60 324 läst ·
410 svar
60k läst
410 svar
Robotgräsklippare körde över 15 månader gammalt barn
Så för att din fungerar perfekt - då är alla klippare i hela världen perfekt och därför så är andras uppfattningar om problem fel och endast handhavande?Tomture61 skrev:
Har oräkneliga ggr förklarat för pacman begränsningen som finns för hans variant av klippare.
Jag har själv en klippare med kamera + netRTK via 4G och ibland WiFi, funderar helt fantastiskt bra.
Vill du sätta dig in i detta så läs hans inlägg.
Som jag har försökt förklara tidigare.
Det finns olika kunskap - intresse - tomtens förutsättningar och även ens egen router + 4G som kan ställa till det.
Mammotion har även modeller som ej behöver netRTK / RTK antenn.
Spännande sätt att hantera problem i livet.
När jag hör sånt så börjar man ju tvivla på folk direkt, tyvärr.Tomture61 skrev:
Hade en konversation igår med ngn som haft Mammotion längre än detta år.
Han hade en granne som blev intresserad av märket på klippare.
Sagt o gjort köpte grannen en klippare på Ba...s.
Troligtvis förra årets modell med RTK antenn.
Gick ngr månader och grannen var ej nöjd, den åkte ned i diket och körde på saker.
Det visade sig att inget hade gjorts ang uppdateringar, varken app - klippare eller RTK antenn.
Så det finns många varianter på ägare.
När man inte vet installationen, inställningar eller personernas kunskaper så.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kör 2st Luba 2 på samma RTK. Satte den högt och bra på ett pumphus vi har.
Första året blev antennen en tillfällig/permanent lösning så det märkes direkt när antennen råkat flyttas 2cm. Funkade men fick se till att den satt rätt flera ggr
Sen så fick antennen en bra lösning och inte nå konstigheter efteråt. Blev en till mammotion i år och har ingen nytta av nyaste lidarn så tog en till Luba 2.
Lite buggar och småsaker men klipparna har gjort ett enastående jobb, klippt hela tiden, aldrig någon driftstörning eller haveri.
Viktigt att hålla dem och ir-dioderna i stationen rena.
Träffade en som klagade på att hans bara stannade men efter den fått första rengöringen på måååånga veckor så gick den obehindrat och hittade laddaren direkt 😀
Sen hade frugan behövt fixa där deras antenn satt i något blomsterarrangemang varpå den godtycklig satts ner tillbaka.
Då var det enligt dem en jäkla känslig och dålig klippare som inte man kan flytta antennen och sätta tillbaka på "typ" samma sätt. "Den har ju kamera och gps"
De trodde att antennen var någon förstärkare som bara behövde finnas på gräsmattan.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 471 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 471 inlägg
Går nog att få allt att ej fungera som är tänkt.F Festlund skrev:
Tycker själv det ej är så svårt att följa manual och råd från andra.
Är det för att pacman och Hep inte följer manual som deras inte funkar?Tomture61 skrev:
Osäker om jag ens öppnat manualen till vår HQ 430V Nera.. jo, det har jag ju och slogs av appens interaktiva instruktioner sa lika mycket, och det funkar räcker bra.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 471 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 471 inlägg
Undrar varför HQ slåss med näbbar o klor för att överleva tro ....FredrikR skrev:
Du återkommer ofta till dom tekniska bakgrund, hela yrkeslivet om jag förstått rätt?Tomture61 skrev:
Vilken typ av bakgrund bör man ha för att ha ett bekymmerslöst liv med Mammotion och ja även andra klippare då dom är lika avancerade?
Min helt otekniska syster klarar av att drifta en HQ med GPS, därmed är väl hela argumentet om att man behöver förstå en massa teknik för att drifta en klippare motbevisat. Det verkar vara Mammotion som har detta problem.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 471 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 471 inlägg
Du personligen ska nog ej slå dig in på felsökning av tekniska avancerade maskiner.FredrikR skrev:
Annars för att äga och sköta en robot klippare är det en fördel att kunna läsa och förstå en manual.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 471 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 471 inlägg
Varför har du fortfarande kvar din Mammotion klippare om det är en helt värdelös apparat.pacman42 skrev:
Du har klagat här i månader utan att få till det.
Varför byter du ej till tex en HQ klippare 🤔
Oj, nu är du dig lik 🙌Tomture61 skrev:
Istället för att svara på frågan kommer du syrliga och nervärderande kommentarer. 😘
Jag har inte hävdat att jag är underhållsexpert eller programmerare, du däremot..
Och återigen, ska man behöva vara det för handha en robotgräsklippare som säljs i var och varannan butik?
Min HQ gör det den ska. ☝️
Vad som har problem med Mammotion har för bakgrund kan inte svara på, men du brukar ju ha svaren så... Vet pacman byggt en egen billadddare (jag köpte och lät installera min), Hep är duktig och snickra och bygga saker så jag gissar hans ritningsläsning är helt ok.