K kortis skrev:
Om du lämnar in bilen på reparation har du samma tänk då?
Om jag får svara så är mitt tänk att jag vill få bilen reparerad på ett korrekt sätt till ett rimligt pris. Om mekanikern har lön och hur hög den i så fall kan vara har jag aldrig funderat ett smack på.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Om du lämnar in bilen på reparation har du samma tänk då?
Jag tänker att jag får en offert med ett angivet pris och vad som ska göras. Sen ska jag se till att betala oxh bilverkstan ska se till att uppfylla sin del av avtalet.

Dvs precis som hos oss.

Eller missförstår jag din fråga?

A
M Mach77777 skrev:
Är inte tanken med praktik att man ska följa med yrkesarbetare och lära sig hur man jobbar?

Kunden får väl tjänsten utförd,.. i detta fall är det skolan och i slutändan praktikanterna som får en dålig deal.

Får ni betalt att ha dom hos er förutsätter det rimligtvis att dom ska lära sig av er.
Det är ju exakt det dom gör. Det låter som att Andreas praktikanter som faktiskt får jobba på egen hand kommer att lära sig långt mycket mer än gemene praktikant som oftast får titta på.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
ACME skrev:
Det är ju exakt det dom gör. Det låter som att Andreas praktikanter som faktiskt får jobba på egen hand kommer att lära sig långt mycket mer än gemene praktikant som oftast får titta på.
Det är vår ambition i alla fall. Det brukar vara uppskattat (och nervöst:)

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.