Tomture61 Tomture61 skrev:
Du personligen ska nog ej slå dig in på felsökning av tekniska avancerade maskiner.
Annars för att äga och sköta en robot klippare är det en fördel att kunna läsa och förstå en manual.
Tar du fortfarande in dina klippare efter att dom klippt din lilla gräsmatta, eller varit på uppdrag som du kallar det. 🤭

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Varför har du fortfarande kvar din Mammotion klippare om det är en helt värdelös apparat.
Du har klagat här i månader utan att få till det.
Varför byter du ej till tex en HQ klippare 🤔
Jag sitter ju i en knipa då jag inte har ett värdebevis så att jag kan föra över ägarskapet. Jag håller dessutom på med att försöka reklamera vinsten. Kanske att jag kan få rabatt på en fysisk RTK, men frågan är om det hjälper. Buggarna som gör att den slutar uppdatera servern finns kvar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Tar du fortfarande in dina klippare efter att dom klippt din lilla gräsmatta, eller varit på uppdrag som du kallar det. 🤭
Är planen att stjäla min klippare eller ....
Är du en tjuv ....

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Är planen att stjäla min klippare eller ....
Är du en tjuv ....
Ge dig nu, du hamnar off topic. 😘

Jag är fö. väldigt nöjd med vår från i våras nya HQ.
Och våra grannar verkar ha noll och inga bekymmer med sin Mammotion, oklar modell men halvstor tomt. 😎

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Tomture61
pacman42 pacman42 skrev:
Jag sitter ju i en knipa då jag inte har ett värdebevis så att jag kan föra över ägarskapet. Jag håller dessutom på med att försöka reklamera vinsten. Kanske att jag kan få rabatt på en fysisk RTK, men frågan är om det hjälper. Buggarna som gör att den slutar uppdatera servern finns kvar.
Krävs inget ägarbevis mer än att du möjligtvis måste bevisa för ngn köpare att det är din.
Kontot raderar du och ger det till den nya ägaren.
Har själv sålt en Luba AWD 5000.

Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Ge dig nu, du hamnar off topic. 😘

Jag är fö. väldigt nöjd med vår från i våras nya HQ.
Och våra grannar verkar ha noll och inga bekymmer med sin Mammotion, oklar modell men halvstor tomt. 😎
Undrar vem som är mil från ämnet i rubriken.
Att ett barn hamnar under en backande klippare.
😉

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Har hittat fler trådar på olika sociala medier som handlar om att Luba 2 mini AWD 1000 "flyttar kartan" - troligen pga dåligt noggrannhet på GPS.

Skönt att veta att jag inte är ensam om detta.

Edit: och detta kan naturligtvis leda till skador på barn om gränsen flyttar på sig.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vilken tid vi lever i.

Folk med skaplig intelligens har skapat artificiell intelligens så att folk utan intelligens kan skaffa barn och låta en klippare med roterande rakblad köra slalom mellan dem och känna trygghet.

Ursäkta om man är tråkig och helt saknar spänning men jag stängde av min och flyttade område när egna barnen i mellanstadieålder skulle leka på gräsmattan.

Den får fortsätta från sina 63% efter att kört klart på andra stället.

Första anledningen: Klipparen kan gå sönder. Högsäsong, semestertider och helt onödigt risktagande.

Andra anledningen: Det blir fult klippt om den ska störas i sina långa fina ränder och vörja väja för allt och alla.

Tredje anledningen. De kan skada sig. Jag har precis gått på 5v semester och vill inte höra gnäll om något som gör ont och ett paket plåster kostade 24kr på apotea.

• Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
U
spännande marknadsföring av mammotion när de marknadsför att den undviker och kan vistas i trädgården med människor

• IMG_7013.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7014.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
spännande marknadsföring av mammotion när de marknadsför att den undviker och kan vistas i trädgården med människor
När den kör framåt är den rätt bra på att undvika människor, de missade bara att den backar också...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
U
pacman42 pacman42 skrev:
När den kör framåt är den rätt bra på att undvika människor, de missade bara att den backar också...
Ja det är lika med vår Segway, den är blind bakåt. Vår känner av krock med moment på hjulmotorerna och vid hjullyft om den backar, men det är ju lite sent och inget hinder från att backa över en gren eller ett barnsben. Gränsvärdet för momentet på hjulmotorerna är dock ganska lågt, för den regerar på ganska mesiga buskar som hänger ner och som knappt ger något större motstånd.
Vet inte exakt vilka villkor mammotion har satt för att dektektera hinder vid backning.

Var mest en spännande marknadsföring att de visar att man mycket väl ska kunna vara i trädgården, dessutom med ryggen mot klipparen, utan att oroa sig om att bli påkörd.
Med tanke på att hon sitter i en ytterkant eller nära en no-go-zone så kan det ju vara inom ett område där den dessutom vill backa.

P
Jag bor hemma, i mitt hus 😄
45 m över havsnivå.
45 möh gör det ganska osannolikt att din klippare skulle kunna störas av störsändningar från Kaliningrad om du inte bor nånstans ute på Östersjön (t.ex. Gotland).

P
Jarlingar Jarlingar skrev:
Nä varför ska jag som konsument köpa en halvfärdig produkt och agera försökskanin?
Saker ska funka utan konstant övervakning och handpåläggning.
Tyvärr görs inte programvara till konsumentprodukter så idag. Om en grej är snygg och blänker fint så säljer den. Vi har vant oss vid att våra proramvarubaserade prylar behöver uppdateras då och då för att fixa fel som var inbyggda i grejen när vi köpte den. Kunderna är betatestare.

När vi kontaktar kundtjänst för att rapportera ett fel och få hjälp så börjar det med s.k. Microsoftfelsökning: "har du startat om apparaten?".

Att rapportera fel är f.ö. nästan alltid lönlöst eftersom moderna apparater inte ger ifrån sig vettiga felmeddelanden.
Dagens blöjprogrammerare har inte lärt sig en av de viktigaste programmeringsmaximerna: fånga inte ett fel som du inte kan hantera.

Redigerat:
P
Krävs inget ägarbevis mer än att du möjligtvis måste bevisa för ngn köpare att det är din.
Det räcker väl med att man har ett kvitto på köpet?
Eller att man lovar på heder och samvete att man inte har stulit apparaten. (Varför man skulle göra sig besväret att stjäla en robotklippare är för mig lite oklart. De är ju inte speciellt dyra).

C
Alfredo Alfredo skrev:
Men när du frågar så snällt:
[länk]
"Livslängden på en robotgräsklippare är runt två till fyra år utan service eller upp till tio år om man lämnar in på service"

What? Är det bara jag, eller är inte de siffrorna helt uppe i det blå?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.