Ja mäklaren är skum.. alla bilder har jag tagit själv då fotografen ej hade tid.. Kommer väl bli nya bilder nästa vecka ev. hoppas jag..

I tidningen var det en bild på köket iaf..

Åter till topic!

Det kan ju vara ett gott tecken att han håller på och hotar dig hela tiden. Det tyder ju på att han inte är helt säker på sin sak. Om han verkligen var säker på att vinna i en rättegång hade det ju bara varit att vänta in rättegången, utan att hålla på och tjafsa först.

Dessutom tror jag inte att det är någon bra idé att betala in alltihopa nu, även om det kanske känns som ett alternativ. Eftersom du vet säkert att din motpart är oärlig, försöker lura dig och använder hot för att nå sitt mål, så finns det inget som säger att han nöjer sig med de pengar det handlar om. Om du betalar in så vet han säkert att han lyckats tvinga av dig pengarna, och då är risken stor att han försöker igen. Han "hittar" någon han "glömt" debitera, du får en ny räkning på 50000 och sedan är cirkusen igång igen.

Om det kommer inkassokrav så skall du BESTRIDA det medsamma. Då kan inte inkassoföretaget gå vidare, utan ärendet återgår till den som har det ev kravet.

Med den firmans resekostnader så hade det blivit billigare om du låtit dem bo på hotell medan de byggde!

Det hade varit billigare att köra dom i en en hummer limousine...

Min FD sambo har nu kontaktat ägaren av byggföretaget och snackat en massa.. hon överväger att betala "sin del" genom att han krediterar resorna och skickar två fakturor, en till mig och en till henne.. då är vi nere i för min del i 32 000kr och då börjar det kännas lite fjuttigt att gå till domstol på..

Har hört omvägar att han erbjuder henne någon hemlig deal ifall vi skulle betala räkningen, vad den består av vet jag ej.. Det går inte så bra att samtala med ägaren eller min f.d sambo för den delen...

Det är sannerligen ingen kul sits du hamnat i :( , jag kan bara beklaga och hoppas att det löser sig.

Ja då har jag tyvärr betalt min del av fakturan för att få detta ur världen.. mycket trist

• Gilla
Ronnya65
  • Laddar…
Men du har ett bekymmer mindre.....leta rätt på det positiva och vandra vidare med en lärdom....tyvär en dålig sådan men något har du ju lärt dig.

Trist, jag känner med dig och det är knappast en särskilt god vän du fick ett "kompispris" av. Jag förstår att du inte orkade driva saken vidare, men jag tycker att det är fullständigt tragiskt att du får betala så mycket för resorna när det dessutom verkar som om hantverkarna inte fått en spänn för sin restid... Din fd. kompis verkar varken vara en särskilt bra arbetsgivare eller kompis så någon större förlust verkar du inte ha drabbats av i alla fall;)

Hoppas att du nu kan se framåt, tack för att du delade med dig av ditt problem, troligtvis har det hjälpt andra att inte hamna i samma situation. Lycka till framåt.

Ja lärdomen är att man ska ha pris på papper även om det är din närmaste vän.

Menar du att din syn/attityd blir mer rätt nu??

Funderar på en anmälan ill ARN i detta ärende, kan iaf då få han svartlistad..

Thomas Lundquist
Ring Stefan Häge igen. Han hade väl semester då du ringde kanske. Stefan har väl även någon typ av kontakt med forumet. Han är bra.

Mitt inlägg ovan har hamnat fel - sorry! :)
(osäker på vart det skulle dock...:blushing:)

Och en anmälan till ARN eller kanske prata med han Stefan kanske är på sin plats.

FredrikR skrev:
Mitt inlägg ovan har hamnat fel - sorry! :)
(osäker på vart det skulle dock...:blushing:)

Och en anmälan till ARN eller kanske prata med han Stefan kanske är på sin plats.
jodå, det hamnade rätt.

Admin har tagit bort trollets aka silverscreens (med nytt alias) inlägg.
Stollen startade t.o.m en ny tråd med samma snurriga inlägg, som sedemera togs bort det med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.