38 364 läst ·
226 svar
38k läst
226 svar
Robotgräsklippare körde över 15 månader gammalt barn
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
En seriös tillverkare av avancerade maskiner med mjukvara har en avdelning som löser kunders önskemål om förbättringar.L lbgu skrev:Nej, Det var du som skrev att den hade svårt att växla mellan 4G och wifi. Det tyder på att det är något fel. Sen skrivs det väldigt mycket om mjukvaruuppdateringar så då tar jag för givet att det är en hel del buggar vilket i sin tur antyder att den kanske inte var mogen för konsument. Men som jag skrev så är det väldigt vanligt att bolag idag släpper bristfälligt testade produkter och låter sina kunder agera betatestare utan deras vetskap.
Mammotion är seriöst och lyssnar på sina kunders önskemål.
Däran uppdateringar 🙂
Fast de verkar uppenbarligen inte klara av att växla mellan 4G och wifi under gång. Det är inte ett önskemål om förbättring, det är en bugg de inte verkar vara kompetenta att fixa.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
Det var du som tidigare skrevTomture61 skrev:
"Klipparen hanterar ej övergången mellan de två olika kommunikationssätten bra, detta när den är på uppdrag."
Jag tar för givet att de inte medvetet valt att den inte ska klara det bra. Alltså är det rätt givet att det är en bugg eller helt enkelt att de inte varit kompetenta att fixa det.
Har de medvetet valt att inte klara det på ett bra sätt så är det rätt illavarslande. Det är nog ändå inte helt ovanligt att folk har mark där det finns ställen där endast en av 4G och wifi har täckning.
Tänk mobilmasten åt norr, då kan sydsidan närmast huset vara utan mobiltäckning. Sen kan du ha områden närmare tomtgränsen dit inte wifi når.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
Då väljer man en annan modell av klippare som har tex 360 gr laser eller dylikt 😉L lbgu skrev:Det var du som tidigare skrev
"Klipparen hanterar ej övergången mellan de två olika kommunikationssätten bra, detta när den är på uppdrag."
Jag tar för givet att de inte medvetet valt att den inte ska klara det bra. Alltså är det rätt givet att det är en bugg eller helt enkelt att de inte varit kompetenta att fixa det.
Har de medvetet valt att inte klara det på ett bra sätt så är det rätt illavarslande. Det är nog ändå inte helt ovanligt att folk har mark där det finns ställen där endast en av 4G och wifi har täckning.
Tänk mobilmasten åt norr, då kan sydsidan närmast huset vara utan mobiltäckning. Sen kan du ha områden närmare tomtgränsen dit inte wifi når.
Finns många modeller hos Mammotion.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
Fast på den modell det gällde kunde man ju välja att den både skulle använda 4G och wifi. Så då borde det givetvis funka, varför fanns valet att kunna ha båda annars? Låter solklart som en bugg.Tomture61 skrev:
Din uppfattning är alltså att det är kundens fel att kunden köpt en modell där befintliga inställningar inte fungerar. Hur menar du att kunden skulle ha vetat om att det inte funkade innan köp.
Vill bolaget inte fixa just den modellen så är väl ett alternativ att de byter in den och ger kunden en motsvarande modell där det fungerar. Svårare än så är det inte.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
Om du känner dig nöjd med din uppfattning så håll kvar i den.L lbgu skrev:Fast på den modell det gällde kunde man ju välja att den både skulle använda 4G och wifi. Så då borde det givetvis funka, varför fanns valet att kunna ha båda annars? Låter solklart som en bugg.
Din uppfattning är alltså att det är kundens fel att kunden köpt en modell där befintliga inställningar inte fungerar. Hur menar du att kunden skulle ha vetat om att det inte funkade innan köp.
Vill bolaget inte fixa just den modellen så är väl ett alternativ att de byter in den och ger kunden en motsvarande modell där det fungerar. Svårare än så är det inte.
Man får hoppas du ej handlar avancerad elektronik i ditt fortsatta liv 👍
Min lur från Samsung måste ha haft barn som tog fram, den har fått många uppgraderingar 😁
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 401 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 401 inlägg
Den är antingen eller, ej bägge på en gång 😉R roli skrev:
Så från barn som blir påkörd av robot gräsklippare till mobiltelefon.
Som jag skrev i ngt inlägg för ngn dag sedan, det börjar med fråga om vilken spik, 100 inlägg senare frågar ngn om färg i hallen.