P
Tomture61 Tomture61 skrev:
Att komma med ett uttalande som att måla klipparen svart är lite knepigt.
Du kommenterade ett inlägg om GPS-störning.

Tomture61
P pmd skrev:
Du kommenterade ett inlägg om GPS-störning.
Du har slängt ur dig många udda kommentarer .....

Finns en mycket bra anledning till den vita färgen.
Klipparen måste vara vattentät + en klippare i svart färg höjer temp på insidan som är skadligt för både batteri och elektronik.
Så även om det var menat som ett skämt var det ett dåligt och smaklöst sådant.
Har du ens satt dig in i vad rubriken handlar om.
Nu är ju inte svart en ovanlig färg på robotklippare, så min gissning är att det knappast bör vara ett problem. 🙂
Men det är kul med lite varierande färger i trädgårdarna nu för för tiden. Inte många år sedan det mesta var grå/svart.

P pmd skrev:
Nej, ett sådant hindrar inte barn från att förirra sig in på klippområdet. Du verkar ha missförstått inlägg 155 och mina följdkommentarer där jag försöler förklara att jag syftade på en skyddsanordning som förhindrar (eller åtminstone minimerar risken) att små barn och djur kommer in på klippområdet.
Det är föräldrarnas ansvar att barnet inte tar sig in i min trädgård. Det är orimligt jag ska sätta upp grindar på min parkering för att ett barn kan ta sig in där och stoppa händerna i gräsklipparen.

Trams!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Nu är ju inte svart en ovanlig färg på robotklippare, så min gissning är att det knappast bör vara ett problem. 🙂
Men det är kul med lite varierande färger i trädgårdarna nu för för tiden. Inte många år sedan det mesta var grå/svart.
Dock med mer funktioner och en fantastisk mängd av elmotorer så stiger nog temperaturen i ett slutet / vattentätt utrymme.
Min Luba 2 X har 7 st elmotorer + drivkort till detta med kylflänsar, den har även ett 12Ah batteri (kraftfullt)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är föräldrarnas ansvar att barnet inte tar sig in i min trädgård. Det är orimligt jag ska sätta upp grindar på min parkering för att ett barn kan ta sig in där och stoppa händerna i gräsklipparen.

Trams!
Det kan verka rimligt, men det är inte så det funkar, du är ansvarig.
Jämför gärna med en pool, det är ditt ansvar att se till barn inte drunknar genom avspärrningar.

D Dissonans skrev:
Att säga att föräldrarna till ett 15 månadets barn är oanvarig som inte har uppsikt är bara dumt.
Det får du tycka men de har i alla fall totalt misslyckats med sitt föräldraansvar.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
A Adam F skrev:
Jämför gärna med en pool, det är ditt ansvar att se till barn inte drunknar genom avspärrningar.
Vid en pool finns tydliga regler. Var hittar man motsvarande för en gräsklippare?

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Tomture61
D Dissonans skrev:
Även om det kan hända olyckor med vanliga gräsklippare så har dom en förare som är "ansvarig". Robotgräsklippare saknar föraren och därför är kraven/förväntningsrna på säkerheten betydligt högre ocj sks så vara.

Att säga att föräldrarna till ett 15 månadets barn är oanvarig som inte har uppsikt är bara dumt. Barn är snabba och vad vi vet kan dom ha staket runt gården för barnet.
När jag var liten/ung dock kapabel att gå hade mina föräldrar en sele med koppel på mig.
Detta när det skulle ut och gå på stadens gator och torg.
Var väll en nyfiken individ som försvann ur synhåll 😀

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Man får hoppas du ej handlar avancerad elektronik i ditt fortsatta liv 👍
Ändå rätt sällan det är elektroniken det är fel på, den klarar bolagen oftast att testa på ett tillräckligt bra sätt. Däremot programvarorna är oftast mer eller mindre otestade verkar det som.

Min lur från Samsung måste ha haft barn som tog fram, den har fått många uppgraderingar 😁
Samtidigt är många av dessa uppdateringar till mobiler ny funktionalitet som läggs in. Jag har aldrig haft en mobil som haft en bugg som gjort att jag inte kunnat använda den som jag vill. När det handlar om klipparen har vi saker som gör att den inte fungerar i miljöer där den enligt tillverkaren borde fungera. Om du inte ser skillnaden så är det inget jag kan göra något åt.

Sen måste jag fråga ifall du har någon koppling till företaget bakom klipparen. Det är rätt udda att någon utan koppling försvarar ett bolag med den frenesi du uppvisar. Själv skulle jag t.ex. inte försvara bolaget som gjort mitt kylskåp ifall någon annan kritiserade någon av deras kylskåpsmodeller. Känns som ett konstigt beteende. Bolaget är väl som alla andra bolag, de vill tjäna så mycket pengar som möjligt genom att få solk att köpa deras produkter. De är knappast några helgon som driver det.

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
L lbgu skrev:
Sen måste jag fråga ifall du har någon koppling till företaget bakom klipparen. Det är rätt udda att någon utan koppling försvarar ett bolag med den frenesi du uppvisar. Själv skulle jag t.ex. inte försvara bolaget som gjort mitt kylskåp ifall någon annan kritiserade någon av deras kylskåpsmodeller. Känns som ett konstigt beteende. Bolaget är väl som alla andra bolag, de vill tjäna så mycket pengar som möjligt genom att få solk att köpa deras produkter. De är knappast några helgon som driver det.
När jag ser inlägg och kommentarer som att Mammotion är en skitprodukt och mjukvaran är framtagen av barn på lekis.
Då blir temperaturen väldigt hög hos mig.
Jag har full förståelse för att teknik kunnandet / intresset för en avancerad produkt är väldigt olika.
Jag har ett djupt intresse av avancerad teknik, jag får det att fungera, jag undersöker på min egen klippare olika scenario för att hjälpa andra.
Jag har aldrig i mitt yrkesliv hållit på med robot gräsklippare.
Jag jobbar inte på ngt sätt för Mammotion.
Blir bara vansinnigt trött på de som svartmålar en utmärkt produkt.
Har skapat en tråd under Robotgräsklippare, läs den om du äger / planerar att äga en Mammotion klippare.
Finns en lösning på allt.

L lbgu skrev:
Ändå rätt sällan det är elektroniken det är fel på, den klarar bolagen oftast att testa på ett tillräckligt bra sätt. Däremot programvarorna är oftast mer eller mindre otestade verkar det som.

Samtidigt är många av dessa uppdateringar till mobiler ny funktionalitet som läggs in. Jag har aldrig haft en mobil som haft en bugg som gjort att jag inte kunnat använda den som jag vill. När det handlar om klipparen har vi saker som gör att den inte fungerar i miljöer där den enligt tillverkaren borde fungera. Om du inte ser skillnaden så är det inget jag kan göra något åt.

Jag är skitnöjda med min valde bort HQ just pga den har sämre AI vision.

Man väljer ju inte en kinesmaskin för det är roligt. Utan för det finns ingen produkt som utmanar dem.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
P
Det går nog bra att måla den blå istället.

P
Du har slängt ur dig många udda kommentarer .....
Det här är internet. Don't get even. Get odd.

P
FredrikR FredrikR skrev:
Kamouflage målning vore kanske lämpligt? Svårare att hitta och minskar därför risken för olyckor som den som tråden handlar om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.