denna i liv med väggens insida i en rak linje förbi dörröppningen.
Passar det inte får man bygga på tröskeln likt bilden nedan.
[bild]
Dagens update. Det har av huvudentreprenören lagts på extra 2k i skarven som tidigare hade litet dike och stående vatten.
Stenläggaren var sedan på plats någon timme senare men konstaterade att detta måste härda mer. Stenläggningen är därmed uppskjuten till i morgon.
Nu mot kvällen ser 2k:n ut att ha krackelerat kraftigt. Ska bli intressant detta då entreprenören insisterar på att allt har gjorts enligt BKR:s regler.
Jag har även påträffat ett antal blåsor både i golv och på vägg i höjd med första kakelraden dvs vid uppviket. Som värst är en vid avslut mot dörrkarm på ena sidan, och på andra sidan precis i skarven för uppviket samt i kant med ytterhörn mot målad vägg. Den sistnämnda blåsan är ca 20x10 cm.
Stenläggaren var sedan på plats någon timme senare men konstaterade att detta måste härda mer. Stenläggningen är därmed uppskjuten till i morgon.
Nu mot kvällen ser 2k:n ut att ha krackelerat kraftigt. Ska bli intressant detta då entreprenören insisterar på att allt har gjorts enligt BKR:s regler.
Jag har även påträffat ett antal blåsor både i golv och på vägg i höjd med första kakelraden dvs vid uppviket. Som värst är en vid avslut mot dörrkarm på ena sidan, och på andra sidan precis i skarven för uppviket samt i kant med ytterhörn mot målad vägg. Den sistnämnda blåsan är ca 20x10 cm.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Såååå jävla dåligt....
Det spelar fan ingen roll om de så lägger på 10kg lim för det är ju folien som är fuktskyddet och inte limmet... det är inte till för att vara nån jävla utfyllnad för de gjort ett dåligt jobb utan för att fästa folien 🙈
Man blir ju bara trött på klåpare. 😴😪
Det spelar fan ingen roll om de så lägger på 10kg lim för det är ju folien som är fuktskyddet och inte limmet... det är inte till för att vara nån jävla utfyllnad för de gjort ett dåligt jobb utan för att fästa folien 🙈
Man blir ju bara trött på klåpare. 😴😪










