Jag ger upp, min poäng går inte fram, men jag kommer skriva det en gång till:

Normalt sett skriver man inte i en 9år gammal tråd om man inte tillför något nytt som hjälper TS, och normalt sett läser man hela tråden innan man kommenterar.

• Gilla
mr_bygg och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag ger upp, min poäng går inte fram, men jag kommer skriva det en gång till:

Normalt sett skriver man inte i en 9år gammal tråd om man inte tillför något nytt som hjälper TS, och normalt sett läser man hela tråden innan man kommenterar.
Det var ett misstag att skriva en kommentar i en 9 år gammal tråd, för jag kollade inte datumet när inläggen var skrivna. Jag fick upp tråden i mitt flöde och kommenterade ett inlägg, that's it.

Jag läser inte 156 inlägg innan jag skriver en kommentar. Det finns trådar med 20 000 inlägg (Corona-tråden), läs hela den tråden innan du kommenterar så får du se vad jag menar.

connywesth connywesth skrev:
Det var ett misstag att skriva en kommentar i en 9 år gammal tråd, för jag kollade inte datumet när inläggen var skrivna. Jag fick upp tråden i mitt flöde och kommenterade ett inlägg, that's it.

Jag läser inte 156 inlägg innan jag skriver en kommentar. Det finns trådar med 20 000 inlägg (Corona-tråden), läs hela den tråden innan du kommenterar så får du se vad jag menar.
Låt bli då, men du kommer uppfattas som väldigt udda om du gör så.

Komiskt att du drar upp Coronatråden, det är viss skillnad mellan 20000 och 156 inlägg, men jag har faktiskt läst hela tråden, men väljer ändå att inte kommentera.

Låt bli då, men du kommer uppfattas som väldigt udda om du gör så.

Komiskt att du drar upp Coronatråden, det är viss skillnad mellan 20000 och 156 inlägg, men jag har faktiskt läst hela tråden, men väljer ändå att inte kommentera.
Jag är systemutvecklare sedan 1988 och har varit ute på internet i 32 år så jag vet vad som är "udda".

Det är extremt "udda" att kräva att man ska läsa igenom en hel tråd (som kan vara många tusental inlägg) innan man tillåts kommentera inlägg. Det har jag faktiskt inte hört tidigare.... (inte på 32 år i alla fall).

Ett tips är att aldrig förutsätta att alla som kommenterar har läst hela tråden, det är väldigt sällsynt att det sker. I synnerhet för trådar som är längre än ca 50 talet inlägg.

Oftast brukar Admin låsa trådar som blir för långa, och då pratar jag om några hundratal inlägg.

För att undvika långa trådar så kan man vara ganska specifik i sin rubriksättning, och dela upp forum i undergrupper så diskussionerna inte blir för spretiga. Kolla gärna på Flashback där det finns jättelånga trådar, men samtidigt finns det många undergrupperingar.

Stack Owerflow är stenhårda på att man skriver bra inlägg med hög kvalitet och håller sig till ämnet, annars blir man omedelbart avstängd.

Som sagt, jag ger upp.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Som sagt, jag ger upp.
Vad ville du uppnå, med diskussionen med mig? jag har inte begripit det!

Själv försöker jag uppnå KONCENSUS (att hitta saker vi är överens om och försöka förstå de skillnader i åsikt vi har) med meningsmotståndare, eller att utbilda de som vet MINDRE än mig, eller lära mig nya saker av de som vet MER än mig.

Du sa bara emot hela tiden utan att komma med några fakta som stöd så jag förstår inte vad du vill uppnå med att diskutera och säga emot allt jag skriver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.