Tomture61 Tomture61 skrev:
Den är antingen eller, ej bägge på en gång 😉
Så från barn som blir påkörd av robot gräsklippare till mobiltelefon.
Som jag skrev i ngt inlägg för ngn dag sedan, det börjar med fråga om vilken spik, 100 inlägg senare frågar ngn om färg i hallen.
Ja, du har en talang på att hamna på sidospår/skifta fokus. 🙂🙌
För visst var det du som började skriva om din Samsung?

• Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Ja, du har en talang på att hamna på sidospår/skifta fokus. 🙂🙌
För visst var det du som började skriva om din Samsung?
Min lur hamnade på ett sidospår för en jämförelse ang saker som kräver uppdateringar.
Inte alla som förstår detta med uppdateringar.

C
Är lidar och "AI vision" verkligen att lita på när det gäller att se skillnad på en grästuva och en ettårings fot?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tomture61
C cpalm skrev:
Är lidar och "AI vision" verkligen att lita på när det gäller att se skillnad på en grästuva och en ettårings fot?
360 gr LiDAR ser 360 grader runt om, har dock ej själv testat maskinen om den ser en människa, stor eller liten.
Kameran ser framåt, ej åt sidan.

360 gr LiDAR ser 360 grader runt om, har dock ej själv testat maskinen om den ser en människa, stor eller liten.
Kameran ser framåt, ej åt sidan.
Verkar inte som det spelar roll vid backning dock. Iallafall inte när min ska backa in i dockan. Kan inte svara för när den backar ute på mattan, svårtestat då den sällan backar då.

Framåt är den känslig testat lägga min hand framför den väjer för det

Redigerat:
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
R
Har aktiekursen nämnts än?

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Vi får hoppas att John växer upp och tar upp kampen mot robotarna.
ChatGPT Image 7 juli 2026 18_26_52.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
Att Mammotion valt att ha en begränsning ang att de ej sömlöst kan skifta mellan 4G / WiFi på ett tillfredsställande sätt, detta påverkar dock endast en liiiten del av användarna.
Har det med kostnader att göra, krävs det mer minne, inkräktar det på ngns patent.
Alla smartphones klarar det, även dom billigaste kinaklonerna för under 500 spänn inkl frakt och moms så det finns ingen ursäkt alls.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Hela vitsen eller halva iallafall med lidar är ju att man slipper vara uppkopplad det räcker med wifi enbart för att styra funktionerna via appen.

Sedan är det ju en bonus att lidar är mycket mer exakt än netRTK

Och hela vitsen med robotklippare är att den ska sköta gräsmattan, och sig själv.
Vår från i våras nya HQ betedde sig lite pucko åt i början, men lärde sig tomten under den tiden.

Inga leriga ränder längs häckar eller tomtgräns, däremot hade den en förkärlek att fastna bakom poolen, men inte längre.

Ibland verkar den väja för en skugga men kan inte backa uppför en husvägg.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tomture61
D Dilato skrev:
Alla smartphones klarar det, även dom billigaste kinaklonerna för under 500 spänn inkl frakt och moms så det finns ingen ursäkt alls.
Så din andemening med jämförelsen med en telefon är att även en Mammotion klippare bör fixa detta.
Om du går från din WiFi uppkoppling så kontakten bryts, hur lång tid tills den automatiskt byter till 4G/5G 🤔
Kanske finns ngn mobilexpert här.
Nu är ju en robot klippare ej ngn telefon.
Googlade info om just detta och det var ju häpnadsväckande, från ngr sek till ngn minut 🙃

Hittar även detta
Flera användare på forum som Swedroid rapporterar att telefoner ibland kan vara lite långsamma med att hoppa tillbaka till mobildata om du plötsligt tappar din WiFi-anslutning. Om du upplever problem med att telefonen är seg på att byta nätverk kan det ofta hjälpa att snabba upp bredbandet genom att justera enhetens inställningar.

Så var det med detta ....

Kan kanske även bero på att ens router som är seg att koppla upp sig mot klippare.

Redigerat:
att telefoner ibland kan vara lite långsamma med att hoppa tillbaka till mobildata om du plötsligt tappar din WiFi-anslutning.
OK. Även telefoner kan ha buggar. Nu har vi konstaterat det. Jag undrar dock varför. 🤔

Så din andemening med jämförelsen med en telefon är att även en Mammotion klippare bör fixa detta.
Om du går från din WiFi uppkoppling så kontakten bryts, hur lång tid tills den automatiskt byter till 4G/5G 🤔
Kanske finns ngn mobilexpert här.
Nu är ju en robot klippare ej ngn telefon.
Googlade info om just detta och det var ju häpnadsväckande, från ngr sek till ngn minut 🙃

Hittar även detta
Flera användare på forum som Swedroid rapporterar att telefoner ibland kan vara lite långsamma med att hoppa tillbaka till mobildata om du plötsligt tappar din WiFi-anslutning. Om du upplever problem med att telefonen är seg på att byta nätverk kan det ofta hjälpa att snabba upp bredbandet genom att justera enhetens inställningar.

Så var det med detta ....
Vilket jobb du lagt ner, hoppas det är till hjälp för någon här, och ja en produkt som är beroende av uppkoppling eller GPS för att navigera bör göra det minst lika snabbt om inte snabbare än en mobiltelefon.

Posta det i din Mammotion tråd också. 👍

• Gilla
Baba_yaga och 2 till
  • Laddar…
din andemening med jämförelsen med en telefon är att även en Mammotion klippare bör fixa detta.
Min Xiaomi 12 T pro för en tusenlapp sköter det helt sömlöst man märker det inte ens när man tittar på strömmad film eller annat på Youtube och den kopplar tillbaks till WiFi så fort det finns internet den vägen.

Jag har koll eftersom 4G kostar pengar för varenda Byte som överförs där jag är medan min WiFi bara kostar månadsavgift.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag vet inte vad ni pratar om jag ställde ner roboten på gräsmattan och mappa tomten, man kan mappa automatiskt men jag gillar kontrol så körde maskinen runt tomtgränsen. Sedan dess har jag inte rört maskinen.

Det enda jag kan tycka är att kunde klippa närmare i hörnen.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.