Tomture61
R roli skrev:
Ja, detta är ett mjukvarufel. Vad den gör när den står och laddar har väl inget att göra med vad den gör när den klipper. Att den då stänger ner allt (vid laddning) är ju bara bra.
På andra sociala medier ser jag ibland kommentarer som, ja klipparen funkar bra förutom att det finns buggar i funktionen.
Jag frågar då vederbörande vad exakt är dessa buggar (programvarufel / mjukvarufel)
Det handlar då om tex att de ej får kontakt med klipparen eller att den ej åker ut själv efter ett regnoväder.
Tycker du även detta är mjukvarufel 🤔

A A_Camera skrev:
Dessutom verkar många robotgräsklippare sakna sensorer bak. Så det är inte heller så enkelt som du säger.
Jag tycker det är jätteenkelt. Om en klippare någonsin kan backa men saknar sensor i den riktningen är den felaktig. Punkt!

P
P Pligg85 skrev:
Jag vet tyvärr inte vilken mjukvara som var i maskin och vilka inställningar.
Kolla manualen hur barn och djur ska uppehålla sig runt en arbetande maskin så ser vi vart felen ligger.
Den lär ju klippa både krocketklubbor och bollar förutom gräs och barnfötter.
Typiskt Kinaskit någon importerar och tjänar bra på.

Tomture61 Tomture61 skrev:
På andra sociala medier ser jag ibland kommentarer som, ja klipparen funkar bra förutom att det finns buggar i funktionen.
Jag frågar då vederbörande vad exakt är dessa buggar (programvarufel / mjukvarufel)
Det handlar då om tex att de ej får kontakt med klipparen eller att den ej åker ut själv efter ett regnoväder.
Tycker du även detta är mjukvarufel 🤔
Du svarar ju inte på mitt påstående utan tar upp andra händelser som du har läst om på andra sociala medier. Dessa är ju ointressanta just nu eftersom vi befinner oss på BH.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tomture61
R roli skrev:
Du svarar ju inte på mitt påstående utan tar upp andra händelser som du har läst om på andra sociala medier. Dessa är ju ointressanta just nu eftersom vi befinner oss på BH.
Så du tycker min kunskap är helt fel på BH.
Har sedan Maj 2023 samlat på mig rätt duktigt med kunskap om just Mammotions klippare.
Bidrar med lösningar som är från mig personligen.
Tippar att jag hjälp många.
Men här på BH är det tvärnit 🤔🙄

P Peter787 skrev:
Den lär ju klippa både krocketklubbor och bollar förutom gräs och barnfötter.
Typiskt Kinaskit någon importerar och tjänar bra på.
Visst är det Volvo-varning på kinaskiten men de ligger ju ändå i framkant på vad klipparna klarar. Se som husqvarna som var marknadsledande fram till för 5 år sedan. Nu vete fasen om de hör till top 5 ens.

Kört 1400 timmar med min ena och den har inte klippt något den inte ska än.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Så du tycker min kunskap är helt fel på BH.
Har sedan Maj 2023 samlat på mig rätt duktigt med kunskap om just Mammotions klippare.
Bidrar med lösningar som är från mig personligen.
Tippar att jag hjälp många.
Men här på BH är det tvärnit 🤔🙄
Det är svårt att bedöma din kunskap eftersom du konsekvent undviker att svara på mitt påstående.

Tomture61
R roli skrev:
Det är svårt att bedöma din kunskap eftersom du konsekvent undviker att svara på mitt påstående.
Har redan svarat dig ett par ggr.
Även saker som andra tycker är buggar.
Att Mammotion valt att ha en begränsning ang att de ej sömlöst kan skifta mellan 4G / WiFi på ett tillfredsställande sätt, detta påverkar dock endast en liiiten del av användarna.
Har det med kostnader att göra, krävs det mer minne, inkräktar det på ngns patent.
Har ingen aning du.

Har redan svarat dig ett par ggr.
Även saker som andra tycker är buggar.
Att Mammotion valt att ha en begränsning ang att de ej sömlöst kan skifta mellan 4G / WiFi på ett tillfredsställande sätt, detta påverkar dock endast en liiiten del av användarna.
Har det med kostnader att göra, krävs det mer minne, inkräktar det på ngns patent.
Har ingen aning du.
Näe, svaret kom först nu. Och det var "Vet inte", det kunde du skrivit med engång istället för att hela tiden byta "ämne"...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klipparen hanterar ej övergången mellan de två olika kommunikationssätten bra, detta när den är på uppdrag.
Låter som de som utvecklat klipparen inte haft de vassaste programmerarna. Alla uppdateringar som verkar spottas ut tyder väl också på det. De ser väl kunderna som betatestare. Förvisso inget ovanligt men tyder på lite oseriöst bolag.

L lbgu skrev:
Låter som de som utvecklat klipparen inte haft de vassaste programmerarna. Alla uppdateringar som verkar spottas ut tyder väl också på det. De ser väl kunderna som betatestare. Förvisso inget ovanligt men tyder på lite oseriöst bolag.
Continuous deployment är snarare resultet av någon som kan sin sak.
Om man har en bra Continuous delivery i botten, annars är det bara cowboy programming 😆

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
R roli skrev:
Näe, svaret kom först nu. Och det var "Vet inte", det kunde du skrivit med engång istället för att hela tiden byta "ämne"...
Vart skrev jag "Vet inte" 🤔

Tomture61
L lbgu skrev:
Har du en Mammotion klippare, modell, vilket fel 🤔

Mata inte trollen. Synd att denna tråd spårat ur.

Har du en Mammotion klippare, modell, vilket fel 🤔
Nej, Det var du som skrev att den hade svårt att växla mellan 4G och wifi. Det tyder på att det är något fel. Sen skrivs det väldigt mycket om mjukvaruuppdateringar så då tar jag för givet att det är en hel del buggar vilket i sin tur antyder att den kanske inte var mogen för konsument. Men som jag skrev så är det väldigt vanligt att bolag idag släpper bristfälligt testade produkter och låter sina kunder agera betatestare utan deras vetskap.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.