35 674 läst ·
212 svar
36k läst
212 svar
Robotgräsklippare körde över 15 månader gammalt barn
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 394 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 394 inlägg
På andra sociala medier ser jag ibland kommentarer som, ja klipparen funkar bra förutom att det finns buggar i funktionen.R roli skrev:
Jag frågar då vederbörande vad exakt är dessa buggar (programvarufel / mjukvarufel)
Det handlar då om tex att de ej får kontakt med klipparen eller att den ej åker ut själv efter ett regnoväder.
Tycker du även detta är mjukvarufel 🤔
Den lär ju klippa både krocketklubbor och bollar förutom gräs och barnfötter.P Pligg85 skrev:
Typiskt Kinaskit någon importerar och tjänar bra på.
Du svarar ju inte på mitt påstående utan tar upp andra händelser som du har läst om på andra sociala medier. Dessa är ju ointressanta just nu eftersom vi befinner oss på BH.Tomture61 skrev:
På andra sociala medier ser jag ibland kommentarer som, ja klipparen funkar bra förutom att det finns buggar i funktionen.
Jag frågar då vederbörande vad exakt är dessa buggar (programvarufel / mjukvarufel)
Det handlar då om tex att de ej får kontakt med klipparen eller att den ej åker ut själv efter ett regnoväder.
Tycker du även detta är mjukvarufel 🤔
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 394 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 394 inlägg
Så du tycker min kunskap är helt fel på BH.R roli skrev:
Har sedan Maj 2023 samlat på mig rätt duktigt med kunskap om just Mammotions klippare.
Bidrar med lösningar som är från mig personligen.
Tippar att jag hjälp många.
Men här på BH är det tvärnit 🤔🙄
Visst är det Volvo-varning på kinaskiten men de ligger ju ändå i framkant på vad klipparna klarar. Se som husqvarna som var marknadsledande fram till för 5 år sedan. Nu vete fasen om de hör till top 5 ens.P Peter787 skrev:
Kört 1400 timmar med min ena och den har inte klippt något den inte ska än.
Det är svårt att bedöma din kunskap eftersom du konsekvent undviker att svara på mitt påstående.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 394 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 394 inlägg
Har redan svarat dig ett par ggr.R roli skrev:
Även saker som andra tycker är buggar.
Att Mammotion valt att ha en begränsning ang att de ej sömlöst kan skifta mellan 4G / WiFi på ett tillfredsställande sätt, detta påverkar dock endast en liiiten del av användarna.
Har det med kostnader att göra, krävs det mer minne, inkräktar det på ngns patent.
Har ingen aning du.
Näe, svaret kom först nu. Och det var "Vet inte", det kunde du skrivit med engång istället för att hela tiden byta "ämne"...Tomture61 skrev:
Har redan svarat dig ett par ggr.
Även saker som andra tycker är buggar.
Att Mammotion valt att ha en begränsning ang att de ej sömlöst kan skifta mellan 4G / WiFi på ett tillfredsställande sätt, detta påverkar dock endast en liiiten del av användarna.
Har det med kostnader att göra, krävs det mer minne, inkräktar det på ngns patent.
Har ingen aning du.
Låter som de som utvecklat klipparen inte haft de vassaste programmerarna. Alla uppdateringar som verkar spottas ut tyder väl också på det. De ser väl kunderna som betatestare. Förvisso inget ovanligt men tyder på lite oseriöst bolag.Tomture61 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 423 inlägg
Continuous deployment är snarare resultet av någon som kan sin sak.L lbgu skrev:
Om man har en bra Continuous delivery i botten, annars är det bara cowboy programming 😆
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 394 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 394 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 872 inlägg
Mata inte trollen. Synd att denna tråd spårat ur.
Nej, Det var du som skrev att den hade svårt att växla mellan 4G och wifi. Det tyder på att det är något fel. Sen skrivs det väldigt mycket om mjukvaruuppdateringar så då tar jag för givet att det är en hel del buggar vilket i sin tur antyder att den kanske inte var mogen för konsument. Men som jag skrev så är det väldigt vanligt att bolag idag släpper bristfälligt testade produkter och låter sina kunder agera betatestare utan deras vetskap.Tomture61 skrev: