P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är föräldrarnas ansvar att barnet inte tar sig in i min trädgård.
Du slipper nog inte undan genom att skylla på barnets föräldrar när din gräsklippare klipper barntår istället för gräs.
Dessutom vill du väl inte ha det på ditt samvete?

P pmd skrev:
Du slipper nog inte undan genom att skylla på barnets föräldrar när din gräsklippare klipper barntår istället för gräs.
Trams, 99 procent av alla villor har inga grindar för uppfarten. Man ser ibland grindstolpar utan grindar. Det är för jobbigt hålla på med.

Ge mig ett case på att någon blivit vållande för att en unge tagit sig in på deras tomt och blivit skadas av robotgräsklippare

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
P pmd skrev:
Tycker du valet blir svårt.
Äger man en robot klippare som är på uppdrag är det då inte lämpligt att hålla koll på barnen som ej har erfarenhet för farliga saker.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Blir bara vansinnigt trött på de som svartmålar en utmärkt produkt.
Det är det i alla fall jag har så väldigt svårt att förstå. Varför bryr du dig? Varför kan du inte bara acceptera att folk har olika erfarenheter och åsikter?

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
P
Äger man en robot klippare som är på uppdrag är det då inte lämpligt att hålla koll på barnen som ej har erfarenhet för farliga saker.
Ja, det är ju precis det jag har försökt förklara för Malmgren.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Vid en pool finns tydliga regler. Var hittar man motsvarande för en gräsklippare?
Jag tror inte att det finns speciella regler om robotgräsklippare och barn, utan det faller nog under allmänna regler om farliga saker på tomten.

P
Trams, 99 procent av alla villor har inga grindar för uppfarten.
99 % av alla villor har nog inte robotklippare.
Ge mig ett case på att någon blivit vållande för att en unge tagit sig in på deras tomt och blivit skadas av robotgräsklippare
Räcker det inte med att ha samvetsfrid för dig?

Tomture61
Alfredo Alfredo skrev:
Det är det i alla fall jag har så väldigt svårt att förstå. Varför bryr du dig? Varför kan du inte bara acceptera att folk har olika erfarenheter och åsikter?
Vet ej vad din expertkunskap kan vara, men om du ser ngn som gör ngt tokigt.
Typ bygger på fel sätt, ngn svär över en produkt som du själv äger och du har lösningen.
Finns det då ej i ditt sinne att du vill rätta personen.
Hjälpa till 🤔
Är det inte därför forum som detta finns.
Eller står du på sidan om och garvar.

P pmd skrev:
Räcker det inte med att ha samvetsfrid för dig?
Då måste jag ju kapa alla träden på tomten så de inte blåser ned och träffar barnet

• Haha
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
99 % av alla villor har nog inte robotklippare.
Här tror jag du har fel.

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Finns det då ej i ditt sinne att du vill rätta personen. Hjälpa till
Det är lite annat än att bli "vansinnigt trött"...

Man väljer ju inte en kinesmaskin för det är roligt. Utan för det finns ingen produkt som utmanar dem.
Eller så är man kommunist och vill stödja sina meningsfränder ;)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag har ett djupt intresse av avancerad teknik, jag får det att fungera, jag undersöker på min egen klippare olika scenario för att hjälpa andra.
Blir bara vansinnigt trött på de som svartmålar en utmärkt produkt.
Fast att folk tycker det är en skitprodukt kanske beror på att det krävs ett djupt intresse av avancerad teknik för att få den att fungera till fullo. En konsumentprodukt som en robotgräsklippare ska inte kräva att kunden är specialintresserad av ämnet, en lekman ska kunna köpa en klippare och kunna använda den på sin tomt utan några problem.

Behöver en normalbegåvad person hjälp utifrån för att få en nyinköpt gräsklippare att fungera som den ska så tycker jag nog att den kan platsa som en skitprodukt.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Fast att folk tycker det är en skitprodukt kanske beror på att det krävs ett djupt intresse av avancerad teknik för att få den att fungera till fullo. En konsumentprodukt som en robotgräsklippare ska inte kräva att kunden är specialintresserad av ämnet, en lekman ska kunna köpa en klippare och kunna använda den på sin tomt utan några problem.

Behöver en normalbegåvad person hjälp utifrån för att få en nyinköpt gräsklippare att fungera som den ska så tycker jag nog att den kan platsa som en skitprodukt.
Som jag sade jag ställde ut min maskin i maj den har kört varannan dag sedan dess utan strul, utan pill.

Jag är inte mammotion-religös på något vis men för mig har den fungerat hur bra som helst.

Som jag sade jag ställde ut min maskin i maj den har kört varannan dag sedan dess utan strul, utan pill.

Jag är inte mammotion-religös på något vis men för mig har den fungerat hur bra som helst.
Det är väl det normala med de flesta produkter man köper. De funkar som de ska.

Det lite konstiga i denna tråd är ju när folk har svårt att acceptera att andra kan ha problem med sina produkter. Med klipparna kan det ju bero mycket på hur ens tomt är eller som i fallet som diskuteras hur ens internetuppkoppling funkar. Så det är ju fullt naturligt att beroende på ens förutsättningar så kan samma produkt uppfattas som jättebra av en och urusel av en annan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.