Tomture61
P pmd skrev:
Tog barnen slut efter att ha umgåtts med gräsklipparen?
Nope, kastade ut dessa framför robotklipparen, sen flyttade de 😆
Nää, de är vuxna individer nu.

Måste kolla min luba 2 mini 1500 nästa gång den kör. Den har ju även 360° Lidar.

Magnus E K
I Incinerator skrev:
Varför köra klipparen på dagtid om man har småbarn?
Kompisen köpte en stor Robomow som han bara kör på natten och hans barnbarn lärde sej direkt att plocka upp sina leksaker från gräsmattan på kvällen för annars så var det bara smulor kvar på morronen.
På natten kan du inte köra den heller för då ska det vara tyst (plus kan vara farlig för nattaktiva djur).

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
J Jodenmarck skrev:
Helt klart otrevligt och en miss.
Skulle tro att en mjukvaruuppdatering kommer ganska snart som åtgärdar problemet.
Skulle behöva en mjukvaruppdatering på föräldrarna med..

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
C
Magnus E K Magnus E K skrev:
kan vara farlig för nattaktiva djur
Har förvisso inga igelkottar här, men andra djur är inte dummare än att de håller undan när klipparen kommer. Till skillnad mot människobarn 🙂

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
På natten kan du inte köra den heller för då ska det vara tyst (plus kan vara farlig för nattaktiva djur).
Tyst? Klipparen är i princip tyst när den klipper. En cykel låter mer.

• Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K
pacman42 pacman42 skrev:
Tyst? Klipparen är i princip tyst när den klipper. En cykel låter mer.
Vanlig missuppfattning. I själva verket surrar de ganska högt, hör tydligt grannarnas om jag har fönstret öppet (och det är tyst i övrigt). En cykel som rullar på gräs däremot är nästan helt tyst.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Vanlig missuppfattning. I själva verket surrar de ganska högt, hör tydligt grannarnas om jag har fönstret öppet (och det är tyst i övrigt). En cykel som rullar på gräs däremot är nästan helt tyst.
Min förra HQ hördes en hel del, men min Luba 2 mini hörs inte när den klipper gräsmattan bredvid badtunnan (med mig och frugan i) om den inte skramlar med framhjulen mot stenläggningen.

Edit: vi hör om någon cyklar förbi på gatan dock.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
I
A A_Camera skrev:
Igelkottar är inte ute dagtid. Det finns väl regnsensor på alla robotar som är något att ha...
Då får du komma hem till mej och berätta det för igelkottarna som inland springer i min trädgård.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
I
DoeDoe DoeDoe skrev:
Nattetid kommer igelkottarna ut…
På båda fastigheterna som jag äger så kommer det igelkottar springande på dagtid då och då.

I
Hur mycket menar du att en robotklippare låter?
På dagen så är den farlig för dagaktiva djur och tydligen även löst springande småbarn.

P
P Pligg85 skrev:
15 månaders bör ju ha föräldrar födda 90 eller senare och de kan aldrig göra ett fel. Nu är det fel på klipparen, grannen, grösfröet, kommunen, vädret, internet mm så det får vi väl se i stämningsansökan vad som händer.
Jag kan inte se i vare sig Byggahus- eller SR-artikeln att någon skyller på något alls.

P
P polaris78 skrev:
Gräsklippare ska man inte vara nära runt när dom används för dom flesta system har luckor och brister på hur man kan göra illa sig om råkar göra nåt dumt .. vuxna som skadats på sin vanliga gräsklippare som "bara" ska fixa lite och råkar kapa diverse kroppsdelar är ju ändå rätt tydligt..
Min gräsklippare har en bra finess som stänger av motorn om knivarna är inkopplade när jag kliver av gräsklipparen.
Det förhindrar åtminstone att jag klipper av mina egna tår av misstag.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
DoeDoe DoeDoe skrev:
Nattetid kommer igelkottarna ut…
FredrikR FredrikR skrev:
Husqvarna har klippare med AI vision from i år.
Den reagerar och styr undan för skuggor emellanåt. 😂

Kan säkert göra så en igelkott klarar sig, men jag skulle inte på något vis chansa och ha småbarn på gräset.
Och igelkottarna har också småbarn, som förmodligen är svårare att upptäcka och undvika än små människobarn.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
S
Verkar hetsigt i Mammotion lägret. Jag som har en Husqvarna lutar mig tillbaka och tar en kopp kaffe.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Baba_yaga och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.