L lbgu skrev:
Det är väl det normala med de flesta produkter man köper. De funkar som de ska.

Det lite konstiga i denna tråd är ju när folk har svårt att acceptera att andra kan ha problem med sina produkter. Med klipparna kan det ju bero mycket på hur ens tomt är eller som i fallet som diskuteras hur ens internetuppkoppling funkar. Så det är ju fullt naturligt att beroende på ens förutsättningar så kan samma produkt uppfattas som jättebra av och urusel av en annan.
Absolut, jag gjorde min research och köpte en med Lidar då det är så mixed reviews på netRTK

Tomture61
L lbgu skrev:
Fast att folk tycker det är en skitprodukt kanske beror på att det krävs ett djupt intresse av avancerad teknik för att få den att fungera till fullo. En konsumentprodukt som en robotgräsklippare ska inte kräva att kunden är specialintresserad av ämnet, en lekman ska kunna köpa en klippare och kunna använda den på sin tomt utan några problem.

Behöver en normalbegåvad person hjälp utifrån för att få en nyinköpt gräsklippare att fungera som den ska så tycker jag nog att den kan platsa som en skitprodukt.
Eller så är de enklaste till dig, typ handdriven cylinderklippare 🤣
Don efter person.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Eller så är de enklaste till dig, typ handdriven cylinderklippare 🤣
Don efter person.
Där tog uppenbarligen dina argument slut. Så då återstår inget annat än att förlöjliga den man diskuterar med.

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Jag har rådjur som plöjer ned mina pioner och thuja plantor ....
Kan jag klippa hela nätterna då 🤔
Plump kommentar men jag hoppas inte du likställer rimligheten i risken för en igelkott blir överkörd kontra ett rådjur.

I Incinerator skrev:
Och på dagen.
Absolut. Jag har dock förhoppningar, bortsett från detta fallet, att folk är mer observanta i regel på dagtid men jag har blivit kallad naiv förut.

I
neplog neplog skrev:
Absolut. Jag har dock förhoppningar, bortsett från detta fallet, att folk är mer observanta i regel på dagtid men jag har blivit kallad naiv förut.
Problemet är nog att folk köper robotklippare för att göra något annat när den klipper, den dagen jag skaffar en så får den nog gå på natten.

I Incinerator skrev:
Problemet är nog att folk köper robotklippare för att göra något annat när den klipper, den dagen jag skaffar en så får den nog gå på natten.
En sorts trädgårdslandets Teslaförare (med anspelan på självkörandefunktionen)

• Haha
Incinerator
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.