Tomture61
S Snurrespratt skrev:
Verkar hetsigt i Mammotion lägret. Jag som har en Husqvarna lutar mig tillbaka och tar en kopp kaffe.
Inte alla som fixar app - BT - WiFi - 4G och satellitnavigering.
Kan bli för avancerat för en del.

P
P Pligg85 skrev:
De kan få göra precis vad de vill men gråt inte ut om lillprinsen får en bula när de själva gör fel.
Barn som kör fyrhjuling kan råka värre ut än så. De kan få svårt att få körkortstillstånd senare i livet.
Deras föräldrar kan få böter för "tillåtande av olovlig körning". 3 § i Lag (1951:649) om straff för vissa trafikbrott.

P
Magnus E K Magnus E K skrev:
På natten kan du inte köra den heller för då ska det vara tyst (plus kan vara farlig för nattaktiva djur).
Köp inte en robotgräsklippare med dieselmotor!

P
C cpalm skrev:
Har förvisso inga igelkottar här, men andra djur är inte dummare än att de håller undan när klipparen kommer. Till skillnad mot människobarn 🙂
Jag kan med emfas meddela att djurbarn inte heller alltid är så bra att hålla sig undan från farliga saker (som t.ex. gräsklippare).

P
useless useless skrev:
Man undrar ju hur många som råkat köpa en Stiga-robot och blivit tvungna att bygga ett högt staket runt tomten?
Alla som har en gräsklipparrobot bör nog bygga ett skyddsstaket. Det är ju inte konstigare än att bygga en skyddsanordning runt sin pool.

P
S Småhusägare skrev:
Ja, denna familj kan gott ha detta!
Det är kanske lite ofint att lägga lök på laxen på det viset.
S Småhusägare skrev:
Och tänk så det har blivit, men man får väl knappt ens säga sanningen i DDR-Sverige 😢
Vilken sanning, i detta sammanhang, är det du inte får säga?

P pmd skrev:
Alla som har en gräsklipparrobot bör nog bygga ett skyddsstaket. Det är ju inte konstigare än att bygga en skyddsanordning runt sin pool.
Man har ett digitalt staket. Har man lidar så håller den sig perfekt inom denna

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man har ett digitalt staket. Har man lidar så håller den sig perfekt inom denna
Min analogi med skyddsanordning runt sin pool handlar inte om att minska risken för att gräsklipparroboten skulle rymma. Det skulle bli en dålig analogi. Poolvattens rymningsbenägenhet torde vara ganska liten.

Det handlar snarare om att minimera en fastighetsägares risk för att ställas till svars för olyckor med andras barn eller sällskapsdjur inblandade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.