53 275 läst ·
306 svar
53k läst
306 svar
Robotgräsklippare körde över 15 månader gammalt barn
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Trams, 99 procent av alla villor har inga grindar för uppfarten. Man ser ibland grindstolpar utan grindar. Det är för jobbigt hålla på med.P pmd skrev:
Ge mig ett case på att någon blivit vållande för att en unge tagit sig in på deras tomt och blivit skadas av robotgräsklippare
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 433 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 433 inlägg
Tycker du valet blir svårt.P pmd skrev:
Äger man en robot klippare som är på uppdrag är det då inte lämpligt att hålla koll på barnen som ej har erfarenhet för farliga saker.
99 % av alla villor har nog inte robotklippare.AndersMalmgren skrev:
Räcker det inte med att ha samvetsfrid för dig?AndersMalmgren skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 433 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 433 inlägg
Vet ej vad din expertkunskap kan vara, men om du ser ngn som gör ngt tokigt.Alfredo skrev:
Typ bygger på fel sätt, ngn svär över en produkt som du själv äger och du har lösningen.
Finns det då ej i ditt sinne att du vill rätta personen.
Hjälpa till 🤔
Är det inte därför forum som detta finns.
Eller står du på sidan om och garvar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Tomture61 skrev:
Fast att folk tycker det är en skitprodukt kanske beror på att det krävs ett djupt intresse av avancerad teknik för att få den att fungera till fullo. En konsumentprodukt som en robotgräsklippare ska inte kräva att kunden är specialintresserad av ämnet, en lekman ska kunna köpa en klippare och kunna använda den på sin tomt utan några problem.Tomture61 skrev:
Behöver en normalbegåvad person hjälp utifrån för att få en nyinköpt gräsklippare att fungera som den ska så tycker jag nog att den kan platsa som en skitprodukt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Som jag sade jag ställde ut min maskin i maj den har kört varannan dag sedan dess utan strul, utan pill.L lbgu skrev:Fast att folk tycker det är en skitprodukt kanske beror på att det krävs ett djupt intresse av avancerad teknik för att få den att fungera till fullo. En konsumentprodukt som en robotgräsklippare ska inte kräva att kunden är specialintresserad av ämnet, en lekman ska kunna köpa en klippare och kunna använda den på sin tomt utan några problem.
Behöver en normalbegåvad person hjälp utifrån för att få en nyinköpt gräsklippare att fungera som den ska så tycker jag nog att den kan platsa som en skitprodukt.
Jag är inte mammotion-religös på något vis men för mig har den fungerat hur bra som helst.
Det är väl det normala med de flesta produkter man köper. De funkar som de ska.AndersMalmgren skrev:
Det lite konstiga i denna tråd är ju när folk har svårt att acceptera att andra kan ha problem med sina produkter. Med klipparna kan det ju bero mycket på hur ens tomt är eller som i fallet som diskuteras hur ens internetuppkoppling funkar. Så det är ju fullt naturligt att beroende på ens förutsättningar så kan samma produkt uppfattas som jättebra av en och urusel av en annan.